anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak przetworzyć zwrot pieniędzy dla czeskiego klienta, który wybrał opcję płatności za pobraniem

sympneumatic
#8 Zapaleniec#

Klient firmowy z Czech zakupił u mnie produkt i poprosił o wystawienie faktury. Wystawiłem fakturę bez podatku VAT. Teraz muszę zwrócić klientowi różnicę wynikającą z nadpłaty VAT-u.

Klient wybrał opcję płatności za pobraniem (COD), a na stronie zamówienia nie widzę możliwości dokonania zwrotu. Pamiętam, że Allegro wcześniej informowało, że takie zwroty można realizować przez Allegro Finance.

Jak powinienem postąpić, aby zwrócić klientowi tę kwotę?

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

kostas11
#21 Demiurg#

@sympneumatic co chcesz zwracać, skoro wybrał za pobraniem ? wpisz COD mniejszy o Vat 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

sympneumatic
#8 Zapaleniec#

Podczas generowania etykiety wysyłkowej nie zmieniłem kwoty pobrania (COD), która zawierała VAT. Po tym, jak klient zapłacił i odebrał przesyłkę, wystawiłem fakturę bez VAT, więc powinienem zwrócić klientowi różnicę wynikającą z nadpłaconego VAT. W przeszłości w takich przypadkach musiałem dokonywać międzynarodowego przelewu, aby zwrócić tę kwotę, a opłata za przelew często była wyższa niż sama różnica. Pamiętam, że Allegro ogłosiło na początku tego roku, iż usprawnili ten proces — nawet jeśli klient wybrał opcję płatności za pobraniem, zwrot środków można teraz zrealizować przez Allegro Finance.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@sympneumatic Podaj mi proszę numer zamówienia, o które chodzi.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

sympneumatic
#8 Zapaleniec#

Numer zamówienia to 6772fb10-2fda-11f0-9e9d-1545af1393dd. Potrzebuję zwrotu około 113 CZK. Pozdrawiam

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@sympneumatic Konsultuję tę sprawę. Wrócę tutaj z odpowiedzią.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@sympneumatic Dziękuję za cierpliwość.

Niestety nie będziesz mógł w tym przypadku zlecić zwroru pieniędzy przez zakładkę Allegro. Byłoby to możliwe, gdyby klient zgłosił zwrot przez nasz system. 

Pozostaje jedynie kontakt z kupującym i zwrot bezpośrednio na wskazany przez niego rachunek bankowy.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@nat_not czyli jak by klient zgłosił zwrot produktu a @sympneumatic oddał mu tylko 23 % ceny to by przeszło 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

sympneumatic
#8 Zapaleniec#

Myślę, że to jedyny sposób😂

oznacz moderatorów