Do moderatorów: dodałem poprawki - poprzedni post usuńcie.
Jak w temacie - najlepiej przywróćcie interfejs sprzed kilku lat (bodajże sprzed chyba 2-3, zanim wprowadziliście ten "nowoczesny" (czytaj: upośledzony), bo obecny jest po prostu do niczego (bo przecież dwukolorowy, płaski GUI jest taki "super". Google go promuje, więc musi być naj. Szkoda tylko, że nic w nim nie można znaleźć). A jeszcze jak jest interaktywny, to już w ogóle jest "łał" i taki "trendy". A że od tej interaktywności szlag człowieka trafia, to nikogo w allegro jak widać nie obchodzi.
Żeby zobrazować jak bardzo kiepski, nieczytelny i irytujący jest obecny interfejs allegro dam kilka przykładów:
--- przy filtrowaniu wyników po każdym kliknięciu na filtr strona się przeładowuje. Na dodatek po każdym przeładowaniu pozycja strony jest odrobinę inna, więc jeśli próbuje się szybko zaznaczyć dwa różne filtry jeden po drugim, to zawsze, ZAWSZE, zaznacza się nie te, co trzeba. Jeśli ma się do zaznaczenia kilkadziesiąt, albo kilkaset filtrów, to szału można dostać. Czy nie można by dodać przycisku PRZEŁADUJ FILTRY, zamiast tej **piiip**ycznej interaktywności? Albo chociaż dać kilka sekund na zaznaczenie filtrów, zanim się przeładują. Było już to tutaj postulowane wiele razy i jak dotąd ciągle jest to samo.
--- niedawno sprzedający zwrócił mi pieniądze za zwrócony sprzęt, który zakupiłem korzystając z Allegro Pay. Żeby się dowiedzieć, że jest nadpłata z jego strony musiałem najpierw wejść w Szczegóły zakupu, a następnie w Szczegóły spłaty (a wcześniej dobrze się przyglądać, żeby ten przycisk w ogóle zauważyć). Ewentualnie na stronie Allegro Pay kliknąć w Harmonogram spłaty. Można by to pokazać od razu po wejściu w Allegro Pay, ale po co? Niech kupujący się domyśla i przeklika pół allegro, zanim znajdzie potrzebne informacje. Co więcej, na górze strony w Szczegółach zakupu pokazuje mi, że jest zwrot częściowy, a nie pełny z nadpłatą.
--- w ogóle szukanie informacji o stanie finansów (i nie tylko o tym) na nowym allegro to jest jakiś bieg z przeszkodami mając do tego zawiązane oczy - Allegro Pay jest w zakładce Zakupy, Środki i historia operacji oraz Rozliczenia z allegro w zakładce Sprzedaż oraz zdublowane (Rozliczenia) w zakładce Konto. Nadchodzące opłaty w znowu w zakładce Konto, a Powiązane konta bankowe w zakładce Zakupy (!). Przecież to jest wymysł szaleńca. Czy nie dałoby się po prostu zrobić osobnej zakładki FINANSE i tam mieć stan wszystkich finansów i ustawień z nimi związanych w jednym miejscu?
--- parę dni temu zrobiłem zakup i wystąpił błąd płatności. Oczywiście nigdzie nie było przycisku "Anuluj płatność". Już miałem pisać do pomocy, żeby mi anulowali płatność, żebym mógł ją ponowić. Wcześniej jednak przeczytałem KILKA artykułów pomocy (pytanie - ilu użytkowników tak robi? 1%?). Okazało się, że przycisk pojawia się po 5 minutach po nieudanej płatności. Czy jest w tym jakikolwiek sens? Płatność się nie powiodła, ale musisz czekać 5 minut, zanim będziesz mógł ją anulować. I MUSISZ PRZECZYTAĆ ARTYKUŁY POMOCY, ŻEBY SIĘ O TYM DOWIEDZIEĆ! Dzisiaj czytałem temat, w którym sprzedający postulował zablokowanie kupującym kupowania tego samego przedmiotu drugi raz, jeśli płatność się nie powiodła. Bo jak twierdził, niektórzy po nieudanej płatności potrafią kupić kilkanaście razy to samo, aby w końcu opłacić tylko raz. Nie byłoby tego problemu, gdyby przycisk "Anuluj płatność" był cały czas widoczny. Wcześniej był i było w porządku. Teraz ktoś wpadł na głupi pomysł kolejnego "ulepszenia" i na nieszczęście dla wszystkich, zarówno kupujących jak i sprzedających, to wprowadził.
