anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Transparentny system przedstawiania kosztów dodatkowych

Kategorie
kupujący
kupujący 1024
inne
inne 210
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
331
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
107
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1003
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
509

Transparentny system przedstawiania kosztów dodatkowych

fhdimtronic
#9 Pomysłodawca#

Witam

 

Wnoszę wniosek o transparentne przedstawianie kosztów dodatkowych

W szczegółach dostawy powinna być informacja na temat kosztów dodatkowych, które zostały naliczone (np. za wage, dodatkowe ubezpieczenie, czy podjazd kuriera). Bardzo ułatwiłoby to kontrole kosztów. W tym momencie system przedstawiania kosztów dodatkowych jest nieczytelny i niejasny. W zakładce moje zamówienia, po wybraniu szczegóły powinno być przejrzyście napisane, jakie pełne koszty wysyłki poniósł sprzedający łącznie z niejasnymi kosztami dodatkowymi. Przykładem jest choćby DPD, które potrafi sumować wartość towaru z kilku paczek i naliczyć koszt za wartość przesyłki, co jest błędne. Mam nadzieję, że platformie Allegro zależy na transparentności. System przedstawiania kosztów dodatkowych naliczanych przez przewoźników w tym momencie to droga przez piekło. Pozostawia on duże pole do nadużyć i utrudnia, a nawet uniemożliwia dochodzenie ewentualnych roszczeń.

10 Komentarze
Ziolko39
#21 Demiurg#

@fhdimtronic W zakładce moje zamówienia, po wybraniu szczegóły powinno być przejrzyście napisane, jakie pełne koszty wysyłki poniósł sprzedający łącznie z niejasnymi kosztami dodatkowymi. 

A sprzedawca nie korzystający z form przesyłek oferowanych też miałby się tłumaczyć z poniesionycn kosztów? Przeciez do każdej przesyłki są one inne > inna cena towaru > inna dopłata do kwoty ubezpieczenia > inna waga > inna cena przesyłki > raz liczona wg wagi rzeczywistej, a raz gabarytowej.

To są cenniki i regulaminy przewożników > dlaczego sprzedawca ma się z tego tłumaczyć?

Ustalam cenę przesyłki wg własnych kosztów > nie mam obowiązku tłumaczenia się z tego > a tak zaraz zaczną się dyskusje typu "za droga przesyłka" i pretensje kupującego bo przeczytał gdzieś, że coś tam można taniej > i tylko więcej problemów

fhdimtronic
#9 Pomysłodawca#

Oczywiście jeśli nie korzystasz z usług allegro w zakresie wysyłek, to rozliczasz to ze swoim przewoźnikiem i od niego wymagasz transparentności i nie widzę powodu dla którego miałbyś się tym komukolwiek chwalić, jest to sprawa pomiędzy Tobą a przewoźnikiem.

W przypadku wysyłki za pośrednictwem allegro, to allegro świadczy tą usługę i wymagałbym jaśniejszych zestawień, a wszystkie opłaty dodatkowe są pomijane w szczegółach, co bardzo utrudnia prace. Gdyby koszty były przypisane i opisane w jednym miejscu do każdej przesyłki, tak abym mógł jednym kliknięciem wiedzieć ile kosztowała mnie sumarycznie konkretna przesyłka, mógłbym łatwiej dywersyfikować koszty, oraz łatwiej byłoby mi wychwycić nadużycia ze strony przewoźników, chyba wszystkim powinno na tym zależeć, racja?

Ziolko39
#21 Demiurg#

@fhdimtronic Racja.😎

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Weryfikowany

@fhdimtronic bardzo dziękuję za Twoje uwagi i propozycję. Przekażę je do zespołu odpowiedzialnego za ten obszar i jeśli zdecydujemy się na zmiany w tym temacie, na pewno Was o tym poinformujemy. 

fhdimtronic
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję i mocno liczę na to że zespół allegro zauważy w tej kwestii palący problem. Ja rozumiem, że jest to platforma w pierwszej kolejności dla kupujących, ale sprzedającym również pasowałoby ułatwić życie. Czas poświęcony na żmudne liczenie kosztów można spożytkować na wdrażanie metod mających na celu zwiększanie sprzedaży, na czym finalnie zyskają sprzedawcy kupujący, oraz allegro, czyli działajmy wedle zasady WIN WIN WIN 🙂

