anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwroty towarów

Kategorie
kupujący
kupujący 1037
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
350
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Zwroty towarów

sklepRTVSAT
#12 Orędownik#

Kupujący chcąc zwrócić towar sprzedawcy powinien wybierać termin dostawy zwrotu sprzedawcy. Terminy powinny być ustalane przez sprzedawcę, czyli na koncie sprzedawcy utworzyć możliwość wprowadzania kalendarza kiedy sprzedawca jest na miejscu i może odebrać towar a kiedy go nie ma. Na chwile obecną wygląda to tak że kupujący wysyła sobie towar kiedy mu pasuje, natomiast sprzedawca musi siedzieć cały czas w biurze i oczekiwać na zwrot towaru. Sprzedawca też człowiek który ma np. wyjazdy służbowe, uroczystości okolicznościowe, nagłą sytuację wyjścia z pracy, o tym wszystkim kupujący nie wie, a kurier pocałuje klamkę ze zwrotem. Jeśli byłby kalendarz który ustala sprzedawca na swoim koncie, kupujący by widział kiedy sprzedawca jest na miejscu a kiedy go nie ma i takie dni kiedy sprzedawcy nie ma na miejscu taki dzień zwrotu powinien być niedostępny dla kupującego. Zaznaczam chodzi o czas dostawy zwrotu sprzedającemu, a nie czas przygotowywania zwrotu. Kurier obsługujący dostawę zwrotu powinien mieć również na etykiecie datę kiedy firma jest zamknięta i aby w tym dniu nie próbował doręczać zwrotu. Jest to propozycja moim zdaniem ciekawa zarówno dla sprzedających jak i kupujących i samych kurierów, ale znając allegro propozycja zmian trafi do kosza. 

10 Komentarze
pecela
#17 Koryfeusz#

Może i pomysł ma jakiś sens, ale w praktyce jest niewykonalny.

Po pierwsze kupujący musiałby nadać przesyłkę w odpowiednim czasie, uwzględniając przy tym ewentualne opóźnienia zwłaszcza przy nadaniu w punkcie lub automacie.
Po drugie, kurier ma gdzieś datę doręczenia na przesyłce. Owszem niektóre firmy mają w ofercie usługę doręczenia we wskazanym dniu, ale jest to usługa dodatkowo płatna.

 

_Likos_
#21 Demiurg#

Ja zgadzam sie z @pecela . 

1 Kupujacy bardzo często nie czytają aukcji wiec z pewnością 80-90% nie bedzie zwracać uwago na kalendarz

2) jak juz zostało napisane - kurierzy nawet mając taką informacje nie są nią w zaden sposób zwiazani nadal będą podjeżdzac kiedy chcą 

3) prawo nic nie mówi o takiej możliwości - a co nie jest zakazane jest dozwolone. Jauz widze lukę gdzie sprzedający pisze "zwroty przyjmuje w środy między 18 a 18:15 ) a potem będzie twierdził że zwrot do niego nie trafił w określonej porze a z drugiej strony kupujących którzy nadal odsyłają kiedy chcą . A to sie skonczy całym mnstwem sporów i problemów

Nie jak dla mnie pomysł niemożliwy do zrealizowania

mdrogeria
#21 Demiurg#

@_Likos_ @sklepRTVSAT @pecela pomysł fajny tylko niewykonalny już na poziomie zapisu w UK. żaden zapis nie zobowiązuje kupującego do ustalenia terminu zwrotu ze sprzedawcą czyli Ustawodawca ostatecznie pozostawia klientowi  dowolność .

pecela
#17 Koryfeusz#

@_Likos_ @mdrogeria 
Coś takiego dałoby się załatwić z firmą kurierską (ale nie z każdą), aby dostarczali przesyłki w konkretnych dniach, albo odbiorca odbierał je z ich magazynu.
Pierwsza opcja nie jest tania (a raczej droga, jak nie bardzo droga), za przechowywanie przesyłki niestety się płaci. Druga to już wymaga najmu powierzchni w magazynie firmy kurierskiej, co też nie jest tanie i nie zawsze możliwe. To raczej dla klientów strategicznych.
Jeszcze inną opcją jest generowanie kupującemu etykiet zwrotnych z wykupioną opcją doręczenia we wskazanym dniu. To jednak też są dodatkowe koszty (i tu niestety odpadają przesyłki z przedrostkiem Allegro).

