anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Usprawnienie płatności

Kategorie
kupujący
kupujący 880
inne
inne 172
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
42
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Usprawnienie płatności

gskoczylas
#7 Wielbiciel#

Kupiłem dwa przedmioty i wybrałem opcję zapłaty kartą płatniczą. Po zatwierdzeniu, pojawiło się okienko z informacją, żebym zatwierdził płatność w wiadomości, jaką wysłano na mój telefon. Problem w tym, że w telefonie nie było żadnej wiadomości. Czekałem, aż się pojawi, ale wcześniej zostało automatycznie anulowane oczekiwanie na potwierdzenie zapłaty. Prośba o zatwierdzenie transakcji pojawiła się na telefonie około minutę później, tylko nie miałem już czego zatwierdzać.

To nie powinien być problem, ale był. Wybrałem opcję ponowienia płatności. Tym razem niemal natychmiast dostałem informację, że płatność została anulowana przez bank, mimo że na telefonie nie pojawiła się ponowna prośba o zatwierdzenie zapłaty. Chciałem zmienić formę płatności, ale nie było takiej możliwości.

Nie wiem, dlaczego bankowi zajęło tyle czasu wysłanie tej prośby o zatwierdzenie płatności (CitiBank), ale warto by to jakoś usprawnić. Wydaje mi się, że przydałyby się dwie możliwości:

  1. pytanie o wydłużenie czasu oczekiwania na odpowiedź - jeżeli to jest możliwe do zrealizowania
  2. jeżeli płatność została odrzucona, to powinna być możliwość ponowienia płatności z możliwością zmiany formy płatności

--

Grzegorz

3 Komentarze
mdrogeria
#21 Demiurg#

gskoczylas allegro do tego nic nie ma . SMS uwierzytelniający wysyła bank .

gskoczylas
#7 Wielbiciel#

Pewnie masz rację, ale wydaje mi się, że tylko połowicznie.

Bank zbyt długo wysyłał wiadomość uwierzytelniającą i potem bank bez pytania odrzucał kolejną próbę zapłaty. Jednak to, że w takiej sytuacji nie miałem możliwości zmiany formy płatności, to już chyba zależy wyłącznie od Allegro, prawda?

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@gskoczylas Cześć, dzięki za wiadomość. W przypadku opóźnień w otrzymywaniu wiadomości SMS niezbędnych do wykonania płatności, powinieneś kontaktować się z Twoim bankiem (tutaj Citybank).
Płatność możesz ponowić w zakładce Moje zakupy. Możliwość ponownej zapłaty będzie dostępna przy statusach płatności. Jeśli płatność ma status “Rozpoczęta” i przypuszczasz, że nie zakończy się poprawnie, kliknij [Anuluj płatność]. Przycisk ten będzie widoczny po 5 minutach od rozpoczęcia płatności. Następnie ponownie wypełnij formularz dostawy i wybierz metodę płatności. Jeśli jest status “Anulowana” lub “Nieudana” kliknij przycisk [Ponów płatność] (wtedy znowu pojawi się możliwość wyboru metody płatności i opcji dostawy). 

oznacz moderatorów