anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

produkty, które posiadają WARIANTY miałyby zaznaczone przez Sprzedawcę dodatkowe obligatoryjne pole

Kategorie
kupujący
kupujący 883
inne
inne 174
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
54
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

produkty, które posiadają WARIANTY miałyby zaznaczone przez Sprzedawcę dodatkowe obligatoryjne pole

UndeadZombie
#1 Nowicjusz#

Obecnie w przypadku wariantów (np numer wzoru na drukowanym etui do telefonu) Kupujący musi wprowadzić to w uwagach do zamówienia.

Pole 'Uwagi' jest umieszczone w taki sposób i w takim miejscu (na końcu zamówienia, gdzie skupiamy się głównie na poprawnym wypełnieniu danych i płatności i zapominamy już o samym produkcie), że sprawia, że często je pomijamy albo nawet nie zauważamy.

Notorycznie mi i moim znajomym zdarza się to pominąć i w efekcie później musimy dosyłać wiadomość do Sprzedającego. Spowalnia to sprzedaż, dodaje dodatkowe roboczogodziny sprzedawcy, strata czasu i stres dla kupującego, może doprowadzić do sytuacji, w której zapomnimy dosłać jednak tej informacji i przyjdzie nam losowy wzór, co zaskutkuje najpewniej zwrotem/negatywem/niezadowoleniem.

Rozwiązanie:  Sprzedawca w przypadku tworzenia produktu z wariantami miałby do odhaczenia ptaszka "warianty", który tworzyłby w karcie produktu wąskie pole do wpisania wartości (do którego można by dodać tooltip opisowy jaki wariant podać np: "podaj rozmiar", "podaj nr wzoru z treści ogłoszenia", "podaj kolor"), który dopiero po wypełnieniu, odblokowałby przycisk Kup/Dodaj do koszyka. Jeśli to rozwali Wam layout, to w takim razie wersja prostsza:  Sprzedawca nadal odhacza ptaszek "warianty" przy dodawaniu produktu, ale opcja wypełnienia wariantu pokazuje się w przejściu do podsumowania koszyka i blokuje możliwość zrealizowania płatności/sfinalizowania zamówienia jeśli nie zostanie wypełnione.

Opcja najprostsza: Korzystamy z istniejącego już pola 'uwagi', ale w przypadku odhaczenia przez sprzedawcę ptaszka  "warianty", pole Uwagi musi mieć jakąś wartość (dodać tooltipa z info co wypełnić), żeby przepuścić do finalizacji zamówienia.

To raptem po 1-2h pracy dla UXa i deva, a zaoszczędzone potencjalnie miliony maili, roboczogodzin i hajsu na wysyłki dla sprzedawców i kupujących.

1 Komentarz
ko_alka
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Zrealizowany

@UndeadZombie Cześć, dzięki za ten pomysł, ale taka opcja już u nas jest w wybranych kategoriach. Sprzedający decyduje, czy pole z uwagami do zamówienia jest obowiązkowe, czy nie. Wystarczy, że w trakcie wystawiania lub edycji oferty w sekcji Uwagi do zakupu (wiadomość do sprzedającego) sprzedający zaznaczy opcję: Potrzebuję dodatkowych informacji od kupujących – wybieram wymagane pole “uwagi do zakupu” z dodatkową instrukcją.

ko_alka_0-1711529642775.png

 

oznacz moderatorów