mdrogeria
#21 Demiurg#

@pecela u mnie problem na razie nie występuje , kuriera Inpostu proszę żeby zostawiał zwroty w sąsiednim sklepie , aczkolwiek oni zwykle dzwonią , na poczcie dziewczyny przetrzymają , problem powstanie jak wprowadzę niechciane przesyłki ONE , trzeba będzie wypracować rozwiązanie .

Halfrunt
#20 Guru#

Zwrot towaru to spory koszt dla przedsiębiorcy , należy to przeliczyć i wskazać do zwrotu od razu adres jakiegoś wysypiska w którym zutylizują produkt, może wyjdzie taniej.

Ponadto często zwracany towar przez konsumenta z Allegro nie nadaje się do ponownej sprzedaży, tak jest już wyeksploatowany.

Client:44052296
#21 Demiurg#

Jakimś rozwiązaniem była by możliwość aby zwroty w momencie nieobecności adresata (sprzedawcy)  by dostarczane do punktów odbioru przewoźnika. I tam czekały na odbiór osobisty przez sprzedawcę.

sklepRTVSAT
#12 Orędownik#

Tutaj nie chodzi o jakieś ograniczanie prawa kupującemu że ma nadać paczkę w konkretny dzień. Chodzi tylko i wyłącznie o to, aby kupujący widział kiedy sprzedawca jest na miejscu a kiedy go nie ma. Wysyłając zwrot do sprzedawcy i widząc że w danym dniu sprzedawcy nie będzie , to kupujący robi zwrot na własną odpowiedzialność i w przypadku braku doręczenia, paczka wraca do niego. Kupujący musi mieć świadomość tego kiedy sprzedawca jest na miejscu i może odebrać zwrot, sprzedawca nie jest więźniem aby oczekiwał na paczkę.  @_Likos_ tu nie chodzi o podanie konkretnej godziny w której czekasz na zwrot tylko o konkretny dzień pracy w godzinach pracy firmy np 8-17. allegro mogło by też dogadać się ze swoimi przewoźnikami odnośnie daty doręczeń zwrotów, lub umożliwić sprzedawcy możliwość zmiany doręczenia zwrotu. Moim zdaniem zmiany w temacie zwrotów by się przydały i jest to do wykonania, tylko odrobinę chęci ze strony allegro.  Ale pewnie propozycja zmian trafi do kosza. 

_Likos_
#21 Demiurg#

@sklepRTVSAT  zdecydowana wiekszośc przewoźników ma czas doręczenia paczki 48 godzin wzwyż. Wiec każda paczka nadana przez kupującego może dojechać następnego dnia , za dwa dni lub za trzy dni a jak kurier bedzie miał nie po drodze to za tydzień. Nie bardzo wiedze tutaj możliwość ustalania czegokolwiek a juz na pewno nie obarczanie odpowiedzialnością kupującego ( to by było niezgodne z UPK )

Jedyna możliwość jest taka że to sprzedawca dogada sie z kurierem który przyjeżdza po paczki. My np wyjeżdzając na dzień czy dwa mówimy kurierom : nie ma nas, nie ma nadań i jak będą do nas paczki lub zwroty to dostarczyc pierwszego dnia po powrocie. Ale to jest tylko nasza umowa z odbierającym kurierem i jest praktyczna tylko przrzy jedno - dwudniowej nieobecności.

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@sklepRTVSAT mimo najszczerszych chęci, muszę się zgodzić ze wszystkimi argumentami, które padły już w dyskusji tutaj. Sama idea Twojej propozycji oczywiście nie jest zła, ale obowiązujące prawo i zasady firm logistycznych uniemożliwiają tutaj pole do większych zmian. Niemniej jednak bardzo dziękuję, że podzieliłeś się z nami swoją propozycją. 

oznacz moderatorów