anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ułatwienia reklamacji

Kategorie
kupujący
kupujący 1024
inne
inne 210
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
331
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
107
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1003
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
509

Ułatwienia reklamacji

alex101
#8 Zapaleniec#

Ogólnie mówiąc to zauważyłem drobną komplikację przy składaniu i egzekwowaniu reklamacji, po zgłoszeniu problemu do sprzedającego, w tym wypadku Allegro, sympatyczny zespół zaproponował odesłanie niedziałającego urządzenia, dostałem link do firmy kurierskiej i ... zaczął się problem, otóż firma po przyjęciu  formularza, zawiesiła swoją usługę bo czeka na reakcję allegro, pomijając szczegółowość formularza, zawieszanie się strony kuriera itp. Na razie czekam drugi dzień, niby jest weekend, ale to troszkę nieprofesjonalne i lekko irytujące, brak automatyzmu reakcji. Z tego co zauważyłem u konkurencji,  link reklamacyjny, generował od razu etykietę zwrotu ewentualnie wskazywał kuriera, bo przecież wszystko ustaliłem ze sprzedającym. Czy nie można uprościć formalności dla klienta kupującego ?  Komplet danych reklamacyjnych, wynika z aukcji i rozmowy ze sprzedawcą, więc powinno to być jak najmniej skomplikowane i z gruntu automatyczne , ostatecznie link na firmę kurierską , generuje sprzedawca w kwestiach zwrotu i reklamacji.  Czemu jest podwójna akceptacja, po co wypełnianie rubryk które powinny się zapełniać same ? To wynika z danej aukcji , stanowi pewną niewygodę i wydłuża czas realizacji - sprzedający daje link bo uznaje celowość reklamacji, a następnie musi jeszcze raz zatwierdzić wysyłkę która sam zaproponował, dodatkowy czas pracownika i zbędna irytacja kupującego ... no i przy takiej wielokrotnej weryfikacji, prosi się o błędy.  

9 Komentarze
kostas11
#21 Demiurg#

@alex101 Na razie czekam drugi dzień, niby jest weekend  No popatrz zauważyłeś to 😄

Po drugie do reklamacji nic nie musisz zatwierdzać i utrudniać se życia, pakujesz nadajesz kurierem jakim Ci wygodniej, na adres z zakładki reklamacje i czekasz na rozpatrzenie, po uznanej reklamacji sprzedawca ma obowiązek oddać za odesłanie !!!

alex101
#8 Zapaleniec#

ech, tu była sytuacja wyjątkowa, to allegro jest sprzedawcą, po drugie nie chcę płacić za wysyłkę a później czekać na zwrot ... reklamacja to reklamacja ... a system się skomplikował bo nadal nie mam potwierdzenie odbioru reklamacji, więc jak na wstępie, można to uprościć 

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka
Status zmieniony na: Weryfikowany

@alex101 Cześć 🙂 Podaj mi proszę numer reklamowanego zamówienia. 🙂 

Agent051
#16 Inspirator#

@alex101 to że nie chcesz płacić za wysyłkę nie ma żadnego znaczenia, ustawa konsumencka jasno określa kto płaci za wysyłkę w przypadku reklamacji i jak są potem rozliczane koszty. Skorzystałeś z „ułatwienia” oferowanego przez sklep Allegro, to teraz cierpisz. Lepiej pilnuj terminów, bo po 14 dniach od zgłoszenia mogą odrzucić reklamację z powodu niedostarczenia produktu. 😁 

alex101
#8 Zapaleniec#

wiem, wreszcie dostałem akcept i kurier jutro odbiera sprzęt .. logika kiepska ze strony allegro, nie dość że wyszło średnio, bo to chyba już trzeci reklamowany sprzęt , na cztery kupione od allegro (nie przez allegro) , to patrząc na logistykę, odniosłem wrażenie jakby to była systemowa niechęć do uznania reklamacji .... a już to że wartość sprzętu w zakupie hurtowym, jest pewnie niższa od kosztów utylizacji i przesyłki , to obciach. Allegro to fajna firma, tylko ma słabych decydentów od targetów sprzedażowych, chyba sam bym wymyślił lepszy asortyment 😛 .... no nic, kurier przyjedzie, serwis po dwóch dniach zawiadomi o wadzie fabrycznej i braku zastępstwa na magazynie, ja będę miał mały problem z wyborem innego sprzętu ... a wszystko się zamknie w 7-9 dniach ... konkurencja jednak lepiej działa. Można byłoby to znacznie lepiej zorganizować . 

 

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka
Status zmieniony na: Zrealizowany

@alex101 Rozumiem, że ta sytuacja nie jest dla Ciebie komfortowa, jednak standardową procedurą reklamacyjną jest samodzielne odesłanie sprzętu. Jako Oficjalny Sklep Allegro chcieliśmy ułatwić Ci reklamację i dlatego wysłaliśmy do Ciebie kuriera po odbiór sprzętu.

Przykro mi, że trwało to trochę dłużej. W weekendy również jesteśmy dla Was dostępni i zawsze staramy się pomóc - jednak jest nas wtedy mniej i dlatego może się zdarzyć, że trzeba będzie poczekać nieco dłużej na odpowiedź. 

Mam nadzieję, że sprawa szybko i pozytywnie się dla Ciebie zakończy 🙂 W razie problemów - daj znać!

alex101
#8 Zapaleniec#

hm, jestem spokojny 🙂 , ale nadal brak informacji o statucie reklamacji, ot sprzęt leży i czeka, by .. no właśnie nie wiem co, sami państwo szkolicie klientów , by w razie jakiegokolwiek uchybienia, korzystał ze swojego prawa konsumenckiego, odsyłał sprzęt rezygnując z zakupu. Może mnie się tylko zdaje, ale chodzi o sprzedaż a nie napędzanie kursów firmom kurierskim ? Hm, no nic , poczekałem tydzień,. to poczekam jeszcze kilka dni 🙂 ... ale na przyszłość, wiem że należy po prostu odesłać z rezygnując z zakupu 🙂 .. dlatego tylko wspominam bo to słaba forma reklamy dla waszej firmy 🙂 .... jestem na allegro od początku , widzę jak firma ewoluuje i się rozwija, często korzystam, ale ... tak zdrowo rozsądkowo, firma z aspiracjami, i waszej wielkości, musi myśleć nie tylko o targecie w danym miesiącu, ale bardziej strategicznie 

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@alex101 Nie powinno dochodzić do takich sytuacji - skontaktuję się w tej sprawie z zespołem zajmującym się obsługą zamówień Oficjalnego Sklepu Allegro. 

alex101
#8 Zapaleniec#

@ko_alka  dziękuję, to po prostu zły pomysł by klient musiał narzekać i kombinować, może to moje przewrażliwienie, ale .. urządzenie od początku było wadliwe. Jeśli da się uprościć procedurę, to poprawi  wizerunek firmy, przynajmniej tak mnie się zdaje 🙂

 

Pozdrawiam A.T.

oznacz moderatorów