anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zmiana interfejsu na bardziej czytelny, intuicyjny i lepiej działający

Kategorie
kupujący
kupujący 880
inne
inne 171
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
39
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Zmiana interfejsu na bardziej czytelny, intuicyjny i lepiej działający

FreshNew
#9 Pomysłodawca#

Do moderatorów: dodałem poprawki - poprzedni post usuńcie.

 

Jak w temacie - najlepiej przywróćcie interfejs sprzed kilku lat (bodajże sprzed chyba 2-3, zanim wprowadziliście ten "nowoczesny" (czytaj: upośledzony), bo obecny jest po prostu do niczego (bo przecież dwukolorowy, płaski GUI jest taki "super". Google go promuje, więc musi być naj. Szkoda tylko, że nic w nim nie można znaleźć). A jeszcze jak jest interaktywny, to już w ogóle jest "łał" i taki "trendy". A że od tej interaktywności szlag człowieka trafia, to nikogo w allegro jak widać nie obchodzi.

Żeby zobrazować jak bardzo kiepski, nieczytelny i irytujący jest obecny interfejs allegro dam kilka przykładów:

--- przy filtrowaniu wyników po każdym kliknięciu na filtr strona się przeładowuje. Na dodatek po każdym przeładowaniu pozycja strony jest odrobinę inna, więc jeśli próbuje się szybko zaznaczyć dwa różne filtry jeden po drugim, to zawsze, ZAWSZE, zaznacza się nie te, co trzeba. Jeśli ma się do zaznaczenia kilkadziesiąt, albo kilkaset filtrów, to szału można dostać. Czy nie można by dodać przycisku PRZEŁADUJ FILTRY, zamiast tej **piiip**ycznej interaktywności? Albo chociaż dać kilka sekund na zaznaczenie filtrów, zanim się przeładują. Było już to tutaj postulowane wiele razy i jak dotąd ciągle jest to samo.

--- niedawno sprzedający zwrócił mi pieniądze za zwrócony sprzęt, który zakupiłem korzystając z Allegro Pay. Żeby się dowiedzieć, że jest nadpłata z jego strony musiałem najpierw wejść w Szczegóły zakupu, a następnie w Szczegóły spłaty (a wcześniej dobrze się przyglądać, żeby ten przycisk w ogóle zauważyć). Ewentualnie na stronie Allegro Pay kliknąć w Harmonogram spłaty. Można by to pokazać od razu po wejściu w Allegro Pay, ale po co? Niech kupujący się domyśla i przeklika pół allegro, zanim znajdzie potrzebne informacje. Co więcej, na górze strony w Szczegółach zakupu pokazuje mi, że jest zwrot częściowy, a nie pełny z nadpłatą.

--- w ogóle szukanie informacji o stanie finansów (i nie tylko o tym) na nowym allegro to jest jakiś bieg z przeszkodami mając do tego zawiązane oczy - Allegro Pay jest w zakładce Zakupy, Środki i historia operacji oraz Rozliczenia z allegro w zakładce Sprzedaż oraz zdublowane (Rozliczenia) w zakładce Konto. Nadchodzące opłaty w znowu w zakładce Konto, a Powiązane konta bankowe w zakładce Zakupy (!). Przecież to jest wymysł szaleńca. Czy nie dałoby się po prostu zrobić osobnej zakładki FINANSE i tam mieć stan wszystkich finansów i ustawień z nimi związanych w jednym miejscu?

--- parę dni temu zrobiłem zakup i wystąpił błąd płatności. Oczywiście nigdzie nie było przycisku "Anuluj płatność". Już miałem pisać do pomocy, żeby mi anulowali płatność, żebym mógł ją ponowić. Wcześniej jednak przeczytałem KILKA artykułów pomocy (pytanie - ilu użytkowników tak robi? 1%?). Okazało się, że przycisk pojawia się po 5 minutach po nieudanej płatności. Czy jest w tym jakikolwiek sens? Płatność się nie powiodła, ale musisz czekać 5 minut, zanim będziesz mógł ją anulować. I MUSISZ PRZECZYTAĆ ARTYKUŁY POMOCY, ŻEBY SIĘ O TYM DOWIEDZIEĆ! Dzisiaj czytałem temat, w którym sprzedający postulował zablokowanie kupującym kupowania tego samego przedmiotu drugi raz, jeśli płatność się nie powiodła. Bo jak twierdził, niektórzy po nieudanej płatności potrafią kupić kilkanaście razy to samo, aby w końcu opłacić tylko raz. Nie byłoby tego problemu, gdyby przycisk "Anuluj płatność" był cały czas widoczny. Wcześniej był i było w porządku. Teraz ktoś wpadł na głupi pomysł kolejnego "ulepszenia" i na nieszczęście dla wszystkich, zarówno kupujących jak i sprzedających, to wprowadził.

