anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wygląd ekranu - lepsze rozplanowanie informacji

Kategorie
kupujący
kupujący 1035
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
347
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Wygląd ekranu - lepsze rozplanowanie informacji

nikl
#14 Krzewiciel#

Gdy przeglądam Moje oferty lub Zamówienia na komputerze z typową rozdzielczością Full HD, to jest wąska pionowa kiszka, a boki są zupełnie puste. Ponad połowa powierzchni ekranu nie zawiera żadnych informacji! Może dlatego brakuje miejsca na przydatne informacje, mało się mieści, trzeba dzielić na podstrony itd. W Moich Ofertach nie widzę jakie mam ustawione czasy dostaw, a przecież to jest ważne i trzeba pilnować zależnie od dostaw. Niestety człowiek jest jak ślepy we mgle z tym systemem.

Przykładowo na monitorze 24" 1920x1200: mBank potrafi wyświetlić zwartą historię transakcji na szerokości 36 cm. Allegro na tym samym monitorze daje radę wyświetlić kolumnę ofert, lub zamówień, na szerokości zaledwie 25 cm. Monitor ma szerokość 52 cm. Brakuje optymalizacji i ergonomii.

7 Komentarze
DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Problem w tym, że zespół chyba nie przewidział, że w przyszłości wiele osób będzie korzystać z dużych ekranów, a maksymalną szerokością kontenera głównego jest w tej chwili 1248 pikseli (33cm~), z czego domyślny widok to 75%, czyli 948px (25cm). To mało na dzisiejsze standardy zwłaszcza, że zamówienia posiadają dużo informacji: dane klienta, płatność, adres do wysyłki, faktura, numery przesyłek, daty, kwoty, przedmiot, zdjęcia...

 

Nie mówiąc już o tym, że widok kompaktowy (funkcja abonamentu 🤣) wciąż wymaga redesignu, bo naprawdę sporo miejsca się marnuje i można by było wyświetlić więcej potrzebnych informacji, bez potrzeby klikania tu i tam. Trochę mija się to z modernizacją i dziwi mnie, że trzeba korzystać z zewnętrznych aplikacji, gdyż tak ogromny serwis nie jest w stanie zapewnić komfortu pracy.

Knowhere
#21 Demiurg#

@DarkStoorM Ja tu widzę inny trend - taki wygląd layoutu, to pokłosie owczego pędu w dostosowywaniu wszystkiego do orientacji ekranów urządzeń debilnych mobilnych, np. pasek z ofertami w nowej wersji mejli z nowymi ofertami w obserwowanych wyszukiwaniach (który tak został zjechany na niniejszym forum), zajmował 35% (konkretnie 600 px) rozdzielczości poziomej monitora. Dla kogo to - nie wiem.

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@nikl dziękuję za tę propozycję, ale statystyki dostępne np. tutaj, pokazują, że ze stron o rozdzielczności 1920x1080 korzysta mniej niż 10% internautów. To zdecydowanie za mało, abyśmy planowali zmiany w tej kwestii.  Skupiamy się raczej na rozwoju funkcjonalności, które mają realny wpływ na wszystkich odbiorców naszego serwisu. 

pinsplash
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ A jak ja jestem powyżej 1920x1080? wiesz jak to wygląda w 4K ? 😞

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@pinsplash Mam takie jedno, dobre rozwiąznie - wystarczy skończyć szaleć z takimi nowościami technologicznymi 😊

Pengano
#13 Ambasador#

Kolejna Pani absurdalna odpowiedź. Dlaczego traktuje Pani Partnerów Allegro jak głupków?

1. Na wykresie widać, że każda rozdzielczość jest na poziomie 10%. Potrzebny jest więc mechanizm działający na wszystkich rozdzielczościach logicznie i prawidłowo. Potrafi to zrobić uczeń pierwszego roku informatyki. Inne firmy potrafią to robić, tak żeby pół ekranu nie było puste. To nie Pudelek, tylko system do pracy.

2. Wykresy tego nie pokazują, ale chyba wiecie, że 90% profesjonalnych Sprzedawców korzysta z komputerów stacjonarnych i laptopów do zarządzania aukcjami, a nie dziugają w smartfonach. Najbardziej popularną rozdzielczością jest właśnie taka. Generalnie każda panoramiczna. W Wy utknęliście w dobie monitorów 4:3 z poprzedniego wieku.

To co robicie ze Sprzedawcami to jest totalna olewka. To my płacimy ciężkie pieniądze na utrzymanie tego systemu, a dostajemy szmelc. To jest w Waszym interesie, aby Sprzedawcy mogli zajmować się pracą efektywnie i nie szukać innych, lepszych kanałów sprzedaży. Postarajcie się więc. Odrzucenie wniosku jest kompletnie nieuzasadnione. Proszę to zmienić.

Pierwszą część pracy już wykonaliście, o czym Moderator jak widać nie wie. Od miesiąca jest szersza treść na ekranach panoramicznych. Teraz trzeba odpowiednio rozplanować dane. Jest w końcu miejsce na wyświetlanie Czasu wysyłki na liście Moje Oferty. Wyświetlane liczby powinny być klikalne i edytowalne. Jest miejsce na lepsze rozplanowanie danych w Zamówieniach i poprawienie czytelności. Obecnie na cały wielki ekran 24" Full HD mieści się zaledwie jedno zamówienie, góra dwa! Nadal 28% ekranu jest puste. Oferty wielorozmiarowe powinny być wyświetlane i edytowane kompaktowo jako jedna pozycja z wieloma rozmiarami.

 

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Pengano Zapewniam Cię, że nikogo nie traktujemy w ten sposób, a to, że krytykujesz wszystkie moje odpowiedzi z różnych kont  oraz regularnie obrażasz pracowników zespołów technicznych niczego tutaj nie zmieni.

 

W kontekście rozdzielczości przedstawiłam konkretne dane liczbowe na których bazujemy, a nie przypuszczenia i własną opinię, na której budujesz swoje tezy. Poniżej na wykresie wyraźnie widać, że jest to mała grupa w kontekście wszystkich użytkowników, więc przykro mi, ale nasze stanowisko w tej sprawie się nie zmieni. 

Staty.png

oznacz moderatorów