anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przeciwdziałanie fałszywym opiniom - oceny i komentarze do produktów -

Kategorie
kupujący
kupujący 1047
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
368
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Przeciwdziałanie fałszywym opiniom - oceny i komentarze do produktów -

ks2001
#7 Wielbiciel#

Skupię się na kupowaniu pozytywnych recenzji produktów przez producentów lub głównych dystrybutorów produktów. 

Oprócz tego, że jest to nieuczciwe to po zmianie polskiego prawa idącego za dyrektywami UE - nielegalne. 

Skoro da się kupić w sieci pozytywne komentarze dla produktów wystawianych na allegro to znaczy, że są w luki w systemie aukcyjnym oraz brak wystarczającej aktywności bogatego przecież allegro aby temu przeciwdziałać.

Moje sugestie: 

- jeżeli kupujący nie dokończył transakcji tzn nie otrzymał produktu - nie powinien móc wystawić komentarza.    

- jeżeli kupujący otrzymał, ale potem zwrócił produkt jego ocena i recenzja pozytywne (powiedzmy z oceną od 4* w górę) powinny być usunięte lub wyłączone i nie brane do oceny) 

  - wprowadzić algorytm sprawdzający historię wyłapanie i przeanalizowanie kupujących, którzy wystawili ocenę 5 , napisali komentarz i zwrócili produkt. 

- poprawienie algorytmów wychwytujących nieuczciwe komentarze jednak

- algorytmy nie wystarczą. Allegro coraz bardziej skupia się na technologii i automatyzowaniu procesów a umyka im czynnik ludzki. 

Zatrudnijcie więcej czujących i myślących ludzi. Automaty wszystkiego nie załatwią. 

Nawet to forum stworzone jest dla nich po to aby nie musieli myśleć tylko wystarczy jak spojrzą na punktację i ewentualnie rozpatrzą parę top sugestii.

 

4 Komentarze
mikeza
#21 Demiurg#

piszesz o kupowaniu pozytywnych opinii, a moim zdaniem problemem jest raczej wystawianie kiepskich ocen wartościowym produktom. Produktyzacja spowodowała, że dobre jakościowo towary są oceniane negatywnie dlatego, że ktoś połączył z nimi buble i oceny podróbki widać przy produkcie oryginalnym i wartościowym. to jest dopiero problem. Niestety system ocen na allegro leży i kwiczy.

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@ks2001 dziękuję za Twoją propozycję, ale zanim odniosę się Twoich sugestii zacznę od końca. Nie weryfikujemy tutaj wyłącznie najwyżej punktowanych sugestii, tylko wszystkie, jakie się tutaj pojawiają, więc zapewniam Cię, że wbrew temu co piszesz, myślimy i analizujemy dokładnie Wasze pomysły.

Jeśli chodzi natomiast o Twoje propozycje, to w tej chwili kupujący może ocenić wyłącznie opłacony zakup, więc pierwszy punkt 1 już jest już zrealizowany. W punktach 2 i 3, nie widzę powodów, dlaczego kupujący nie mógłby ocenić produktu i sprzedającego, u którego dokonał zakupu. W skład oceny wchodzą takie aspekty jak obsługa kupującego czy zgodność towaru z opisem, a to można ocenić nawet jeśli zakup był zwrócony. W kontekście punku 4 jeśli trafisz na komentarz, który według Ciebie łamie regulamin, możesz zgłosić to do nas, a nasz zespół sprawdzi jego zgodność z zasadami. Jeśli trafimy na nieprawidłowości to usuniemy dany komentarz, ale aby tak się stało, komentarz musi spełnić konkretne wymogi, by wyeliminować potencjalny błąd i jak to ująłeś czynnik ludzki (zarówno ludzie jak i automaty mogą się pomylić). 

ks2001
#7 Wielbiciel#

Cieszę się, że moderatorzy czytają i analizują wszystkie zgłaszane pomysły, nie kierują się punktacją jednakże jak widzę autorytarnie po pierwszym wejściu mogą "ukręcić łeb sprawie" zmieniając status na "odrzucony".

