Obecnie w przypadku wariantów (np numer wzoru na drukowanym etui do telefonu) Kupujący musi wprowadzić to w uwagach do zamówienia.
Pole 'Uwagi' jest umieszczone w taki sposób i w takim miejscu (na końcu zamówienia, gdzie skupiamy się głównie na poprawnym wypełnieniu danych i płatności i zapominamy już o samym produkcie), że sprawia, że często je pomijamy albo nawet nie zauważamy.
Notorycznie mi i moim znajomym zdarza się to pominąć i w efekcie później musimy dosyłać wiadomość do Sprzedającego. Spowalnia to sprzedaż, dodaje dodatkowe roboczogodziny sprzedawcy, strata czasu i stres dla kupującego, może doprowadzić do sytuacji, w której zapomnimy dosłać jednak tej informacji i przyjdzie nam losowy wzór, co zaskutkuje najpewniej zwrotem/negatywem/niezadowoleniem.
Rozwiązanie: Sprzedawca w przypadku tworzenia produktu z wariantami miałby do odhaczenia ptaszka "warianty", który tworzyłby w karcie produktu wąskie pole do wpisania wartości (do którego można by dodać tooltip opisowy jaki wariant podać np: "podaj rozmiar", "podaj nr wzoru z treści ogłoszenia", "podaj kolor"), który dopiero po wypełnieniu, odblokowałby przycisk Kup/Dodaj do koszyka. Jeśli to rozwali Wam layout, to w takim razie wersja prostsza: Sprzedawca nadal odhacza ptaszek "warianty" przy dodawaniu produktu, ale opcja wypełnienia wariantu pokazuje się w przejściu do podsumowania koszyka i blokuje możliwość zrealizowania płatności/sfinalizowania zamówienia jeśli nie zostanie wypełnione.
Opcja najprostsza: Korzystamy z istniejącego już pola 'uwagi', ale w przypadku odhaczenia przez sprzedawcę ptaszka "warianty", pole Uwagi musi mieć jakąś wartość (dodać tooltipa z info co wypełnić), żeby przepuścić do finalizacji zamówienia.
To raptem po 1-2h pracy dla UXa i deva, a zaoszczędzone potencjalnie miliony maili, roboczogodzin i hajsu na wysyłki dla sprzedawców i kupujących.