anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Polityka zwrotów - błędy brak spójności !!!

Kategorie
kupujący
kupujący 995
inne
inne 202
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
272
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
107
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1003
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
509

Polityka zwrotów - błędy brak spójności !!!

kostas11
#21 Demiurg#

Poprawnie pomoc i regulaminy bo tworzą zamieszanie !!!

https://allegro.pl/pomoc/artykul/polityka-zwrotow-na-allegro-q0yPaBXLrhD

sprzedający powinien zwrócić Ci wpłatę niezwłocznie po otrzymaniu i sprawdzeniu towaru, czyli w terminie do 7 dni kalendarzowych, liczonych od dnia zmiany statusu przesyłki zwrotnej na Dostarczona, ale nie później niż 14 dni od chwili, gdy otrzyma wypełniony przez Ciebie formularz zwrotu towaru. Status przesyłki zwrotnej widoczny jest w szczegółach zakupu.

Potem w pomocy https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-reklamacji-i-zwrotu-towaru/zwrot-pieniedzy-od-sprzeda...

  • odstępujesz od umowy – zgodnie z Polityką zwrotów na Allegro sprzedający ma na zwrot pieniędzy od 2 do 7 dni kalendarzowych, licząc od momentu odebrania przesyłki zwrotnej

c2) zwrot w wyniku reklamacja (wada/niezgodność towaru) – dotyczy transakcji zawartych od 1 stycznia 2023 roku – (powody odstąpienia w Formularzu: Brakujący element, Towar uszkodzony, ale paczka jest cała, Towar i paczka uszkodzona (w transporcie), Inna wada bądź niezgodność towaru z umową) – oznacza, że poprzez Formularz zwrotu towaru wnioskujesz do sprzedającego o całkowity lub częściowy zwrot pieniędzy, ponieważ:

Sprzedający rozpatrzy Twój wniosek w trybie reklamacyjnym. Jeśli uzna Twoją reklamację, zwrot pieniędzy otrzymasz niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych. Jeżeli chcesz, aby sprzedający wymienił towar, dosłał brakujący element lub usunął wadę/niezgodność z ofertą reklamowanego produktu, zgłoś reklamację bezpośrednio do niego (w ofercie sprzedającego w części Reklamacja znajdziesz informacje, jak to zrobić).

Kto to pisał ????  przy reklamacji nie można dokonać zwrotu a sprzedawca wybiera czy naprawi czy wymieni czy odda kasę !!!

Namieszaliście Zwroty z Reklamacją do dziś nikt tego nie rozdzielił 😞

5 Komentarze
Client:123329632
#2 Obserwator#

@kostas11 

Po pierwsze, zanim zaczniesz zarzucać innym robienie błędów, najpierw sam popracuj nad formą i treścią swoich wpisów. "Poprawnie pomoc i regulaminy bo tworzą zamieszanie !!!" - co to w ogóle ma znaczyć? Po co te zwielokrotnione wykrzykniki i pytajniki? Po co te wielkie litery na początku pospolitych rzeczowników i odstępy przed znakami interpunkcyjnymi? Chcesz coś wykrzyczeć, czy dyskutować jak normalny człowiek?

 

Po drugie, Allegro ma rację i reklamując towar jak najbardziej można wnioskować o całkowity lub częściowy zwrot pieniędzy, bo polskie prawo stanowi, że jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, a przedsiębiorca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny. W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:123329632 

Art. 43d. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego
naprawy lub wymiany. !!!

2. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub
przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany !!!

Dopiero przy drugiej reklamacji możesz odstąpić 

Art. 43e. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie
z art. 43d ust. 2;
2) przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d
ust. 4–6;
3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca
próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;

 

Client:123329632
#2 Obserwator#

@kostas11  napisał(a):

Dopiero przy drugiej reklamacji możesz odstąpić 

Art. 43e. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie
z art. 43d ust. 2;
2) przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d
ust. 4–6;
3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca
próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;


Ustęp 1. w artykule 43e. ma pięć punktów, a nie trzy. Celowo "zapomniałeś" o punktach 4) i 5), które pozwalają odstąpić od umowy przy pierwszej reklamacji. A to znaczy, że manipulujesz i próbujesz wprowadzić czytelników w błąd. Nieładnie.

RED
#21 Demiurg#
4)
brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d naprawa lub wymiana towaru niezgodnego z umową;
 
5)
z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
 
 
@kostas11 napisał to chaotycznie ale ma rację, teksty allegro to bełkot. Jest praktykiem, ja podobnie, mam dość prostowania błędów allegro, gdy konsument, który twierdzi, że odstąpił od umowy bez podania przyczyny wg allegro złożył reklamację.
 
Każdy rodzaj zwrotu i rodzaj odstąpienia od umowy na allegro powinien być rozdzielony w stosunku w oparciu o jakie przepisy jest robiony.
Wg allegro nie można przez serwis zrobić tego:
Jeżeli chcesz, aby sprzedający wymienił towar, dosłał brakujący element lub usunął wadę/niezgodność z ofertą reklamowanego produktu, zgłoś reklamację bezpośrednio do niego (w ofercie sprzedającego w części Reklamacja znajdziesz informacje, jak to zrobić).
 
@Client:123329632 pkt 5 - jak zrobić to odstąpienie na allegro?
LEW433
#21 Demiurg#

gdy konsument, który twierdzi, że odstąpił od umowy bez podania przyczyny wg allegro złożył reklamację.  raczej w takim przypadku prosi się kupującego o doprecyzowanie, nie każdy kupujący wie, czyta, zna prawo konsumenckie (w myśl prawa nie zwalnia go z odpowiedzialności) ale kupują na Allegro i tu czyta że może zwrócić i klika, a że czasem(a nawet często) robi to zamieszanie prawne, to sprzedający wykorzystują jak im nie jest na rękę zwrot, reklamcja itd.

oznacz moderatorów