Standardem jest obecnie dokonywanie zakupów przez klientów polegające na dobieraniu produktów na kwotę 40-45 zł żeby otrzymać darmową przesyłkę SMART.
O tym dobrze wiedzą kupujący (to są główne powody zwrotów) , sprzedający, jak i też serwis Allegro.
Drugi powód zwrotów z tytułu odstąpienia od umowy - to nie czytanie opisów aukcji przez kupujących.
Następna sprawa - nieodebrane przesyłki pobraniowe.
Moje sugestie:
1. Możliwość zgłaszania przez sprzedawców loginów kupujących dokonujących zakupów dla darmowej przesyłki SMART - i blokownie tym kupującym takiej opcji w przyszłości (do chwili wyjaśnienia realnego powodu zwrotu przez kupującego), powód - dokonywanie zakupów dla osiągnięcia dodatkowej korzyści majątkowej w postaci darmowej przesyłki Smart oraz obciążanie sprzedawców dodatkowymi kosztami .
2. Podanie przez kupującego realnego powodu zwrotu - a nie wskazanego przez serwis Allegro. Czyli np. przedmiot został dokładnie opisany na aukcji, kupujący zakupił go (np. część zamienna) , na aukcji było dokładnie napisane, do jakiego sprzętu część pasuje. Przy zwrocie takiego towaru kupujący powinien potwierdzić , że otrzymał towar zgodny z opisem aukcji. Jeśli nie był zgodny z opisem - to powinien złożyć reklamację.
3. Przesyłki za pobraniem - kupujący zamówił towar za pobraniem, odmówił odbioru przesyłki. I jeszcze pisze, że nie ma zamiaru ponosić żadnych kosztów z tym związanych. Wnoszę o przesłanie takiemu klientowi roszczeń sprzedającego i blokadę jego konta do chwili uregulowania należności wobec sprzedającego. Takie same praktyki stosuje serwis Allegro - obciążenie z POK , wystawiona i nie zapłacona FV - powodują blokadę konta sprzedawcy. Tak samo powinno być w stosunku do kupującego - odmowa odbioru przesyłki za pobraniem.