anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Systemowy zwrot środków po zwrocie towaru

Kategorie
Kupujący
Kupujący 225
Inne
Inne 40
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
225
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
42
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
26
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
31
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
77
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
86

Systemowy zwrot środków po zwrocie towaru

JTan
#9 Pomysłodawca#

Dzien dobry,

Z wiadomych powodów, wielu z nas w ostatnim czasie kupuje wiecej na Allegro korzystajac chociazby ze SMART i jak jest koniecznosc, darmowych zwrotow przez paczkomaty.

Tutaj niestety pojawia sie problem, gdyz wielu sprzedawców przez długi czas nie zwraca środków i trzeba im przypominać.

Czy nie można wprowadzić jakiegos systemowe rozwiazania zwrotu środków? Wiadomo, że jak duzo kupujemy / zwracamy bez uszkodzeń, mamy jakiś scoring w Allegro. Powinniśmy zatem mieć tez zwrot środków bez koniczności pilnowania tych nie zawsze uczciwych sprzedawców.

Duzy gracz, konkurent dla Allegro ma to rozwiazane - duzo u nich kupuje i nigdy nie musiałem pilnowac zwrotu srodków niezaleznie od sprzedawcy.

Paypal wspiera takie zwroty - dostajesz kase wczesniej, niz "normalna" procedura.

No jest tutaj pole do poprawy dla Allegro

14 Komentarze
aragil
#14 Krzewiciel#

Przeczytaj najpierw przepisy, sprzedawca ma 14 dni zwrot pieniędzy.

 

 

JTan
#9 Pomysłodawca#

Przepisy, czy regulamin Allegro? Mozesz byc bardziej precyzyjny i podac gdzie to jest napisane?

Pomijając w/w napisałem, jak to można rozwiązać:

Dużo kupujesz/zwracasz - masz wyższy wewnętrzny scoring w Allegro. Dzięki temu maja do Ciebie zaufanie, że nie chcesz ich naciągnąć i zwracają Ci środki szybciej - już na etapie wrzucenia do paczkomatu, poczty polskiej, etc.
Nie widze tutaj żadnej przeszkody. Tak robi konkurent allegro

pinsplash
#21 Demiurg#

Mistrz hurtowych zwrotów - na pewno miałbyś wysoki scoring ( żart)

"Sprzedawca musi niezwłocznie – nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia – zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności,w tym koszty dostarczenia towaru"

Czytałeś wątki na Allegro gadane zanim to napisałeś???

- Kupujący odsyła uzywane buty nie nadające się już do niczego

- Kupujący odsyła towary higieniczne ( których otwartych zwracać nie może)

- Kupujacy odsyła rzecz zniszczoną bo nie wiedział jak zamontować

- Kupujący odsyła pustą paczkę

- Kupujący otwiera kodem zwrotu skrytkę w paczkomacie ale nic do niej nie wkłada

itp itd...

JTan
#9 Pomysłodawca#

Zgadza się, mistrz.

Na 10 zakupów, trafi sie jakis szmelc nadający się tylko do zwrotu.

Czyli cytujesz Dz. U. 2014 poz. 827
U S T AWA
z dnia 30 maja 2014 r.
o prawach konsumenta, który jest tylko wyznacznikiem dla sprzedających. Równie dobrze mogą przy pomocy Allegro (ocena scoring) dokonywać zwrotu wcześniej.

Oczywiście nie dotyczy to wielu przedmiotów o których wspomniałeś, ale w 99% innych przypadków jest to możliwe do zastosowania. 

 

Nie rozumiem Twojego hejtu zamiast racjonalnego przeanalizowania sprawy.

Czemu ama...de może, a Allegro nie?

 

TATLOK
#14 Krzewiciel#

Bo Allegro nie jest Ąmazonem i nigdy nie będzie, a jeśli za sprawą błędnych decyzji  zarządzających się takim stanie to nie będziesz miał czego tu kupować, bo nie będzie już sprzedawców.

pinsplash
#21 Demiurg#

@JTan Bo do Ciebie niestety jak grochem o ścianę.

Dostałeś przepis - to ci nie pasuje.

Bo Allegro nie daje swoich pieniędzy ( tak jak wymienione przez Ciebie kilka sklepów)- jest tylko posrednikiem. Bo to Sprzedawcy decydują czy towar jest pełnowartościowy, czy zwrócić całość czy część pieniędzy - lub czy w ogóle nie zwracać.

I uwierz mi - większość sprzedawców zwraca ( bo na Allegro liczy się tylko Kupujacy - Sprzedawcy mają pod górkę).

Natomiast Kupujący zwracają raz na jakiś czas - wtedy spokojnie mogę to upilnować. Skoro Ty masz  tych zwrotów tyle, że się gubisz.... to wybacz ale coś  tu gdzies nie gra,,,

uEdka
#21 Demiurg#

@JTan gdyby Allegro wymuszało na sprzedawcach krótszy termin zwrotu, zapewne zainteresowałby się tym UOKiK. Regulamin Allegro nie może stać ponad prawem. Ustawa o prawach konsumenta nie jest żadnym wyznacznikiem tylko obowiązującym prawem.

JTan
#9 Pomysłodawca#

No dobra, ale może po 14 dniach przypomnieć i wkroczyć do dyskusji, czy za skomplikowane?

uEdka
#21 Demiurg#

@JTan nie może przypomnieć, Allegro nie jest stroną transakcji i nie ma nic do gadania. Jak masz takie problemy z dopilnowaniem zwrotów, to zatrudnij sobie księgową.

Client:98572120
#10 Popularyzator#

@JTan nie tylko można , ale trzeba wprowadzić systemowe rozwiązanie zwrotu pieniędzy kupującym , którzy nie dostali swojego towaru , dostali towar niezgodny z zamówieniem albo po prostu zwrócili przesyłkę . konkurencja z usa i z chin już dawno takie mechanizmy wprowadziła i allegro znowu zostało w tyle . ale bądźmy dobrej myśli , oni nie mają wyjścia i muszą zacząć się troszczyć o kupujących , bo jak dalej będzie tak jak jest , to kupujący zagłosują nogami i portfelami . a rozczarowanego klienta trudno przekabacić i na nowo zachęcić do wydawania pieniędzy w nieprzyjaznym sklepie .