anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wyłączyć dyskryminację małych firm w ocenach jakości

Kategorie
kupujący
kupujący 1035
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
347
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Wyłączyć dyskryminację małych firm w ocenach jakości

Pengano
#13 Ambasador#

Parametry "ilość" i "obroty" są zupełnie nie związane z jakością w ocenach jakości. Brakuje punktów za 20 letni staż na Allegro. Dla mnie powolna i staranna sprzedaż to jest jakość, a dla was wyścig szczurów to jakość. OK, ale z jakiej racji robicie dyskryminację w ocenach za Dyskusje? Dlaczego małej firmie rodzinnej nie przysługuje możliwość uzyskania dobrych punktów w tej kategorii tylko dlatego, że przy niedostatku danych nie potraficie skorzystać z dłuższego okresu statystyk niż 30 dni?

W ogóle ta miara jest całkowicie losowa, ponieważ niektóre osoby otwierają sobie dyskusję jako typowy kanał komunikacji ze Sprzedawcą zamiast "Zadaj pytanie". Można karać nie przydzieleniem punktów wyłącznie za uzasadnione przypadki, gdy Dyskusja wykazuje winę Sprzedawcy, a nie jest rutynowym pytaniem "kiedy moja paczka dojdzie?".

Tak samo losowe są oceny za szybkie wysyłki. Jeden błąd kuriera i cały system wysypany. Losowy jest Super Sprzedawca, bo przypadkowe dwie gwiazdki mniej, lub mała ilość ocen od razu kasują system. Dlaczego tak nienawidzicie mniejszych firm? Nie może być tak, że jedno losowe zdarzenie, nie z winy Sprzedawcy, rujnuje całą pracę na cały miesiąc. W Allegro na każdym kroku tak właśnie jest. Wszystko jest tu losowe i wcale nie zależy od prawdziwej jakości.

A przy okazji przestańcie w końcu karać i dyskryminować sprzedawców podłużnych przedmiotów, bo to jest chore i wymusza trzymanie oddzielnych kont Allegro na krótkie i długie przedmioty. Chodzi o "Metody dostawy - odbiór w punkcie". Niemożliwe do włączenia przy przedmiotach powyżej 80 cm długości. Więc za co ta kara? Słyszałem, że nawet Smart macie odbierać za posiadanie długich przedmiotów w ofercie. Każdy przedmiot powinien mieć podają długość paczki i oceny za jakość powinny wykluczać rzeczy niemożliwe do realizacji.

Każda punktacja powinna odrzucać skrajne oceny, tak jak przy uczciwym sędziowaniu. To wstyd, że ten drugi konkurencyjny serwis ma oceny jakości bardziej sprawiedliwe i mniej losowe, niż w tak doświadczonym Allegro.

I jeszcze na koniec uwaga, bo nadchodzą urlopy. Statystyki 30 dni powinny być liczone z 30 dni aktywnej sprzedaży z pominięciem okresu wyłączenia sprzedaży na czas urlopu. To kolejna dyskryminacja jednoosobowych działalności. Każdy człowiek ma prawo do wypoczynku, a w Allegro jesteśmy karani za przerwy urlopowe i medyczne, co jest prawdziwym skandalem i nie przestrzeganiem praw człowieka. Od razu spada punktacja, pogarsza się sortowanie, znika Super Sprzedawca. Jeśli w Polsce mamy prawo prowadzić działalność jednoosobową i jeśli jako ludzie mamy prawo do urlopu, to za co jest ta kara? Dlaczego Allegro wymusza pracę podczas urlopu, bo inaczej będzie kara?

6 Komentarze
eightbitclone2
#14 Krzewiciel#

No tak, następny  który  myślał że Allegro zrobi mu dobrze  bo on  napisał  swoje pomysły ..... na Allegro Gadane .  Pewnie w Allegro  właśnie zwołują awaryjne zebranie zarządu żeby te pomysły rozpatrzyć a jutro z rana wdrożyć  😉  

Ludzie, wy naprawde jesteście tacy naiwni ?Naprawde myślicie że jak tu coś napiszecie to coś to zmieni ?

