anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru przez kupującego.

Kategorie
kupujący
kupujący 1049
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
370
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Zwrot towaru przez kupującego.

maxr01
#17 Koryfeusz#

Standardem jest obecnie dokonywanie zakupów przez klientów polegające na dobieraniu produktów na kwotę 40-45 zł żeby otrzymać darmową przesyłkę SMART. 

O tym dobrze wiedzą kupujący (to są główne powody zwrotów) , sprzedający, jak i też serwis Allegro. 

Drugi powód zwrotów z tytułu odstąpienia od umowy - to nie czytanie opisów aukcji przez kupujących.

Następna sprawa - nieodebrane przesyłki pobraniowe.

Moje sugestie:

1. Możliwość zgłaszania przez sprzedawców loginów kupujących dokonujących zakupów dla darmowej przesyłki SMART - i blokownie tym kupującym takiej opcji w przyszłości (do chwili wyjaśnienia realnego powodu zwrotu przez kupującego), powód - dokonywanie zakupów dla osiągnięcia dodatkowej korzyści majątkowej w postaci darmowej przesyłki Smart oraz obciążanie sprzedawców dodatkowymi kosztami . 

2. Podanie przez kupującego realnego powodu zwrotu - a nie wskazanego przez serwis Allegro. Czyli np. przedmiot został dokładnie opisany na aukcji, kupujący zakupił go (np. część zamienna) , na aukcji było dokładnie napisane, do jakiego sprzętu część pasuje. Przy zwrocie takiego towaru kupujący powinien potwierdzić , że otrzymał towar zgodny z opisem aukcji. Jeśli nie był zgodny z opisem - to powinien złożyć reklamację. 

3. Przesyłki za pobraniem - kupujący zamówił towar za pobraniem, odmówił odbioru przesyłki. I jeszcze pisze, że nie ma zamiaru ponosić żadnych kosztów z tym związanych.  Wnoszę o przesłanie takiemu klientowi roszczeń sprzedającego i blokadę jego konta do chwili uregulowania należności wobec sprzedającego. Takie same praktyki stosuje serwis Allegro - obciążenie z POK , wystawiona i nie zapłacona FV - powodują blokadę konta sprzedawcy. Tak samo powinno być w stosunku do kupującego - odmowa odbioru przesyłki za pobraniem.

2 Komentarze
az1rael
#21 Demiurg#

ad1 allegro się już parę razy wypięło bo klient ma prawo do zwrotu i pocałujta nas w wójta
ad2 kupującym się nawet pisać nie chce a ty chcesz by uzasadniali coś pisemnie to dostaniesz odpowiedź:
bo mogę
a ch..j ci do tego
bo mnie się wszystko należy mam ochronę zakupów z allegro
ad3 w dobie weryfikacji przez allegro kont kupujących na dane z zadu wzięte? ciekawe jak znajdziesz takiego niedorypanego jajcarza? nawet jak mu zablokują za 5 minut będzie miał nowe konto i se szukaj gagatka w polu

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@maxr01 Cześć, dziękuję za wiadomość. Jeśli chodzi o punkt pierwszy — kupujący ma prawo zwrócić przedmiot (nawet bez podawania powodu), wynika to z jego praw i nie będziemy za to blokować kont.

W formularzu zwrotu kupujący może wybrać między reklamacją a odstąpieniem od umowy. Są to wyraźnie wydzielone sekcje: 

Zrzut ekranu 2023-04-13 o 10.13.37.png

Jeśli chodzi o trzecią kwestię — jak najbardziej możesz zgłaszać nam nieodebrane przesyłki pobraniowe. Skontaktujemy się wtedy z klientem. 

oznacz moderatorów