--- w Obserwowanych wyszukiwaniach żeby usunąć wyszukiwanie lub wyłączyć dla niego powiadomienia trzeba najpierw kliknąć w rozwijaną listę pod trzema kropeczkami - wcześniej odpowiednie przyciski były na wierzchu i nie było problemu. Więc po co to kretyńskie "ulepszenie"?

--- to samo, jeśli chce się ustawić sobie Powiadomienie SMS o zakończeniu trwającej licytacji - żeby ustawić powiadomienie, trzeba rozwinąć "listę", na której jest JEDNA (!) pozycja. Wcześniej było normalnie, ale widocznie ktoś uznał, że normalnie jest niedobrze.

--- jeszcze a propos Obserwowanych wyszukiwań - niedawno zgłaszałem wam, że przy niektórych wyszukiwaniach nie wyświetlają się wszystkie użyte filtry - nie wiem, czy to naprawiliście, czy nie i nie chce mi się sprawdzać. Jednak przed niedawnymi zmianami wszystko było OK. Co zmiana - to psujecie kolejne funkcjonalności.

--- przed chwilą komentowałem w tematach ze statusem "Odrzucone", bo status pomysłu kompletnie ginie w masie IDENTYCZNIE wyglądających elementów strony. Zanim się połapałem, skomentowałem z 10 odrzuconych pomysłów.

--- natomiast znalezienie przycisku "Sortuj bez dopasowania" na allegro (swoją drogą to dopasowanie to kolejny poroniony pomysł) zajęło mi chyba z miesiąc - wcześniej w ogóle go nie zauważałem i tylko się denerwowałem kiepskimi wynikami w wyszukiwarce. Bo oczywiście jest na samym dole strony i cały zieloniutki - identycznie, jak wielkie zielone pole tuż pod nim. Zresztą - o ile kojarzę, to zanim się on w ogóle pojawił, zgłosiłem wam problemy z nieprecyzyjnym wyszukiwaniem i co najmniej kilka pomysłów na poprawienie sytuacji, z czego część polegało na wycofaniu kiepskich rozwiązań ostatnio wprowadzonych. Jak grochem o ścianę. Może więc zacznijcie wreszcie słuchać użytkowników i nie utrudniajcie im korzystania z portalu (mówię zarówno o allegro jak i allegro gadane).

 

Tak na marginesie, kliknięcie tutaj na "Zgłoś swój Pomysł!" na górze strony prowadzi do https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/idb-p/zglos-pomysl zamiast do https://spolecznosc.allegro.pl/t5/forums/postpage/board-id/zglos-pomysl . Czyli jest to kolejny bezużyteczny element w i tak już tragicznym interfejsie.

Te etykiety poniżej to też jest jakaś masakra - próbuję teraz wpisać etykiety i wyskakuje mi okienko, które zawiesza mi przeglądarkę na 2 minuty po każdym wpisaniu 1 literki. Na drugiej przeglądarce jest poprawa, bo już tylko na 10-15 sekund. Bo przecież nie dałoby się tego zrobić prościej i lżej, tylko JavaScript koniecznie MUSI być ciężki jak tona gwoździ. Programiści się nudzą i wymyślają coraz nowsze "bajery", a każdy działa gorzej od poprzedniego. Zaprawdę - 7-letnie dziecko zrobiłoby to lepiej. Jeśli chcecie, to mogę wam dać namiary do osoby, która wam tę stronę naprawi za rozsądną kwotę.

I jeszcze 5 minut na edycję posta. 15 było za długo?

 

Podsumowując: chaos, błędy (zgłosiłem już mnóstwo) i utrudnienia. Taki jest wasz nowy interfejs.

Z każdą kolejną zmianą jest tylko coraz gorzej. Czy wy się wreszcie ockniecie? Czy też może macie zamiar skończyć tak, jak znany trzy literowy serwis, gdzie odpowiedź na zgłoszenie potrafi trwać miesiąc, bo jak zaczęli wprowadzać zmiany jakieś 2 lata temu, to teraz nic tam nie działa jak trzeba i są zawaleni zgłoszeniami od użytkowników o kolejnych błędach i problemach.

Może więc zamiast słuchać ludzi z firm zajmujących się "doradztwem" i biorących za to grube pieniądze, zacznijcie wreszcie słuchać użytkowników. Bo to oni wiedzą lepiej, czego chcą, a nie ludzie, którzy z waszego portalu nawet nie korzystają. Zaoszczędzicie na doradcach-cwaniakach i przy okazji będziecie mieli lepiej działający serwis i bardziej zadowolonych użytkowników.

