Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Złożyliśmy reklamację do Allegro na dostawę ich kurierem. Przesyłka nie została dostarczona podczas zwrotu uszkodzona. Po ok. dwóch miesiącach od złożenia reklamacji napisaliśmy maila, że uznajemy reklamację za pozytywnie rozpatrzoną ze względu na brak odpowiedzi. (reklamacja na pewno trafiła we właściwe miejsce , bo kurier był spisać protokół) Na maila przez kilka dni nikt nie odpowiadał, po czym po naszej kolejnej interwencji napisali,ze nadal czekają na decyzję przewoźnika. No więc my że nie ma na co czekać, bo sami przecież wymagają od Sprzedawców rozpatrzenia reklamacji w ciągu dwóch tygodni. I co? i nic, totalna olewka . Nikt się nie odzywa, pieniędzy nie mamy na koncie. Udają że nic się nie stało? Czekają aż zapomnimy. Ma ktoś jakiś pomysł co możemy z tym dalej zrobić, żeby wyegzekwować swoje prawa?
@Delikates_Wloski przepraszam, że wasza sprawa przeciąga się w czasie. Zgłosiłam prośbę o interwencję w sprawie zgłoszonej reklamacji.
W takich sytuacjach Allegro wymaga od Sprzedawców potraktowania reklamacji jako uznanej, dlaczego zatem my nie możemy liczyć na takie sprawiedliwie traktowanie?
@Delikates_Wloski przykro mi, ale na forum nie mam możliwości rozpatrzenia reklamacji - obsługuje ją dział, odpowiedzialny za reklamacje. Z mojej strony, zgłosiłam interwencję w Waszej sprawie i gdy dowiem się więcej to wrócę z informacją.
Hej , czy może są jakieś wieści w sprawie naszej reklamacji po Twojej interwencji?. Moje maile są ignorowane, dodzwonić się nie można.
Złóż skargę do UKE.
Zgodnie z §9 ust 1 rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi pocztowej, operator ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. Jeżeli tego nie zrobi, to zgodnie z §14, reklamację uznaje się za uznaną (tzw. milczące uznanie reklamacji).
dzięki, ale czy mój case spełnia warunek usługi pocztowej? Transport realizował UPS poprzez Allegro Delivery
Usługi kurierskie to usługi pocztowe, a Allegro jest operatorem pocztowym (nr wpisu B-00694).
A tu trochę cytatów z ustawy
Art 3
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
14) paczka pocztowa - przesyłkę rejestrowaną, niebędącą przesyłką listową, o masie do 20 000 g i sumie wymiarów (długość, szerokość, wysokość) nieprzekraczającej 3000 mm, przy czym najdłuższy wymiar nie może przekroczyć 1500 mm;
19) przesyłka kurierska - przesyłkę listową będącą przesyłką rejestrowaną lub paczkę pocztową, przyjmowaną, sortowaną, przemieszczaną i doręczaną w sposób łącznie zapewniający:
a) rejestrację dnia i godziny nadania przesyłki pocztowej,
b) śledzenie przesyłki pocztowej od momentu nadania do momentu doręczenia,
c) doręczenie przesyłki pocztowej w gwarantowanym terminie określonym w regulaminie świadczenia usług pocztowych lub w umowach o świadczenie usług pocztowych,
d) doręczenie przesyłki pocztowej adresatowi lub osobie uprawnionej do odbioru w miejscu określonym przez nadawcę lub uzgodnionym z adresatem, w sposób zapewniający rejestrację dnia i godziny doręczenia przesyłki pocztowej;
20) przesyłka listowa - przesyłkę pocztową z korespondencją lub druk, z wyłączeniem przesyłek reklamowych;
21) przesyłka pocztowa - rzecz opatrzoną oznaczeniem adresata i adresem, przedłożoną do przyjęcia lub przyjętą przez operatora pocztowego w celu przemieszczenia i doręczenia adresatowi;
Operator pocztowy powołując się na jedną z przyczyn wymienionych w pkt 1-4, przedstawia dowód jej wystąpienia.
5. Operator pocztowy odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej w zakresie określonym ustawą, chyba że niewykonanie lub nienależyte jej wykonanie:
1) jest następstwem czynu niedozwolonego;
2) nastąpiło z winy umyślnej operatora;
3) jest wynikiem rażącego niedbalstwa operatora.
6. Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki pocztowej bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia przesyłki pocztowej niedające się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia przesyłki zgłosił operatorowi pocztowemu roszczenie z tego tytułu oraz udowodnił, że ubytki lub uszkodzenia przesyłki powstały w czasie między przyjęciem przesyłki przez operatora pocztowego w celu wykonania usługi pocztowej a jej doręczeniem adresatowi.
4. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi pocztowej niebędącej usługą powszechną przysługuje odszkodowanie:
1) za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki pocztowej niebędącej przesyłką z korespondencją - w wysokości nie wyższej niż zwykła wartość utraconych lub uszkodzonych rzeczy,
2) za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki pocztowej z zadeklarowaną wartością - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż zadeklarowana wartość przesyłki,
3) za utratę przesyłki z korespondencją - w wysokości dziesięciokrotności opłaty za usługę nie niżej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty za traktowanie przesyłki listowej jako poleconej, określonej w cenniku usług powszechnych,
4) za opóźnienie w doręczeniu przesyłki pocztowej w stosunku do gwarantowanego terminu doręczenia - w wysokości nieprzekraczającej dwukrotności opłaty za usługę
- chyba że postanowienia regulaminu świadczenia usługi pocztowej w zakresie wysokości odszkodowania są korzystniejsze.
5. Kwoty przysługujące z tytułu niezapłaconych odszkodowań oraz zwrotu opłaty za niewykonaną usługę pocztową, w tym powszechną, podlegają oprocentowaniu w wysokości odsetek ustawowych za opóźnienie. Odsetki przysługują od dnia:
1) w którym upłynął trzydziestodniowy termin wypłacenia odszkodowania liczony od dnia uznania reklamacji lub
2) od dnia doręczenia wezwania do zapłaty.
Art. 91. [Zwrot opłaty za niewykonaną usługę pocztową]
1. W przypadku niewykonania usługi pocztowej operator pocztowy zwraca w całości pobraną opłatę za usługę pocztową niezależnie od należnego odszkodowania.
Art. 92. [Wniesienie reklamacji]
1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi pocztowej prawo wniesienia reklamacji przysługuje:
1) nadawcy albo,
2) adresatowi - w przypadku gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń albo gdy przesyłka pocztowa lub kwota pieniężna określona w przekazie pocztowym zostanie doręczona adresatowi.
2. Operator pocztowy, który zawarł z nadawcą umowę o świadczenie usługi pocztowej, zapewnia możliwość zgłoszenia reklamacji w każdej swojej placówce pocztowej.
2a. W przypadku udostępnienia usługi elektronicznej umożliwiającej zgłoszenie reklamacji operator pocztowy określa w regulaminie świadczenia usługi pocztowej lub w regulaminie świadczenia usługi powszechnej sposób uwierzytelnienia lub identyfikacji osoby zgłaszającej reklamację.
3. Reklamacja może zostać wniesiona nie później niż w terminie 12 miesięcy od dnia nadania przesyłki pocztowej albo przekazu pocztowego.
4. Minister właściwy do spraw łączności określi, w drodze rozporządzenia:
1) szczegółowe warunki, jakim powinna odpowiadać reklamacja za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej,
2) sposób wnoszenia reklamacji,
3) terminy wnoszenia reklamacji,
4) szczegółowy tryb postępowania reklamacyjnego
- mając na uwadze maksymalne uproszczenie procedur reklamacyjnych w obrocie krajowym, zapewnienie ich przejrzystości oraz niezbędną ochronę interesu nadawcy i adresata, zakres odpowiedzialności operatora wyznaczonego z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług powszechnych oraz sposób świadczenia tych usług.
@Delikates_Wloski
Ciąg dalszy
Rozporządzenie w sprawie reklamacji usługi pocztowej
§ 2. [Sposób wniesienia reklamacji]
1. Reklamację wnosi się w każdej placówce pocztowej operatora pocztowego, z którym nadawca zawarł umowę na świadczenie usługi pocztowej.
2. Reklamację wnosi się w postaci:
1) pisemnej lub elektronicznej;
2) ustnej do protokołu;
3) innej niż wymienione w pkt 1 i 2, dopuszczonej przez operatora pocztowego, która ujawnia wolę reklamującego w sposób dostateczny.
3. Wniesienie reklamacji za pomocą środków komunikacji elektronicznej jest możliwe, w przypadku gdy nie stoją temu na przeszkodzie techniczne możliwości operatora pocztowego, i następuje na adres elektroniczny wskazany przez operatora pocztowego na jego stronie internetowej podanej do publicznej wiadomości w jego placówce pocztowej.
4. Wniesienie reklamacji za pomocą środków komunikacji elektronicznej ze wskazaniem przez wnoszącego reklamację jego adresu poczty elektronicznej oznacza zgodę na doręczanie wezwania, o którym mowa w § 4 ust. 1, powiadomień, o których mowa w § 6 ust. 3 i § 7, oraz odpowiedzi na reklamację, o której mowa w § 10, lub informacji o wyniku rozpatrzenia odwołania, o której mowa w § 12 ust. 1, za pomocą środków komunikacji elektronicznej na adres poczty elektronicznej wskazany przez wnoszącego reklamację.