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@fhdimtronic przepraszam, że trochę to trwało, ale pytałam zespół, czy możliwe są jakieś zmiany w tej kwestii w najbliższym czasie i otrzymałam informacje, że w tej chwili aby sprawdzić dokładne koszty dla oferty, możecie korzystać z podsumowania kosztów w konkretnej ofercie. Aby to sprawdzić należy wejść w zakładkę "Mój asortyment", kliknąć więcej i w sekcji koszty znajduje się link "Zobacz podsumowanie kosztów". 

Na ten moment to jedyne rozwiązanie, ale przeanalizujemy jeszcze dokładnie co jeszcze możemy Wam zaproponować, aby te podsumowania spełniały lepiej Wasze potrzeby. 

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Zrealizowany
 
fhdimtronic
#9 Pomysłodawca#

Rok czasu? Okrągły rok. To raczej nieśmieszny żart niż odpowiedź 😄 mimo wszystko cieszę się, że zauważam problemy na rok przed wami. Gdybyście mnie zatrudnili u siebie, być może notowania allegro na giełdzie byłyby znacznie wyższe 😄 kolejna rzecz, na kolejny rok do przemyśleń dla Państwa:

Skandaliczne jest to, że wysyłając 3 paczki do jednego klienta sumują Państwo koszty pobrania, a także ubezpieczenie, tak jakby to była jedna paczka, naliczając w ten sposób niekorzystne dla sprzedających, sztucznie zawyżone koszty. Skoro płacę za każdą paczkę osobno, to proszę mi wytłumaczyć na jakiej podstawie?

Podam przykład, abyśmy się dobrze zrozumieli:

3paczki o wartości 1000zl każda płacona i pakowana osobno

Ale opłaty dodatkowe obejmują koszt za dodatkową ochronę paczki za 3000zl.

Przykład drugi:

Naliczam w 3 paczkach pobranie klientowi po 1000zl każda i za 3 paczki place. Allegro sumuje pobranie 3 paczek i na tej podstawie nalicza oplaty dodatkowe. Jest to skandaliczne i nie powinno występować na tak poważnej platformie zakupowej. Jest to jawne wykorzystywanie swojej pozycji lidera czy to jest w porządku? Czy prawo zezwala na takie praktyki?

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@fhdimtronic nie, praca na Twoją propozycją nie zajęłam na rok, ale przypomniałam się z Twoją sugestią w zespole, który odpowiada za ten obszar i dostałam informacje, które Wam tutaj przekazałam, abyście wiedzieli na czym stoi sprawa. W swojej pierwszej odpowiedzi nie obiecywałam, że ta zmiana rzeczywiście zostanie wdrożona. Napisałam, że jeśli zapadnie decyzja o jakiś zmianach, będziemy Was o tym informować. Jeśli jesteś zainteresowany pracą u nas, zapraszam tutaj. Natomiast jeśli chodzi o drugą część Twojej wypowiedzi i kosztach dodatkowych to współpracujemy z kilkudziesięcioma przewoźnikami i każdy z nich ma inne stawki oraz zasady naliczania opłat dodatkowych. Dlatego też zawsze potrzebujemy konkretów o jakich metodach dostawy piszesz, natomiast tutaj zmian absolutnie nie mogę zagwarantować, ponieważ nie są one w pełni zależne od nas. 

fhdimtronic
#9 Pomysłodawca#

Jest to u was standard niezależnie o jakim przewoźniku mówimy. Proszę nie zrzucac tej odpowiedzialności na przewoźników, bo jest to Państwa intencją. Mam wrażenie, że nie do końca rozumie Pani, o czym mówimy. Wchodzicie między sprzedających, a przewoźników i na tym również zarabiacie, więc to Państwo jesteście odpowiedzialni za naliczanie tych skandalicznych opłat dodatkowych, więc proszę nie gadać dyrdymalow mówiąc delikatnie i albo odnieść się do mojej wiadomości merytorycznie, albo zamilczeć na kolejny rok 😄

oznacz moderatorów