--- w Obserwowanych wyszukiwaniach żeby usunąć wyszukiwanie lub wyłączyć dla niego powiadomienia trzeba najpierw kliknąć w rozwijaną listę pod trzema kropeczkami - wcześniej odpowiednie przyciski były na wierzchu i nie było problemu. Więc po co to kretyńskie "ulepszenie"?
--- to samo, jeśli chce się ustawić sobie Powiadomienie SMS o zakończeniu trwającej licytacji - żeby ustawić powiadomienie, trzeba rozwinąć "listę", na której jest JEDNA (!) pozycja. Wcześniej było normalnie, ale widocznie ktoś uznał, że normalnie jest niedobrze.
--- jeszcze a propos Obserwowanych wyszukiwań - niedawno zgłaszałem wam, że przy niektórych wyszukiwaniach nie wyświetlają się wszystkie użyte filtry - nie wiem, czy to naprawiliście, czy nie i nie chce mi się sprawdzać. Jednak przed niedawnymi zmianami wszystko było OK. Co zmiana - to psujecie kolejne funkcjonalności.
--- przed chwilą komentowałem w tematach ze statusem "Odrzucone", bo status pomysłu kompletnie ginie w masie IDENTYCZNIE wyglądających elementów strony. Zanim się połapałem, skomentowałem z 10 odrzuconych pomysłów.
--- natomiast znalezienie przycisku "Sortuj bez dopasowania" na allegro (swoją drogą to dopasowanie to kolejny poroniony pomysł) zajęło mi chyba z miesiąc - wcześniej w ogóle go nie zauważałem i tylko się denerwowałem kiepskimi wynikami w wyszukiwarce. Bo oczywiście jest na samym dole strony i cały zieloniutki - identycznie, jak wielkie zielone pole tuż pod nim. Zresztą - o ile kojarzę, to zanim się on w ogóle pojawił, zgłosiłem wam problemy z nieprecyzyjnym wyszukiwaniem i co najmniej kilka pomysłów na poprawienie sytuacji, z czego część polegało na wycofaniu kiepskich rozwiązań ostatnio wprowadzonych. Jak grochem o ścianę. Może więc zacznijcie wreszcie słuchać użytkowników i nie utrudniajcie im korzystania z portalu (mówię zarówno o allegro jak i allegro gadane).
Tak na marginesie, kliknięcie tutaj na "Zgłoś swój Pomysł!" na górze strony prowadzi do https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/idb-p/zglos-pomysl zamiast do https://spolecznosc.allegro.pl/t5/forums/postpage/board-id/zglos-pomysl . Czyli jest to kolejny bezużyteczny element w i tak już tragicznym interfejsie.
Te etykiety poniżej to też jest jakaś masakra - próbuję teraz wpisać etykiety i wyskakuje mi okienko, które zawiesza mi przeglądarkę na 2 minuty po każdym wpisaniu 1 literki. Na drugiej przeglądarce jest poprawa, bo już tylko na 10-15 sekund. Bo przecież nie dałoby się tego zrobić prościej i lżej, tylko JavaScript koniecznie MUSI być ciężki jak tona gwoździ. Programiści się nudzą i wymyślają coraz nowsze "bajery", a każdy działa gorzej od poprzedniego. Zaprawdę - 7-letnie dziecko zrobiłoby to lepiej. Jeśli chcecie, to mogę wam dać namiary do osoby, która wam tę stronę naprawi za rozsądną kwotę.
I jeszcze 5 minut na edycję posta. 15 było za długo?
Podsumowując: chaos, błędy (zgłosiłem już mnóstwo) i utrudnienia. Taki jest wasz nowy interfejs.
Z każdą kolejną zmianą jest tylko coraz gorzej. Czy wy się wreszcie ockniecie? Czy też może macie zamiar skończyć tak, jak znany trzy literowy serwis, gdzie odpowiedź na zgłoszenie potrafi trwać miesiąc, bo jak zaczęli wprowadzać zmiany jakieś 2 lata temu, to teraz nic tam nie działa jak trzeba i są zawaleni zgłoszeniami od użytkowników o kolejnych błędach i problemach.
Może więc zamiast słuchać ludzi z firm zajmujących się "doradztwem" i biorących za to grube pieniądze, zacznijcie wreszcie słuchać użytkowników. Bo to oni wiedzą lepiej, czego chcą, a nie ludzie, którzy z waszego portalu nawet nie korzystają. Zaoszczędzicie na doradcach-cwaniakach i przy okazji będziecie mieli lepiej działający serwis i bardziej zadowolonych użytkowników.