anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwroty towarów

Kategorie
kupujący
kupujący 1108
inne
inne 213
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
84
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
111
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
266
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
137
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1247
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
598

Zwroty towarów

sklepRTVSAT
#12 Orędownik

Kupujący chcąc zwrócić towar sprzedawcy powinien wybierać termin dostawy zwrotu sprzedawcy. Terminy powinny być ustalane przez sprzedawcę, czyli na koncie sprzedawcy utworzyć możliwość wprowadzania kalendarza kiedy sprzedawca jest na miejscu i może odebrać towar a kiedy go nie ma. Na chwile obecną wygląda to tak że kupujący wysyła sobie towar kiedy mu pasuje, natomiast sprzedawca musi siedzieć cały czas w biurze i oczekiwać na zwrot towaru. Sprzedawca też człowiek który ma np. wyjazdy służbowe, uroczystości okolicznościowe, nagłą sytuację wyjścia z pracy, o tym wszystkim kupujący nie wie, a kurier pocałuje klamkę ze zwrotem. Jeśli byłby kalendarz który ustala sprzedawca na swoim koncie, kupujący by widział kiedy sprzedawca jest na miejscu a kiedy go nie ma i takie dni kiedy sprzedawcy nie ma na miejscu taki dzień zwrotu powinien być niedostępny dla kupującego. Zaznaczam chodzi o czas dostawy zwrotu sprzedającemu, a nie czas przygotowywania zwrotu. Kurier obsługujący dostawę zwrotu powinien mieć również na etykiecie datę kiedy firma jest zamknięta i aby w tym dniu nie próbował doręczać zwrotu. Jest to propozycja moim zdaniem ciekawa zarówno dla sprzedających jak i kupujących i samych kurierów, ale znając allegro propozycja zmian trafi do kosza. 

10 Komentarze
pecela
#20 Guru ⭐⭐

Może i pomysł ma jakiś sens, ale w praktyce jest niewykonalny.

Po pierwsze kupujący musiałby nadać przesyłkę w odpowiednim czasie, uwzględniając przy tym ewentualne opóźnienia zwłaszcza przy nadaniu w punkcie lub automacie.
Po drugie, kurier ma gdzieś datę doręczenia na przesyłce. Owszem niektóre firmy mają w ofercie usługę doręczenia we wskazanym dniu, ale jest to usługa dodatkowo płatna.

 

_Likos_
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Ja zgadzam sie z @pecela . 

1 Kupujacy bardzo często nie czytają aukcji wiec z pewnością 80-90% nie bedzie zwracać uwago na kalendarz

2) jak juz zostało napisane - kurierzy nawet mając taką informacje nie są nią w zaden sposób zwiazani nadal będą podjeżdzac kiedy chcą 

3) prawo nic nie mówi o takiej możliwości - a co nie jest zakazane jest dozwolone. Jauz widze lukę gdzie sprzedający pisze "zwroty przyjmuje w środy między 18 a 18:15 ) a potem będzie twierdził że zwrot do niego nie trafił w określonej porze a z drugiej strony kupujących którzy nadal odsyłają kiedy chcą . A to sie skonczy całym mnstwem sporów i problemów

Nie jak dla mnie pomysł niemożliwy do zrealizowania

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@_Likos_ @sklepRTVSAT @pecela pomysł fajny tylko niewykonalny już na poziomie zapisu w UK. żaden zapis nie zobowiązuje kupującego do ustalenia terminu zwrotu ze sprzedawcą czyli Ustawodawca ostatecznie pozostawia klientowi  dowolność .

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@_Likos_ @mdrogeria 
Coś takiego dałoby się załatwić z firmą kurierską (ale nie z każdą), aby dostarczali przesyłki w konkretnych dniach, albo odbiorca odbierał je z ich magazynu.
Pierwsza opcja nie jest tania (a raczej droga, jak nie bardzo droga), za przechowywanie przesyłki niestety się płaci. Druga to już wymaga najmu powierzchni w magazynie firmy kurierskiej, co też nie jest tanie i nie zawsze możliwe. To raczej dla klientów strategicznych.
Jeszcze inną opcją jest generowanie kupującemu etykiet zwrotnych z wykupioną opcją doręczenia we wskazanym dniu. To jednak też są dodatkowe koszty (i tu niestety odpadają przesyłki z przedrostkiem Allegro).