Mega Ci dziękuję 🙂
Delikates_Wloski czy jesteś zdziwiony ???? jak to powiadał klasyk "było czas przywyknąć" a na pewno nie będzie lepiej. Lub inne powiedzenie - co można wojewodzie to nie tobie s...... He
Witam, Pani Sandro jako moderatorka Allegro może Pani nam jako sprzedającym wyjaśnić fakt dlaczego my jako sprzedający musimy w terminie 3 dni podjąć decyzję czy towar z reklamacji ma być odesłany czy nie. Bez zaznaczenia tego elementu nie możemy dalej rozpatrzyć reklamacji (odbieram to jako narzucenie przez Allegro jakiego niezrozumiałego przepisu) - jak można narzucać taką decyzję jeżeli reklamacja jest w toku. Pewnie usłyszę iż jest to w imieniu naszego dobra bo będziemy mieli więcej czasu na sprawdzenie towaru po zwrocie - oczywiście Allegro narzuca dodatkowe obowiązki i powołuje się iż jest to w imieniu naszego dobra 🙂 Wiec mam pytanie czy obowiązujące przepisy i prawo reguluje tą sprawę (chętnie zapoznam się z takimi przepisami) Ponadto chciałem nadmienić iż ostatnio złożyłem reklamację do Allegro. Na ekranie wyświetliła mi się informacja iż reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni i może się wydłużyć się do 30 dni. Wiec moje kolejne pytanie czy w przypadku reklamacji od Klienta my jako sprzedający mamy prawo do wydłużenia tego terminu np w przypadku konieczności sporządzenia ekspertyzy czy też powołania biegłego - przykład : Klient reklamuje element który został wbudowany , zabudowany np komin w domu który został wbudowany rok wcześniej i użytkowany przez 4 miesiące no i i Klient zgłasza iż komin nie ma ciągu - jako roszczenie wskazuje kwotę zakupu komina). Niestety narzucone prze Allegro zasady rozpatrzenia reklamacji zmuszają nas do następujących decyzji: 1) w terminie 3 dni informacji o konieczności odesłania/ wręcz odebrania towaru. 2) wydania decyzji w terminie 14 dni. W tym konkretnym przykładzie nie jest to oczywiście możliwe bo trzeba zaplanować wizytę na budowie - komin jest wbudowany wiec decyzje o zwrocie towaru nie można podjąć pochopnie. Oczywiści konieczne jest sprawdzenie przyczyn , czasem przeprowadzenia dodatkowych badań czy też zrobienia ekspertyzy. Tu oczywiście nie mamy możliwości spełnienia rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni. Pomimo iż w korespondencji informuje się Klienta o konieczności zrobienia badań, to po 14 dniach Allegro zachęca Kupującego do złożenia wniosku o odszkodowanie, oczywiście zrozumiałe jest że Klient to robi a Allegro zabiera sprzedającemu karę za reklamację z konta (oczywiście zgodnie z regulaminem) Po otrzymaniu odszkodowania często Klient już się nie odzywa. Jeżeli zgłaszamy ten fakt na Allegro to otrzymujemy odpowiedz iż jest to sprawa pomiędzy Sprzedającym i Kupującym. Oczywiście nie zgadzam się z tym faktem i otrzymuje informacje - zgłoszenie jest już zamknięte. Pisząc jeszcze raz odpowiedz na tą decyzję niestety nie otrzymuje odpowiedzi. Wiec piszę nową wiadomość i dowiaduje się iż poprzednie zgłoszenie zostało zamknięte i dlatego nie otrzymałem odpowiedzi, tu muszę zaznaczyć iż to jest dla mnie szok. W przypadku dyskusji to Kupujący decyduje o zakończeniu dyskusji - sprzedający nie ma możliwości jej zamknięcia . He oczywiście ale nie dotyczy to Allegro. Trochę się rozpisałem i może za dużo na raz ale mam nadzieję iż otrzymam odpowiedz która bez wątpienia przyda się na przyszłość i może pomoże uniknąć kłopotów dla mnie i może tez i dla innych Sprzedających.
Jeżeli chodzi przedłużenie terminu rozpatrzenia reklamacji, to niestety ustawa o prawach konsumenta, nie daje takiej możliwości. Jeżeli nie wydasz decyzji w ciągu 14 dni, to reklamacja zostanie uznana z mocy prawa.
Ten wątek dotyczy jednak reklamacji usługi pocztowej, a tu ustawa daje 30 dni na odpowiedź.
@izobud_ol trzy dni na podjęcie decyzji o tym, czy reklamowany towar ma zostać odesłany to jedynie nasza rekomendacja.
Informacja, jaką otrzymałeś od nas po złożeniu reklamacji precyzuje, że 30 dni odnosi się do reklamacji logistycznych.
14 dni na rozpatrzenie reklamacji zgłoszonej przez kupującego ustalają przepisy prawa (Ustawa o prawach konsumenta Art. 7a), nie można przedłużyć tego terminu.
Rozumiem, że podany przez Ciebie przykład jest fikcyjny, na żadnym Twoim koncie nie ma zaakceptowanego wniosku o rekompensatę w ramach Allegro Ochrona Kupujących.
la_nika - jeżeli opcja trzy dni na podjęcie decyzji to tylko rekomendacja Allegro - to dlaczego nie można przejść dalej w reklamacji jeżeli nie wybierze się tej tej decyzji o odesłaniu towaru lub nie.
@izobud_ol, bo to pierwszy krok do rozpatrzenia reklamacji. Jeśli potrzebujesz więcej czasu na podjęcie decyzji, czy kupujący ma odesłać ten przedmiot, czy nie, to nic się nie stanie.
@Delikates_Wloski podejmę odpowiednie kroki i dam Ci znać co z Twoją reklamacją. Przepraszam i proszę o cierpliwość.