anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Personalizowane wiadomości do kupującego - zwłaszcza prośba o komentarz.

Kategorie
kupujący
kupujący 521
inne
inne 104
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
0
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
86
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
157
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
70
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
463
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
262

Personalizowane wiadomości do kupującego - zwłaszcza prośba o komentarz.

PNKO
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry,

Jak wiadomo możliwość wysyłania podstawowych wiadomości do klienta została nam zablokowana. Zwłaszcza prośby o komentarz. 

System, który oferuje obecnie Allegro nie sprawdza się - tzn. gdy wysyłaliśmy sami prośbę o komentarz, to dostawaliśmy ich 5x więcej. 

 

Moja propozycja jest taka, aby sprzedawcy mogli personalizować prośbę o komentarz, która jest wysyłana przez Allegro. Nie zwiększy to ilości wysyłanych do klienta wiadomości (taki był argument ograniczeń), a nam pozwoli skontaktować się z klientem w taki sposób, jaki chcemy, a nie taki, jak jest narzucony.

Byłoby to rozwiązanie kompromisowe - satysfakcjonujące obie strony.

Pozdrawiam

Artur

4 Komentarze
_HolaOla_
Moderator
Moderator
Status zmieniony na: Odrzucony

@PNKO bardzo dziękujemy za tę propozycję, ale na pewno nie udostępnimy możliwości własnego tworzenia tego typu wiadomości. Jeśli uważasz, że nowy wzór powiadomienia wysyłanego przez nas nie sprawdza się, napisz proszę co według Ciebie powinniśmy konkretnie zmienić. Przekażę Twoje uwagi do osób odpowiedzialnych za tę zamianę, ale jeśli chodzi o Twoją sugestię na pewno nie wdrożymy takiej zmiany w najbliższych miesiącach. 

PNKO
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry @_HolaOla_ ,

Dziękuję za konkretną odpowiedź. 

Jeżeli chodzi o moją propozycję, mam 3:

  1. przychodzi mi do głowy rozwiązanie **piiip**, **piiip** i **piiip**s - gdy kupujący nie wystawi opinii, jest wystawiana automatycznie po 3 miesiącach. Z tym, że te komentarze mają oznaczenie "Automatyczny komentarz".
  2. druga - może bardziej kontrowersyjna - sprzedawca mógłby udostępnić np. 1 monetę, gdy kupujący wystawi komentarz w ciągu 14 dni. To pozwalałoby budować solidniejsze marki na Allegro, tylko nie wiem, czy to jest w zgodności z Państwa obecną strategią. 
    Wiem, że wielu sprzedawców może to źle odebrać, ale ta moneta mogłaby być rezerwowana z programu SuperSprzedawca, w ten sposób koszt nie byłby odczuwalny, a zwiększałaby się ilość monet dla klientów. Gdy zwiększa się ilość monet, to klienci też więcej kupują) itd.
  3. może mogliby Państwo wprowadzić jakąś statystykę kupującym, która wyświetlałaby proporcję kupionych do ocenionych. Zgodnie z tzw. grywalizacją samo wprowadzenie takiej statystyki powinno przynieść wzrost wystawionych ocen. 
    Dla Państwa to też jest korzyść, ponieważ taki klient oceni również produkt. 

Może napiszę dlaczego ten temat jest dla mnie tak ważny. Otóż - na obu kontach mamy SS, obsługujemy miesięcznie około 1000 klientów, z tego w wariancie optymistycznym dostajemy 200 komentarzy. Jeżeli w tym miejscu dostaniemy 2 negatywy pod rząd (a tak się zdarzało), to z automatu tracimy SS. Przy czym - nie oddaje to w ogóle rzeczywistości, ponieważ opiera się na komentarzach. Gdyby każdy kupujący wystawiał komentarz (lub Państwo robili to automatycznie) uniknęlibyśmy konsekwencji związanych z tymi negatywami. 

Np. w tym tygodniu - klient kupił u nas dwa routery na dwóch kontach. Za pierwszą transakcję nie wystawił komentarza, a za drugą wystawił negatywa - trudno, tak chciał. Problem polega na tym, że Państwo oceniają nas za tego negatywa, który ma się nijak do ilości zrealizowanych transakcji i w ogóle nie oddaje statystyki zadowolonych klientów. 

Pozdrawiam
Artur

_HolaOla_
Moderator
Moderator

@PNKO dziękuję, doskonale rozumiem co masz na myśli, ale z tego co napisałeś wynika, że problem w tej sytuacji wynika nie tyle z treści samej wiadomości o wystawieniu oceny, co raczej ze sposobu liczenia negatywnych komentarzy w kontekście jakości sprzedaży. Oczywiście przekażę Twoje zgłoszenie do właściwych osób, ale na ten moment niestety nie mogę obiecać Ci jeszcze konkretnych zmian. 

PNKO
#9 Pomysłodawca#

@_HolaOla_ można tak powiedzieć, chociaż bardziej chodzi mi o adekwatność ocen w stosunku do zrealizowanych transakcji. Obecny system w ogóle tego nie zapewnia. 
W 2020 roku dostaliśmy 4000 komentarzy, a zrealizowaliśmy ponad 20 000 transakcji.

W świetle tego potencjalny klient nie widzi "jak jest", a Państwo oceniają nas na podstawie niepełnych danych. 

Taka drobna (a zarazem duża) zmiana jak automatyczny komentarz znacznie poprawiłaby komfort naszej pracy i rzetelność Państwa ocen.

Można też zrobić to w inny sposób. Tzn. gdybyśmy zostawili te komentarze tak, jak są, a np. Państwo przy kryterium SS braliby poprawkę na te osoby, które nie wystawiły komentarza - to rozwiązuje cały problem.

Np. zamiast liczyć tylko na podstawie wystawionych komentarzy, można byłoby dodawać osoby, które przez 3 miesiące nie wystawiły oceny i nie otworzyły dyskusji. Wtedy mamy uczciwą sytuację.

Pozostaje kwestia nowych klientów, którzy nie widzą rzeczywistej liczby obsłużonych i zadowolonych klientów, ale utrzymanie statusu SS może to zrekompensować 🙂

oznacz moderatorów