anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z przesyłą - "Likwidacja przesyłki"

MAMY ROZWIĄZANIE!
Yab0L
#9 Pomysłodawca#

Witam,

W historii przesyłki mam taki wpis "9 sie 2024, 12:01 Likwidacja przesyłki"

Dostawa miała być zrealizowana do "Allegro one box"

Co to może oznaczać?

Pozdrawiam

Paweł

oznacz moderatorów
30 ODPOWIEDZI 30
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@_Likos_ tak jak mówiłam wcześniej, w tej sytuacji nie było czego odsyłać, ale czysto teoretycznie: jeśli w środku był płyn, a opakowanie zostało uszkodzone jak według Ciebie mamy to odesłać do nadawcy? 

   Ola
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@_HolaOla_  " jeśli w środku był płyn, a opakowanie zostało uszkodzone jak według Ciebie mamy to odesłać do nadawcy? " - wracały do mnie przesyłki z uszkodzonym płynem zarówno z PP jak i Inpostu. Paczki zostały zabezpieczone i zwrócone. Nigdy nie spotkaem sie z utylizacją uszkodzonej paczki.

I wiesz. Nigdy nie ma tak że nie ma czego odsyłać. Nie można podejmowac decyzji nie będąc właścicielem ( kupujacym) lub nadawcą przesyłki.

Dla mnie stary banknot to tylko kawałek papieru a dla kolekcjonera - skarb. Dlatego tylko właściciel lub nadawca mogą ocenić czy paczka ma być zwócona czy zutylizowana przez przewoźnika. Tutaj przewoźnik decyzje podjął sam 

Jak już pisałem dla nas wracające uszkodzone paczki to źródło informacji m. in. o tym czy możemy coś poprawić w sposobie pakowania i zabezpieczenia paczek. Mimo że czasem towar w nich nie przedstawia już żadnej wartości.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@TomBanknoter @_Likos_ Z jednego punktu widzenia - racja. To NIE jest ich własność i nie mogą nią dysponować. Koniec - kropka. Co więcej @_HolaOla_ to Przewoźnik powinien zainicjować procedurę reklamacyjną bo to ich wina ( bo kogo innego ).

ALE

zastanawiam się co jeśli okaże się że w środku był produkt którego NIE WOLNO przesyłać tym kurierem ( ich regulamin )?🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@pinsplash jak mówiłam, nie znam szczegółów, ale każda sytuacja jest inna i nie zawsze możemy zakładać, że jest był to błąd przewoźnika. Powody uszkodzenia mogą być różne, np. przesyłka mogła być źle zapakowana. 

   Ola
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@pinsplash "zastanawiam się co jeśli okaże się że w środku był produkt którego NIE WOLNO przesyłać tym kurierem ( ich regulamin )? - za to są w kazdym regulaminie naliczone kary umowne i nalezy taką kare naliczyć. 

Nijak to sie ma do dosponnowania cudzym mieniem ( utylizacja)

Nawet jeśłi byłby to produkt zagrażający zdrowiu /życiu to nalezy wezwać odpowiednie służby a nie pisac sobie - zutylizowano, wyśłij drugą. 

Kiedys w magazynie któregos z przewoźników rozlała sie silna substancja chemiczna zagrażająca życiu - afera była na całą Polske- wzywano straż, odpowiednie służby do czyszczenia i zabezpieczenia magazynów itd itp - wszystkim obciążono nadawce bo nie powinien takiej substancji wysyłac. Niemniej zrobiły to odpowiednie służby a w sprawie pokrycia kosztow zdaje sie zapał nawet wyrok sądu ( zresztą był tam tez wątek karny za spowodowanie zagrożenia) . Niemniej przewoźnik sam z siebie niczego nie ""utylizował"

Mógłby to zrobić mając wyłacznie upoważnienienie własciciela ( kupującego) lub nadawcy ( sprzedającego)

oznacz moderatorów
Yab0L
#9 Pomysłodawca#

@_Likos_  Było to plastikowe wiadro z gotową gładzią szpachlowa 20kg, jeżeli było źle spakowane np w folie czego nie wiem zamawiałem pierwszy raz jestem uziemiony w domu i nie mogłem jechać do sklepu. To jeśli to pękło i się wylało to nie chciałbym tego otrzymać, żeby się w tym babrać, wolałbym zdjęcie, serio.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
Yab0L
#9 Pomysłodawca#

