Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, chciałbym się z Państwem skonsultować.
Jeśli zamówiłem produkt na Allegro i otrzymałem uszkodzony produkt, co powinienem zrobić?
Cześć @Client:137926973, w takiej sytuacji możesz zgłosić sprzedającemu reklamację.
Sprawdź jak to zrobić.
Witam.
Po pierwsze i najważniejsze należy rozróżnić zwrot towaru do sprzedawcy w ramach REKLAMACJI, od zwrotu towaru do sprzedawcy w ramach ODSTĄPIENIA OD UMOWY.
W przypadku otrzymania uszkodzonego produktu, gdy uszkodzenie nie zostało potwierdzone w czasie odbioru towaru NIE WOLNO ZGŁASZAĆ ZWROTU W RAMACH ODSTĄPIENIA OD UMOWY, bo sprzedawca otrzymawszy uszkodzony produkt może pomniejszyć kwotę zwrotu o utratę wartości zwracanego produktu. Przy odstąpieniu od umowy domniemywa się, że nabywca otrzymał sprawny produkt i taki zwraca.
W przypadku gdy produkt dotarł uszkodzony, lub uległ awarii w trakcie użytkowania, czy też jest inny niż miał być należy zgłosić REKLAMACJĘ i poczekać na decyzję sprzedawcy co dalej. Sprzedawca może poprosić o zdjęcia/opis usterki i już na tej podstawie podjąć decyzję reklamacyjną. Może także poprosić o odesłanie przedmiotu w celu analizy zasadności roszczenia. W takiej sytuacji powinien po uzgodnieniu z Tobą zapewnić odbiór towaru na swój koszt, podsyłając chociażby opłaconą z góry etykietę do nadania zwrotu.
Sprzedawca ma 14 dni na podjęcie decyzji reklamacyjnej licząc od dnia zgłoszenia reklamacji a nie od dnia otrzymania przesyłki z reklamowanym produktem, z tym że jeśli dostaniesz etykietę, a nie odeślesz na czas produktu, to fakt ten może być skutecznym powodem do odrzucenia Twoich roszczeń. W przypadku pierwszej reklamacji to sprzedawca decyduje jak "naprawi szkodę". Może zwrócić środki, wymienić towar na nowy, naprawić towar, lub zaproponować obniżkę ceny. Jeśli sprzedawca nie podejmie decyzji reklamacyjnej w ciągu 14-tu dni, to reklamacja zostanie uznana za zasadną z mocy prawa, a Twoje roszczenie wymagalne.
Poniżej aktualna wykładnia przepisów:
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/niezgodnosc/
Wszystko powyższe dotyczy tylko i wyłącznie sprzedaży konsumenckiej (zakup od firmy przez osobę prywatną), czyli ogromnej większości obecnie dokonywanych na Allegro.
W przypadku zakupu od osoby prywatnej sprawa wygląda trochę inaczej...
Pozdrawiam. Marek.