anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot przesyłki oznaczonej "ostrożnie szkło" przez pocztex.

Kategorie
kupujący
kupujący 1121
inne
inne 215
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
115
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
111
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
265
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
136
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1247
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
600

Zwrot przesyłki oznaczonej "ostrożnie szkło" przez pocztex.

chris-koch
#7 Wielbiciel

Pocztex dostarczył przesyłkę oznaczoną "ostrożnie szkło". Po otwarciu okazało się, że elementy serwisu obiadowego są potłuczone. Zamknąłem pudło  (bez wyjmowania zawartości), zgłosiłem zwrot, wydrukowałem list przewozowy i zawiozłem na pocztę. Opakowanie wciąż było oklejone naklejkami "ostrożnie szkło". Urzędniczka nie chciała przyjąć przesyłki, gdyż nie była uiszczona dodatkowa opłata za ostrożne traktowanie paczki. Czyli, z winy firmy kurierskiej klient obciążony jest dodatkowymi zadaniami przepakowania czy likwidacji nalepek "ostrożnie szkło". A co jeśli chce się zwrócić zakup? Kto ponosi koszt dodatkowej usługi "ostrożnie szkło"?

5 Komentarze
komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@chris-koch Jeśli zawartość jest uszkodzona to należy złożyć reklamację a nie robić zwrotu.

Natomiast jeśli już zgłosiłeś zwrot - w sensie odstąpienia od umowy - to możesz mieć teraz problem bo zwrotu (w sensie odstąpienia od umowy) dokonuje się gdy towar jest pełnowartościowy. 

Koszt zwrotu przy odstąpieniu to zawsze jest koszt po stronie kupującego.

chris-koch
#7 Wielbiciel

To dlaczego w opcji zwrotu widnieje powód - uszkodzenie towaru, którą zaznaczyłem? Jeśli kupujący posiada funkcję SMART to nie ponosi kosztu zwrotu. Inne pytanie - czy to kupujący ma dochodzić roszczeń w firmie kurierskiej za uszkodzenie przesyłki?

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@chris-koch Właśnie - jeśli wybrałeś powód reklamacyjny to wszystko jest ok. 

Napisałem o tym, bo dla większości "zwrot to zwrot" - a sam 'zwrot' to tylko czynność fizycznego odesłania przesyłki i liczy się powód tego zwrotu.

Powinieneś spisać protokół szkody z przewoźnikiem.

chris-koch
#7 Wielbiciel

Dziękuję za info, zrobiłem fotografię po otwarciu paczki, ale nie było opcji jej zamieszczenia.

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

"Ostrożnie szkło" to jest opcja dodatkowa na poczcie. Należało to reklamować u przewoźnika. A przynajmniej spisać protokół szkody. Sprzedawca opłacił przy wysyłce dodatkową drogą opcję, która w razie czego pozwala bez wiekszych problemów uzyskać odszkodowanie i w sumie to ją zmarnowałeś... 

Paczki Ci nie chcieli przyjąć, bo nie opłaciłeś tej opcji i w sumie ze skorupkami to już potrzebna nie była...

Jakie koszty likwidacji nalepek??? Mój zawsze mi inpostowe paczki tym okleja, jak kiedyś z rozpędu okleił paczkę pocztową to Pani lekko się wkurzyła, wzięła markera i je pokreśliła xD. To wszystko. 

oznacz moderatorów