@_HolaOla_ Fajnie by było gdyby wprowadzono informowanie kupujacego że nie dostanie przesyłki. Gdybym dostał takie info o godzinie 12 to zamówił bym sobie inne i miałbym na poniedziałek. A tak... Oglądam olimpiadę przez cały weekend. A urlop się kończy... pokuj syna rozbabrany... co tu gadać. 🙂

Pozdrawiam

PS. Sąsiad się zlitował i kupił w Castoramie 🙂

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@Yab0L  oczywiście . Ja Ciebie rozumiem ża jako kupujący nie chciałbys otrzymac uszkodzonej paczki cokolwiek by tam nie było.

Dla mnie problem tkwi w tym że odpowiedzialnośc bierze sprzedawca, włascicielem jest kupujący a de facto żeden z nich nie podejmuje decyzji. Tylko robi to ktos trzeci kto nie ma do tego żadnego prawa.

Jako sprzedawcy borykamy sie z wieloma rzeczami narzuconymi przez allegro - rodzaje i sposoby wysyłki, przewidywany termin dostawy i mimo że na wiele rzeczy nie mamy wpływu i sami byśmy chceili zrobić to inaczej ( często lepiej dla kupującego) to sa one wymuszane w taki czy inny sposób. My mamy ustawioną wysyłke w ten sam dzień do godziny 8 bo kurierzy odbierają paczki rano. Ale często kurier przyjeżdza później i moglibyśmy wysłac jeszcze kilka przesyłek jednak nie mozemy tego zrobić bo potem system allegro będzie pokazywał nieprawidłowy przewidywany czas dostawy przez 30 dni .

Kupujący zaczynają byc traktowani podobnie - już w przy dostawie allegro smart jako kupujący nie możesz sobie wybrac kuriera tylko jest on wybierany przez allegro.

W ten sposób stopniowo ograniczane są prawa zarówno kupujących jak i sprzedających.

Twoja sytuacja to był kolejny "kamyczek" kiedy przewoźnik allegro ONE decyduje za Ciebie oraz sprzedawce o utylizacji paczki nie pytając Was o zdanie. Mimo że z doświadczenia wiem że inni przewoźnicy tego nie robią.

Własnie dlatego jestem oburzony samowolną decyzja o utylizacji. Bo to kolejne ograniczanie praw .

oznacz moderatorów
Yab0L
#9 Pomysłodawca#

@_Likos_ nabijasz jakieś punkty czy co? Są tu za to nagrody? To kanał dla Kupujących nie sprzedających.

EOT

Więcej luzu jest weekend. 

oznacz moderatorów
PIKeRn
#10 Popularyzator#

Nie masz racji - nie zawsze zwraca się przesyłkę niezależnie od tego, czy to była Poczta, InPost czy One. Czasami serio nie masz czego zwracać, ot chociażby gdy zniszczeniu uległo całe opakowanie zbiorcze (wtedy tylko z numeru opakowania wiesz co było w środku). Pracowałem w branży i przypadki były przeróżne, ot kiedyś w ciężarówkę kurierską wjechał autokar i paczki walały się po całej autostradzie, a raz pod Bydgoszczą spłonęła cała naczepa paczek (nie pamiętam już jakiej firmy). Co ciekawe, systemy do obsługi transportu nawet mają na taką okoliczność stosowny status (o czym się dowiedziałem gdy pisząc integrację czytałem dokumentację do webapi) - np. Poczta ma możliwy status "przesyłka utracona w wyniku pożaru", inne firmy mają podobnie. Paczek są miliony, nie ma szans, że doręczone będą wszystkie. 😉  

oznacz moderatorów
pecela
#17 Koryfeusz#

@PIKeRn

Od siebie dodam, że zarówno prawo pocztowe, jak i regulaminy firm kurierskiech przewidują możliwość zniszczenia przesyłki w określonych sytuacjach.

Tak samo przewoźnik ma prawo do zastawu na przesyłkach za długi nadawcy lub pośrednika, nawet jak właścicielem przesyłki jest osoba trzecia. 

oznacz moderatorów