anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Prowizja od nieopłaconych zakupów

Kategorie
kupujący
kupujący 1031
inne
inne 203
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
187
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
92
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
237
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
119
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1063
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
538

Prowizja od nieopłaconych zakupów

WydawnictwojanKa
#9 Pomysłodawca#

Czy system nie mógłby pobierać prowizji dopiero wtedy, kiedy płatność jest zrealizowana, a nie od razu. Czasem klient zmienia decyzję, nie anuluje rozpoczętej akcji i już naliczana jest prowizja. Potem zaczyna nową akcję, identyczną, kończy ją opłatą. I też naliczana jest prowizja... 

8 Komentarze
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@WydawnictwojanKa dziękuję za tę propozycję, ale nie planujemy takiej zmiany. W takich sytuacja jak ta opisana przez Ciebie, możesz zwrócić się z wnioskiem o zwrot prowizji i jeśli dane w naszych systemach to potwierdzają, takie zwroty naliczamy automatycznie. 

WydawnictwojanKa
#9 Pomysłodawca#

Wniosek? Dodatkowa robota dla sprzedającego. Czy mądre automaty nie mogłyby działać tak, żeby ułatwiać?

 

RobJanky
#7 Wielbiciel#

Sugestia, chociaż właściwie należy to nazwać żadaniem - skoro wprowadzacie automatyczne pobieranie prowizji z środków, które należą do sprzedawcy bez możliwości zmiany tej funkcji  to proszę pobierać tę prowizję od zamówień WYŁACZNIE OPŁACONYCH lub Z DOSTAWĄ ZA POBRANIEM. Zamówienie lub nie raz kilka zamówień złożonych, klient ma problem z płatnocią lub z inne przyczyny nie opłaca zamówienia, a prowizja pobierana jest automatycznie i środki znikają z mojego konta. Moje środki.

dawidmaniak
#8 Zapaleniec#

Popieram. Od lat nie rozumiem, dlaczego dla pobrania prowizji nie można ustawić warunku "opłacone". Generuje to tylko niepotrzebną pracę, późniejszy automatyczny zwrot, którego mogłoby nie być. Szczególnie dotkliwe jest to przy ostatnio wprowadzonych metodach rozliczenia.

Nie rozumiem także co blokuje w pozycji "płatność rozpoczęta" nasze środki i zasoby. Czy operator nie może o prostu anulować płatności po 10 minutach, a nie wisi to kilka godzin czy dni.

Good_baby
#1 Nowicjusz#

Witam wszystkich. 

Od jakiegoś czasu allegro wprowadziło zmiany odnośnie pobierania prowizji od sprzedaży. Może to i słusznie bo zrozumiałe jest dla mnie strona allegro że nie chce potem ścigać kogoś za opłacenie rachunków. 

Jednak uważam że zrobili to źle. Mam nadzieję że spora ilość sprzedających podzieli moje zdanie. 

Chodzi o transakcje nie opłacone. Miałam teraz sytuację iż kupujący nie mógł dokonać płatności, utworzył 7 transakcji i dopiero za 7 razem zakończyła się powodzeniem. Natomiast 6 transakcji zostało anulowanych z powodu braku płatności. 

Niestety polityka allegro jest taka że za wszystkie 7 transakcji pobrała prowizję. Uważam to za nie słuszne zachowanie, gdyż nie otrzymałam środków od kupującego a już zostało mi pobrane środki z mojego konta. U mnie sytuacja była lekka bo prowizja była około 20zł. Ale wyobraźcie sobie co by było gdyby prowizja była na skalę kilkaset złotych ? Zanim allegro rozpatrzy wniosek o zwrot prowizji, środki wracają na konta rozliczenia, potem trzeba złożyć wniosek o zwrot nadpłaty. I czasem czekać kilka dni. Czy nie uważacie że to zbyt skomplikowane ? 

A wystarczy wprowadzić zmianę aby allegro pobierało prowizję od transakcji już sfinalizowanych. Podzielacie moje zdanie ? 

cudownezakupy_pl
#8 Zapaleniec#

Tak, jest to szczególnie kłopotliwe jak się miesięcznie ma kilkanaście stron do zwrotu prowizji od niezapłaconych transakcji.

Allegro tu powinno w pierwszej kolejności zrobić zmianę algorytmu. Jeśli klientowi nie uda się zapłacić za pierwszym razem to allegro w pierwszej kolejności daje przycisk kup ponownie - zamiast odsyłać do pierwszego zakupu i proponować ponowną płatność. 
Liczą że wiele takich transakcji zostanie przeoczonych i prowizja zostanie u nich. 

 

Klamot1983
#1 Nowicjusz#

Witam mam małą sugestie aby prowizję pobierać gdy pieniądze od klienta znajdą się na koncie a nie w momencie rozpoczęcia płatności. Wy będziecie mieli mniej pracy ze zwrotem prowizji a i my sprzedający będziemy mogli korzystać z wszystkich pieniędzy nawet z tych które są pobierane i zwracane na rozliczenie allegro.

wojtekmarchewka
#10 Popularyzator#

Jak najbardziej jestem za. Kiedyś to nie przeszkadzało gdy opłata Allegro była terminowa, niestety teraz przy automatycznej spłacie rachunku, jest to uciążliwe. Jeszcze bardziej gdy zdarzy się klient "nieumiejący" robić zakupy i dokona kilku transakcji, z rozpoczętą płatnością, do której nie wraca, tylko dokonuje ponownego zakupu

oznacz moderatorów