Allegro ma zarabiać i zarabia.

I tym sie radzę kierować w końcu  jeśli nie zarabiasz sprzedając  na Allegro to sprzedawaj gdzie indziej. Albo sie zastanów czy sie nadajesz do tej roboty ? Opcji wbrew pozorom jest naprawde sporo. Przykre, brutalne ale tak to działa niestety. 

 

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@Pengano Cześć. Dziękuję za Twoją wiadomość, ale nie planujemy w tym zakresie zmian w punktacji.  Pytanie od klienta "kiedy moja paczka dojdzie?" może być zwykłym pytaniem, ale może też wynikać z opóźnienia z winy sprzedającego i wtedy taka dyskusja jest zasadna. Na ten moment algorytm nie jest w stanie odczytać intencji nadawcy, a pracownicy Allegro nie będą zapoznawać się z każdą dyskusją bez wyraźnej potrzeby, gdyż nie mamy na to zasobów czasowych. Dla wszystkich sprzedających na Allegro zasady punktacji w Jakości sprzedaży są takie same. Jeśli prowadzisz mniejszą firmę lub nie akceptujesz zasad panujących na Allegro, to być może warto przemyśleć rozpoczęcie sprzedaży na Allegro Lokalnie (bez komentarzy, programu Super Sprzedawca i Jakości sprzedaży). 

nikl
#14 Krzewiciel#

Zasady nie są takie same. Proszę nie kłamać. Małe firmy nie mają najmniejszej szansy na uzyskanie dobrych punktów za brak dyskusji, ponieważ ta waga jakości jest zapaskudzona pomiarem ilości sprzedanych sztuk. Mierzy przede wszystkim ilość, a nie dyskusje. A przecież ilość i tak jest mierzona w innej kategorii. Dodatkową wadą jest to, że przyznawanie punktów jest całkowicie losowe, ponieważ zawsze trafi się Klient, który zada drobne pytanie przez dyskusję zamiast przez kontakt. Taka jest praktyka.

Nie będę się powtarzał. Pani odpowiedź jest bezsensowna, ponieważ istnieje proste rozwiązanie aby w punktacjach przestać dyskryminować małe firmy. Wystarczy tu gdzie brakuje danych po prostu rozpatrywać nie 30 dni, tylko 90 dni. Natomiast jeśli nie macie zasobów na uczciwe rozpatrywanie czego dotyczy dyskusja, to logicznym rozwiązaniem jest wywalenie tego punktu. Dyskusja jedna na miesiąc sama w sobie nie świadczy o złej jakości pracy Sprzedawcy. Jest przecież punktacja za szybkość reakcji i za pozytywne rozwiązanie dyskusji.

Powinniście równo i sprawiedliwie traktować i duże i małe firmy, oraz wyeliminować czynnik losowy z ocen.

nikl
#14 Krzewiciel#

@eightbitclone2 Ha, ha. Jesteś chyba tym gościem z żartu rysunkowego, gdzie facet mówi "Nie ma żadnego sensu chodzić na wybory. A dlaczego? Bo ludzie nie chodzą na wybory.". Kropla zawsze drąży skałę. Warto żeby wiedzieli, nawet jeśli teraz nic nie zmienią.

Ponieważ od 21 lat aktywnie sprzedaję na Allegro to czuję silną więź i cierpię jak oni to psują. To jest duża część życia, jakby mój dom, który był kiedyś piękny i przyjazny. Teraz jest wielkim molochem, ale bardziej przypomina wrogie więzienie stalinowskie, niż przytulny zakątek. Trudno tu żyć, ale i odejść nie łatwo. Nie to że tu nie zarabiam, tylko że zarabiam w sposób bardzo, ale to bardzo nieprzyjemny, ciągle kopiąc się z koniem w najprostszych sprawach.

