anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przewidywany czas wysyłki / dostawy

Kategorie
kupujący
kupujący 1038
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
351
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Przewidywany czas wysyłki / dostawy

_Likos_
#21 Demiurg#

Tak sobie myśle że przydała by sie możliwość określenia ilości zamówień jakie sprzedający ma możliwości zrealizowania przy przewidywanym czasie dostawy. Wiadomo że wszędzie występuja skoki sprzedażowe ze względu na świeta sezonowośc itp itd. U nas w ogrodnictwie może to byc w ciągu kilku dni skok sprzedaży o 300-500% . W takim przypadku pojawiają sie momenty kiedy trudno jest sie wyrobić w deklarowanym czasie wysyłki a co za tym idzie klient nie widzi rzetelych danych o czasie przewidywanej dostawy.

O ile ze wzrostem o kilkadziesiąt % można sobie jakoś poradzić choćby zmieniając godziny pracy to juz przy dużych skokach zamówień z dnia na dzień jest to wręcz niewykonalne. 

Wiec pomyślałem że dobrze byłoby aby każdy sprzedajacy mógł wprowadzić w system ile wysyłek jest w stanie obsłużyć w deklarowanym czasie. I jeśli ilość zamówień przekroczyłaby deklarowaną ilośc wysyłek to system z automatu wydłużałby termin wysyłki oraz przewidywany termin dostawy o 24h

Np. Dajmy na to że możemy wysłac 100 paczek dziennie ( i tak ustawiamy to w systemie) . Kiedy nagle sie okazuje że liczba zamówień  do realizacji przekracza 100 system automatycznie wydłuża czasy wysyłki i dostawy tak aby kupujący miał rzetelną informacje

W tym momencie kiedy system  widzi terminowośc z ostatnich 30 dni to kiedy nagle ( w naszym przypadku) zrobi sie ciepło i ilośc zamówień nagle skoczy- nie ma możliwości abyśmy sie ze wszystkim wyrobili i kupujący otrzymają błędne informacje.

Natomiast przy zastosowaniu takiego mechanizmu kupujący byłby rzetelnie informowany o przewidywanym czasie wysyłki i dostawy.

 

3 Komentarze
AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Jak dla mnie pomysł ok tylko chyba już tu był podobny.

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@_Likos_ dziękujemy za tę propozycję, ale nie wprowadzimy takiego mechanizmu w najbliższym czasie. 

Już teraz silnik uczenia maszynowego bierze pod uwagę:

  • deklarowany przez sprzedającego czas wysyłki
  • historyczne dane o szybkości wysyłki danego sprzedającego
  • dzień tygodnia
  • aktualną godzinę
  • metodę dostawy
  • dni robocze i święta, przerwy w sprzedaży
  • sezonowość sprzedaży (np. okres przedświąteczny).
  • czy sprzedawca ma ustawione godziny wysyłki tego samego dnia.

Jeśli w ciągu trzech kolejnych dni roboczych nie uda Ci się nadać znaczącej liczby zamówień zgodnie z przewidywanym czasem wysyłki, tego dnia wydłużymy przewidywany czas dostawy o jeden dzień we wszystkich Twoich ofertach. 

Dlatego też ważne jest, że jeśli jeśli spodziewasz się opóźnień w wysyłce towaru ze względu na dużą liczbę zamówień, powinieneś zaktualizować czas wysyłki tak, aby klienci mieli dostęp do jak najświeższych i prawidłowych danych. Możesz zrobić to grupowo w kilku ofertach jednocześnie, wystarczy kilka kliknięć. 

_Likos_
#21 Demiurg#

@_HolaOla_  dziekuje za wyjasnienia lecz niestety  moja branża jest dośc specyficzna. Handlując nasionami kiedy w marcu wychodzi słonko ilość zamówieen skacze z dnia na dzień o kilkaset procent . A niestety jest to zależne wyłącznie od pogody i nie da sie przewidzieć. Dwa dni ciepła - skok zamówień, potem ochłodzenie - spadek zamówień.To że system bieże pod uwage sezonowośc np świąteczną nie jest dla nas żadnym rozwiązaniem bo akurat teraz u nas obroty sa relatywniae małe

I jeśłi mam pokazaną wysyłke tego samego dnia do godziny 11 to w tm momencie zrobimy to spokojnie ale wiosną nawet przy dodatkowym zatrudnieniu jeśli klient kupuje w poniedziałek o godz 10 to rzadko kiedy udaje sie wysłać w terminie. Mimo iż pracujemy w niedzielne popołudnia oraz w poniedziałki od 4 rano

Jełsi byłaby możliwośc wpisania danej ilości zamówień tak aby po jej przekroczeniu system wydłużał czas wysyłki i przewidywany czas dostawy to by rozwiązało zarówno problemy z weekendami jak i z towarami o dużej sezonowości w nietypowym czasie

oznacz moderatorów