anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wydłużenie terminu na zwrot dla rozładowania przedświątecznego peaku

Kategorie
kupujący
kupujący 855
inne
inne 169
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
1
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
77
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
105
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
985
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
502

Wydłużenie terminu na zwrot dla rozładowania przedświątecznego peaku

misopi
#8 Zapaleniec#

Proponuję wprowadzenie dla chcących skorzystać z tej opcji Sprzedających wydłużonego (ponad wymóg prawny) czasu na zwroty, zwłaszcza w ramach Allegro Smart. Customer experience: wstrzymuję się z zakupem butów (kaloszy) na prezent świąteczny, by w razie nietrafienia z rozmiarem lub fasonem móc je bezpłatnie zwrócić. Zakładam, że jest takich osób więcej. Skutkiem tego w okresie 10 dni przed Świętami będzie kolejny szczyt i kłopoty z dostawami. Wydłużenie czasu na zwroty pozwoliłoby rozładować kolejki. Z mojej perspektywy nie wpłynie to w żaden sposób na decyzję o zwrocie lub jego braku. Ofertę można by ograniczyć do okresu przedświątecznego, np. tylko grudzień.

Dodatkowa korzyść dla Sprzedających to możliwość dotowarowania lub precyzyjniejszego zarządzania rotacją towarów w magazynach - wypłaszczony peak przedświąteczny. 

Pod rozwagę!

6 Komentarze
konto zamknięte
Nie dotyczy

@misopi jeżeli chcesz wydłużyć czas zwrotu dla kupujących, to możesz dopisać to w swoich aukcjach, jako ukłon w stronę klienta, a nie wymóg Allegro. 

Client:79577720
#14 Krzewiciel#

Niestety wtedy nie będzie działał darmowy zwrot w ramach pakietu smart @konto zamknięte 

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:79577720 fakt, masz racje 🙂

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

Dziękuję za tę propozycję @misopi. Nawet gdybyśmy bardzo chcieli wprowadzić takie zmiany, 14-dniowy okres na zwrot dokładnie określa ustawa o prawach konsumenta, więc nie mamy tutaj pola do działania. 

mdrogeria
#21 Demiurg#

misopi 14 dni to i tak dużo . Ze strony sprzedawcy uważam ,że wydłużenie czasu może byłoby i ukłonem w kierunku kupujących , ale sprzedawcy mięliby kolejne masy zamrożonego towaru . Każdy sprzedający może wydłużyć czas na odstąpienie od umowy , ale zwrot po 14 dniach jest płatny przez klienta .Osobiście nie robię problemów jeśli klient decyduje się na zwrot po ustwowym teminie .

misopi
#8 Zapaleniec#

Nie miałem na myśli obligatoryjnego, wychodzącego ponad prawny obowiązek wydłużania terminu na zwrot. Obecnie część zakupów odkładam do ostatniej chwili, po to, by w razie nietrafienia z rozmiarem móc dokonać wymiany. Jako sprzedający wolałbym rozłożyć przedświąteczny szczyt na dłuższy, ale mnie intensywny okres. Na liczbę zwrotów to raczej nie wpłynie a, podkreślę raz jeszcze, pozwoli zwiększyć przychody poprzez udrożnienie wysyłek (dla sprzedających) i dostaw (dla firm kurierskich). Łatwiejszy byłby też replenishment. 

oznacz moderatorów