No to skoro tak to złożę jeszcze jedno wyjaśnienie do zgłoszonego postulatu, ponieważ:

a) nie został on właściwie przez przedstawicielkę Allegro zrozumieny

b) poświęciłem i poświęcę jeszcze trochę czasu nie, żeby podkreślić swoje ego czy odnieść jakieś korzyści z lepszej sprzedaży produktów (jestem kupującym)  ale

c) wydaje mi się, że to Allegro powinno dbać o to aby nie było możliwości zamieszczanie nieuczciwych np. kupowanych komentarzy.

Rozumiem, że część sprzedawców i allegro (skoro nie może sobie z tym poradzić ) mają problem z wystawianiem negatywów ale podkreślam raz jeszcze nie o tym piszę.

Mnie chodzi o kupowanie pozytywnych komentarzy.

Odpowiadając na słowa _HolaOla_ moderatorki (szkoda , że nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na jej komentarz, nie wiem dlaczego nie dajecie allego! takiej możliwości!?) " punktach 2 i 3, nie widzę powodów, dlaczego kupujący nie mógłby ocenić produktu i sprzedającego, u którego dokonał zakupu" wyjaśniam:

1. Chodzi mi o ocenę produktów, nie sprzedawcy (tego oczywiście można móc oceniać bez względu czy zwróci się produkt czy nie)

2. Ocena pozytywna produktu 4 lub 5 albo raczej tylko 5 , który się zwróciło jest dla mnie podejrzana.

Wyjaśnienie:

Jedną z nieuczciwych praktyk producenta lub firmy, u której zakupił partię pozytywnych komentarzy może być np. zakup przez podstawione lub chcące zarobić osoby danego produktu u różnych  oferujących go na allegro sprzedawców , którzy wystawiają mu max oceny i świetne recenzje a następnie zwracają.

Oczywiście metody mogą być jeszcze bardziej wyrafinowane ale akurat tą łatwo wychwycić. W zależności od segmentu rynku i konkurencji a także ceny produktu też "dogadywać" się ze sprzedawcami, zwracać kupującym za produkt lub odpalać im gratyfikację za ocenę itp.

Owszem, można też grać negatywami w produkty konkurencji (mówię tu o świadomym wpływaniu na negatywne komentarze produktów konkurencyjnych a nie sprzedawców oferujących ten sam produkt, żeby było jasne.

Czyżbyś nigdy  życiu @_HolaOla_ nie zakupiła czegoś albo nie skorzystała z usługi rekomendowanej jako znakomita, która okazała się porażką?

3. W dzisiejszych czasach coraz większą wartość ma przynajmniej dla świadomych klientów trwałość i niezawodność produktu. Cóż z tego, że coś "się świeci" , ładnie wygląda i działa bez zarzutu w momencie zakupu a po miesiącu czy kilku jest do wyrzucenia.

A jaka jest możliwość oceny na allegro właśnie takich produktów ? Żadna. Nie ma możliwości korekty oceny. Oceniony produkt znika. Czas na ocenę jest ograniczony. A jeszcze sprzedawcy jak zauważyłem zgłaszają pomysły wymuszania oceniania do określonego czasu. 

 

mikeza
#21 Demiurg#

jestem tutaj prawie 20 lat i nigdy mi się nie zdarzyło, żeby ktoś oceniał pozytywnie produkt zwracany. No chyba, że zwrot jest z powodu oczywistej pomyłki kupującego i nie ma zwiazku z samym produktem. Za to spotkałem się wielokrotnie z oceną negatywną produktu, którego kupujący nie widział nawet na oczy, bo wystawił ocenę zanim otrzymał przesyłkę. Może nad tym trzeba by się pochylić, bo to jest działanie szkodzące w dobre imię sprzedawcy i zaniżające nieuczciwie ocenę sprzedawanego produktu.

oznacz moderatorów