Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Status mojej przesyłki wygląda tak:
One wybrałaś ? przecież to .....blamaż, fiasko, gorzka pigułka, katastrofa, klapa, klęska, klops, kompromitacja, krach, krewa, niedola, niepomyślność, nieporozumienie, niepowodzenie, niewypał, obsuwa, ośmieszenie się, plajta, plama, porażka, przeciwieństwo, przegrana, trudność, wpadka, wsypa, wypadek przy pracy, wysiadka, zawód,
jest jedno słowo zastępujące wszystkie powyżej , ale moderują .
@Predinger Podaj nam numer przesyłki.
A0002GL8E7 @Allegro_One
@Allegro_One A0002GL8E7
A Ty wiesz że wg prawa, jeśli zakup od firmy to do chwili odebrania za przesyłkę odpowiada sprzedajacy?
Przesyłka nie zginęła, tylko jest w magazynie, więc nie ma za co odpowiadać, bo towar jest. Żeby zwrócić pieniądze musi dostać towar z powrotem.
@Predinger Naprawdę? co Ty piszesz, co z powrotem. Odpowiada za przesyłkę do chwili dostarczenia, zakup od firmy.
Dziękuję Wujku Dobra Rada, twoje posty były pasjonujące i niezmiernie przydatne.
Dziękuję, panie .🤣
👍
@Predinger Za przesyłkę Allegro One odpowiada portal Allegro, który próbuje zwalić całą winę na sprzedawców - to jest wysyłka własna Allegro i firmuje własną marką tą przesyłkę. Jako że im nie wychodzi, to teraz szukają ustaw, by zwalić wszystko na sprzedawców. Więc należy skarżyć Allegro i od nich wymagać rekompensat, bo to wstyd co stworzyli. Czy mam wkleić posty jak Allegro zachwala ten rodzaj przesyłek jako najlepsze i najbardziej niezawodne?
Z mojego postu jasno wynika, że to wina Allegro One (a nie sprzedawcy) , więc nie ma potrzeby niczego wklejać. Sytuacja w której w przypadku awarii/wyłaczenia jednego z paczkomatów przesyłka w ogóle nie dociera nie wymaga dodatkowych komentarzy. Post ma spowodować odesłanie towaru do nadawcy, w celu uzyskania zwrotu wpłaconej sumy.
@Predinger wiem, ale Lef wyjechał ze swoimi radami... 😉 Moim zdaniem szybciej odzyskasz pieniądze pisząc do UOKiKu. Bo te niedostarczone/nieodebrane paczki to jest dopiero cyrk, a tu przykład:
O odzyskanie się nie boję, zresztą tam chodzi tylko o 100zł. Ogólnie rzecz biorąc, przedmówca Lew oczywiście ma rację, tj. że za przesyłkę odpowiada sprzedawca, ale na tym etapie (nie ma dowodów, że towar zaginął) , trzeba doprowadzić do zwrotu przesyłki do nadawcy, aby Sprzedawca odesłał wpłatę.
Jeżeli w ciągu kilku dni nic sie nie stanie, to dopiero wtedy mogę (i być może będę) żadać zwrotu pieniędzy od Sprzedawcy, a on mógłby z kolei żądać od Allegro albo znalezienia przesyłki, albo rekompensaty.
Nie rozumiem jak to może tak wyglądać, skoro już ok. rok temu były sygnalizowane podobne problemy. Wydano masę pieniędzy na paczkomaty (zresza całkiem ładne), ale cała logistyka, obsługa śledzenia, wygląda jak widać.
Kiedy w mojej okolicy postawiono pierwszy paczkomat Allegro One to był tak zamaskowany (szary, nieoświetlony, ekran i półki obrócone do ściany budynku, z ulicy widać było tylko szary prostokąt) że trzeba było wiele czasu, żeby go w ogóle namierzyć. Dopiero po jakimś ktoś wpadł na to, aby z tyłu paczkomatu dodać napis -allegro-, dzięki czemu paczkomat (widoczny od tyłu) odróżniał się jakoś od otoczenia. 😄
@Predinger tylko aby sprzedawca oddał ci kasę to musi zaistnieć jedno z dwóch: 1 towar wróci do sprzedawcy a ty odstąpisz lub 2 odstąpisz a sprzedawcy wyślesz nr przesylki zwrotnej. Inaczej sprzedawca wstrzyma się ze zwrotem zgodnie z ustawą aż dopełnisz formalności 1 z 2 wariantów. A teraz pomyśl co się stanie jak allegroone zje ci paczkę. Nie dopełnisz warunków 1 bo paczki nie ma i nie wróci ani 2 bo paczki nie ma i nie masz nr paczki zwrotnej. Ty od razu pisz żądanie reklamacyjne do allegro wraz z wskazaniem roszczenia w przypadku niewywiązania się z umowy dostawy w terminie oni już nie jedną paczkę wciągnęli w czarną dziurę a systrm śledzenia twierdzi że paczka jest czeka mruga do ciebie oczkiem
Nie musi zaistnieć, bo sprzedawca odpowiada za dostarczenie towaru. Jeśli towar nie znajdzie się w ciągu kilku dni, to uprawdopodobni się jego zaginięcie. Wtedy wystąpię z roszczeniem do sprzedawcy. W razie gdyby nie chciał oddać pieniędzy, to zwróce się do Allegro o rekompensatę z tytułu Programu Ochrony Kupujących. Jeżeli i to nie zadziała, to dostępne są inne opcje.
Poza tym, myślę, że jest dośc duża szansa na rozwiązanie sprawy ok pon-wt.
Przepisy dotyczące dostawy na odległość nie mają związku z zaginieciem tylko z prawem do zwrotu. ( warunkiem otrzymania wpłaconej sumy jest zwrot towaru). Mylisz odpowiedzialność cywilną kontrahenta za wykonanie usługi dostawy towaru z prawem do zwrotu towaru przez klienta on-line. To dwie różne bajki.
@Predinger W dyskusji otrzymałeś już informację o zwrocie środków od sprzedawcy. W ciągu 3-7 dni roboczych trafią na konto lub kartę, z którego był opłacony zakup.
@w_kiwi Niestety nie otrzymałam żadnej informacji w tej dyskusji dotyczącej karmy dla kotów. (za 100 zł) Przesyłka gdzieś jest, ale nie wiadomo gdzie. (jak w piosence z "Pszczółki Mai"😁 😉🐝
Odpowiedź owszem otrzymałam, ale w dyskusji dotyczącej żwirku. W przypadku żwirku zostal on zwrócony nadawcy, sprzedający zwrócił pieniądze i sa już nawet na koncie.
Były dwie przesyłki, których tego samego dnia (5.09) nie dostarczono. Drugiej przesyłki, z aukcji 12742156568 (karma dla kotów) nie ma, nie zwrócono jej do nadawcy. Jw. - info o zwrocie pieniedzy w tej dyskusji równiez brak.
@Predinger Rozumiem, w takim razie przepraszam za moją pomyłkę. Proszę Cię zatem o kontynuowanie dyskusji. Pamiętaj, że masz możliwość poproszenia o pomoc doradcę.