7 Komentarze
kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

Oj tak. Od lat to piszę w każdej ankiecie, z każdą zmianę wszystko coraz bardziej pochowane. Kiedyś człowiek wszedł pierwszy raz i wszystko co potrzebował w minutę znalazł, teraz piszą posty na forum z pytaniem gdzie coś jest...

FreshNew
#9 Pomysłodawca#

@kaliszaneczka-xdokładnie. Przy czym jest nawet gorzej - czasem pokazywane informacje są kompletnie niezrozumiałe. Niedawno pisałem do pomocy technicznej, bo w karcie SMART pisało mi, że mam nieopłacony, a jednocześnie na górze przy loginie pisało "Wygasa Smart" (skoro był nieopłacony, to dlaczego jeszcze nie wygasł, tylko wygasa?). I jak tym wygasającym, nieopłaconym Smartem byłem w stanie opłacić wysyłkę za zakup?

A jeszcze dla większej zmyłki pod "Kolejna płatność" była data wsteczna 😉

Ogólnie ten nowy interfejs to jest po prostu tragikomedia.

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

FreshNew to akurat Ci mogę wyjaśnić. Obowiązuje 14 dni okresu wypowiedzenia i  w tym czasie można jeszcze zamawiać.

FreshNew
#9 Pomysłodawca#

@kaliszaneczka-x- konsultant z allegro już mi to wyjaśnił. Sedno jest jednak takie, że musiałem napisać do pomocy, żeby mi wyjaśnili, o co w tych chodzi. A wystarczyłaby prosta informacja na stronie Allegro Smart - strona jest praktycznie pusta, ale oczywiście zabrakło miejsca na kilkanaście słów objaśnienia jednej rzeczy (a są jeszcze inne tego typu "drobnostki" na allegro, które nie są do końca jasne). Taki mądry inaczej minimalizm. Minimalizm jest teraz w modzie, więc allegro za tą **piiip**yczną modą podąża. Ale jak wiadomo, z prądem płyną tylko śnięte ryby. I mam wrażenie, że właśnie takie śnięte ryby są na stanowiskach decyzyjnych w allegro. Zero własnych pomysłów, czy własnej inicjatywy. Jedynie małpowanie najgorszych rozwiązań wymyślonych przez innych.

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@FreshNew Cześć. 🙂 Dzięki za wszystkie Twoje uwagi. Rozumiem, że do niektórych zmian trudno się przyzwyczaić i nie wszystkie modyfikacje spotykają się z aprobatą użytkowników, ale nie ma takiej możliwości, że wrócimy do interfejsu sprzed 3 lat, ponieważ nieustannie się rozwijamy. W naszej firmie pracują najlepsi profesjonaliści z branży UX, którzy doskonale wiedzą, co robią.  

Sprawa z przeskakiwaniem strony po wybraniu filtra jest nam znana i będziemy to rozwiązywać. Jeśli chodzi o informacje o nadpłacie w Allegro Pay, to możliwość nadpłaty nie trudna do znalezienia. Poza tym o zwrocie pieniędzy otrzymałeś również wiadomość mejlową. 

Płatności z kolei są obsługiwane przez naszych zewnętrznych Operatorów. 5 minut oczekiwania na opcję "anuluj płatność" to czas na przesłanie i obsłużenie nowych danych o zakupie, a także okres oczekiwania na zaksięgowanie się wpłaty. 

Z kolei żeby usunąć obserwowane (wyszukiwanie lub ofertę) możesz skorzystać z trzech pionowych kropek lub zaznaczyć wszystkie niechciane pozycje i usunąć je za pomocą opcji z zielonej belki. 

Zrzut ekranu 2022-09-19 o 13.16.02.png

Wszystkie zaproponowane przez Ciebie zmiany wymagałyby wysunięciu wszystkich opcji, co w efekcie spowodowałoby zmniejszenie przejrzystości strony. Jeśli dany użytkownik chce skorzystać z którejś opcji, to bez problemu ją odnajdzie. Większy chaos wprowadziłoby pokazanie wszystkich możliwych opcji w jednym layoucie. 