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@pecela u mnie problem na razie nie występuje , kuriera Inpostu proszę żeby zostawiał zwroty w sąsiednim sklepie , aczkolwiek oni zwykle dzwonią , na poczcie dziewczyny przetrzymają , problem powstanie jak wprowadzę niechciane przesyłki ONE , trzeba będzie wypracować rozwiązanie .

Halfrunt
#20 Guru ⭐⭐

Zwrot towaru to spory koszt dla przedsiębiorcy , należy to przeliczyć i wskazać do zwrotu od razu adres jakiegoś wysypiska w którym zutylizują produkt, może wyjdzie taniej.

Ponadto często zwracany towar przez konsumenta z Allegro nie nadaje się do ponownej sprzedaży, tak jest już wyeksploatowany.

Client:44052296
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Jakimś rozwiązaniem była by możliwość aby zwroty w momencie nieobecności adresata (sprzedawcy)  by dostarczane do punktów odbioru przewoźnika. I tam czekały na odbiór osobisty przez sprzedawcę.

sklepRTVSAT
#12 Orędownik

Tutaj nie chodzi o jakieś ograniczanie prawa kupującemu że ma nadać paczkę w konkretny dzień. Chodzi tylko i wyłącznie o to, aby kupujący widział kiedy sprzedawca jest na miejscu a kiedy go nie ma. Wysyłając zwrot do sprzedawcy i widząc że w danym dniu sprzedawcy nie będzie , to kupujący robi zwrot na własną odpowiedzialność i w przypadku braku doręczenia, paczka wraca do niego. Kupujący musi mieć świadomość tego kiedy sprzedawca jest na miejscu i może odebrać zwrot, sprzedawca nie jest więźniem aby oczekiwał na paczkę.  @_Likos_ tu nie chodzi o podanie konkretnej godziny w której czekasz na zwrot tylko o konkretny dzień pracy w godzinach pracy firmy np 8-17. allegro mogło by też dogadać się ze swoimi przewoźnikami odnośnie daty doręczeń zwrotów, lub umożliwić sprzedawcy możliwość zmiany doręczenia zwrotu. Moim zdaniem zmiany w temacie zwrotów by się przydały i jest to do wykonania, tylko odrobinę chęci ze strony allegro.  Ale pewnie propozycja zmian trafi do kosza. 

_Likos_
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@sklepRTVSAT  zdecydowana wiekszośc przewoźników ma czas doręczenia paczki 48 godzin wzwyż. Wiec każda paczka nadana przez kupującego może dojechać następnego dnia , za dwa dni lub za trzy dni a jak kurier bedzie miał nie po drodze to za tydzień. Nie bardzo wiedze tutaj możliwość ustalania czegokolwiek a juz na pewno nie obarczanie odpowiedzialnością kupującego ( to by było niezgodne z UPK )

Jedyna możliwość jest taka że to sprzedawca dogada sie z kurierem który przyjeżdza po paczki. My np wyjeżdzając na dzień czy dwa mówimy kurierom : nie ma nas, nie ma nadań i jak będą do nas paczki lub zwroty to dostarczyc pierwszego dnia po powrocie. Ale to jest tylko nasza umowa z odbierającym kurierem i jest praktyczna tylko przrzy jedno - dwudniowej nieobecności.

_HolaOla_
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane
Status zmieniony na: Odrzucony

@sklepRTVSAT mimo najszczerszych chęci, muszę się zgodzić ze wszystkimi argumentami, które padły już w dyskusji tutaj. Sama idea Twojej propozycji oczywiście nie jest zła, ale obowiązujące prawo i zasady firm logistycznych uniemożliwiają tutaj pole do większych zmian. Niemniej jednak bardzo dziękuję, że podzieliłeś się z nami swoją propozycją. 

oznacz moderatorów