Chciałbym im pomóc to naprawić, bo potrzeba tylko trochę dobrej woli. @ko_alka ma dobrą wolę, ale nie ma siły sprawczej. Robi co każą i tak też komentuje, nawet jeśli to jest bez sensu. Współczuję takiej roboty, gdzie udowadniasz ciągle że czarne jest białe i musisz zachwalać największe absurdy nie zważając na logiczne argumenty i na praktykę handlu. Jeśli rzeczywistość jest inna tym gorzej dla rzeczywistości - motto Allegro.

Musi kiedyś to wyjść w ich Excelach, że przesadzili z gnojeniem Sprzedawców i wtedy właśnie nadstawią ucha i może przeczytają co im zgłaszałem do poprawy. Na tym polegała afera Facebooka i protest, że firma robiła wyłącznie to co dobre dla korporacji, a nie to co dobre dla użytkowników. Allegro popełnia ten sam błąd i dąży do sytuacji aż użytkownicy znienawidzą ten system i odejdą nawet do teoretycznie gorszych rozwiązań. Teraz jeszcze jest szansa na naprawę.

swietlny81
#3 Debiutant#

Zgadzam się z "nikl", może nie handluje na tym koncie na allegro ale pracuje w firmie która dużo sprzedaję na allegro, gdzie niestety widzę jak allegro dokręca tak śruby że robi się to wyścigiem szczurów. Niestety powoduje to niechęć do dalszego handlu szczególnie że zysk dla firmy pochłania prowizja allegro w kwotach nieraz niezrozumiałych a żeby to wszystko opanować to trzeba nowych ludzi zatrudniać. Już dawno w allegro zatarło się to miejsce dla sprzedających gdzie mozna było pohandlować, zarobić i mieć jeszcze czas dla siebie i rodziny. siedzi tylko kierownictwo i próbuje opanować coraz większe wymagania stawiane przez Alle_drogo. Warunki związane ze sprzedażą i regulamin allegro sadzę że czasami nawet ociera się o czyny nielegalne w polskim prawie handlowym, no ale allegro przez brak konkurencji na polskim rynku robi sobie co chce. Myślę że jeszcze trochę i się jakieś urzędy jak UOKiK częściej zaczną interesować "regulaminem" allegro. Jak chociażby ostatnia z grudnia 2022 roku - "Za nadużywanie pozycji dominującej prezes UOKiK nałożył na spółkę Allegro karę w wysokości ponad 206 mln zł (206 169 786 zł)."

Pozdrawiam 

maxr01
#17 Koryfeusz#

Dla Allegro liczy się tylko kasa. 

Ważna jest szybka wysyłka , cena i ilość wystawionych ofert.

Szybka wysyłka - to towar wrzucony do foliopaka, owinięty folią stretch, naklejona etykieta na oryginalne opakowanie - i towar wysłany. Bez żadnych zabezpieczeń, liczy się tylko wysyłka, duża firma może sobie na to pozwolić, i tak nic im nie zrobią bo nie pozwolą sobie na stratę sprzedawcy w postaci dużej sieci sprzedaży w Polsce. A potem kliencie - bujaj się ze sprzedawcą z uszkodzonym towarem, ale to już jest inna sprawa. Mały sprzedawca natychmiast zostanie udupiony. Duży - nie.

Odnośnie wysokości sprzedaży na Allegro - śmiem twierdzić, że zależy od ilości wystawianych ofert. Kiedyś żyłem ze 100 ofert wystawionych na trzech kontach. Teraz mam ze 400 ofert na 2-óch kontach. Co zauważam? - ano to, że moja sprzedaż na Allegro jest ustawiona na pewnym poziomie. Jak obroty dobijają do tego poziomu - sprzedaż naraz spada, żeby go zbytnio nie przekroczyć. Chyba wezmę przykład z innych sprzedających, którzy z 400 przedmiotów robią kilka tysięcy ofert na Allegro.

Zapewne za taki post zaraz dostanę bana na AG i kolejne obcięcie sprzedaży na ALL.

oznacz moderatorów