Jeśli chodzi o Gadane - nie każdy użytkownik, który wchodzi w zakładkę Zgłoś swój pomysł! chce dodać swoją sugestię - większość naszych użytkowników przegląda to forum i komentuje pomysły innych. Po przejściu do widoku forum nikt nie będzie miał wątpliwości, gdzie dodać nowy wątek, ponieważ jest jasno oznaczony: 

ko_alka_0-1663586634727.png

Z kolei statusy pomysłu wybierasz tutaj i nie widzę w tym miejscu pola do niezrozumienia. 

ko_alka_1-1663586742258.png

Podsumowując. Każda decyzja, która zostaje wdrożona w serwisie przechodzi przez kilka testów, jest opiniowana i weryfikowana. Nasi specjaliści prowadzą badania UX, na które są zapraszane osoby niezwiązane z Allegro zawodowo. Dają konkretne dane do pracy i właśnie na tym bazujemy - na liczbach i informacjach z przeprowadzonych badań. Rozumiem, że każdy ma różny gust, inne potrzeby i wyobrażenie o serwisie, jednak musimy myśleć globalnie, nie jednostkowo - dlatego podejmujemy takie, a nie inne decyzje. 

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@ko_alka "W naszej firmie pracują najlepsi profesjonaliści z branży UX, którzy doskonale wiedzą, co robią."

Client94057046_0-1663587193446.png

Nie widać. I nie tylko na stronie głównej.
Niech ktoś naprawdę z doświadczeniem wejdzie na tą stronę i uzna to paddingowo-marginesowe szaleństwo za w pełni normalne: Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Marnotrawienie miejsca na stronie w imię... w zasadzie nie wiadomo czego. Dlaczego rzekomi specjaliści z doświadczeniem w temacie UX wolą umieszczać mniej zawartości i więcej pustej przestrzeni? Czy umie ktoś na to sensownie odpowiedzieć? Zmieścić się pewnie można by na całej stronie w Full HD, gdyby zrobić to rozsądnie.

"Rozumiem, że każdy ma różny gust, inne potrzeby i wyobrażenie o serwisie, jednak musimy myśleć globalnie, nie jednostkowo - dlatego podejmujemy takie, a nie inne decyzje. "

Właśnie wasi specjaliści podejmują decyzje w oparciu o gusta, guściki. Wasi designerzy od UX nie mają zielonego pojęcia, co robią. Nikt nie kontroluje jakości wytwarzanego projektu. Projekt jest często niespójny. Na przykład:

Client94057046_1-1663588039454.png

Nagłówek działu wygląda kompletnie od czapy w porównaniu do reszty. Kafel produktów wali bielą, kiedy cała reszta jest kolorowa. Na pewno pomaga to nie odwracać uwagi od faktycznych produktów, co nie?

Client94057046_2-1663588255688.png

1. Zobacz? Ale co zobacz? Co mam zobaczyć, kogo mam zobaczyć?
2. Kategorie są tak bardzo zauważalne, że kafel obok zabiera całą uwagę.
3. 3 oferty na krzyż wypromowane, lol.
4. Losowy wpis sponsorowany z bloga, który jest też w innym stylu niż cała reszta.

4 różne elementy, bez ładu i składu.

O widoku ofert już z litości nie wspominam. Dodam tylko, że dwie różnie scrollowane sekcje zależne od siebie mogą co najwyżej spowodować ból głowy a nie pozytywny efekt. Na dodatek jest zrobiony źle, bo powinienem móc zescrollować sekcję po prawej niezależnie, żeby np. zmienić rozmiar czy kolor. A tak nadal muszę scrollować w górę. Super sprawa.

To niewiarygodne, że ktoś nazywa się specjalistą i robi taką fuszerkę. To jest amatorka, panowie. Amatorszczyzna godna stażysty. 

Client94057046_3-1663588762556.png

Baner wielkości całej strony, który jest pusty. Badania UX? Kto zaopiniował, że to wygląda dobrze? Pffft. xD

FreshNew
#9 Pomysłodawca#

@ko_alkazaproponowane przeze mnie zmiany w żadnym wypadku nie wymagają usuwania funkcji, a jedynie przeprojektowania obecnego układu i layoutu interfejsu. A w niektórych przypadkach dodania nowych lub naprawienia starych funkcjonalności.

Co do waszych "najlepszych specjalistów" od UX to już @Client:94057046 już trochę o tym powiedział. Ja tylko jeszcze dodam, że skoro wasz interfejs jest taki świetny, to dlaczego macie tyle tematów tu na forum w których ludzie piszą, jak jest kiepski? I w jaki sposób ci specjaliści doszli do wniosku, że więcej klikania i grzebania w interejsie, żeby znaleźć interesującą nas opcję lub informację to lepiej? Albo właśnie ten nieszczesny kafelkowy układ.

Swoją drogą, ostatnio zgłosiłem do allegro około 10 różnych błędów, które pojawiły się po ostatnich zmianach. Jest też cała masa problemów, które są nierozwiązane od lat, jak np. problem z automatyczną podmianą paczkomatu przy wysyłce na jakiś użyty przez użytkownika jednokrotnie i potem nigdy nie używany (lub w ogóle nigdy nie użyty), zamiast ustawienia ostatnio wybranego.

oznacz moderatorów