anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja dostawy produktu w allegro one

cavilon
#8 Zapaleniec

IMG_0363.jpeg

Moja żona zamówiła w Krakvet produkty z dostawą w allegro one 6.9.2025.Do dzisiaj produkty nie dotarły. Na koncie allegro wyświetla się „problem z przesyłką” Paczka początkowo była przekierowywana do innego paczkomatu a przy próba odebrania z paczkomatu była nieudana (pojawia sie komunikat jak na zdjęciu - załącznik)  Sprawa była reklamowana na allegro bezskutecznie ….Allegro podobnie jak sprzedawca  nie widzi problemu, „dyskusja zakończona” pomimo ze produkt nie dotarł. Prawdopodobnie przesyłka zaginęła albo została błędnie umieszczona.
Co robić? UOKIK?

IMG_0370.jpeg

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@cavilon Co robić? 

Unikać Allegro Delivery 😄 złożyć oficjalnie reklamację a potem odwołanie 🙂 jak paczka ma status odebrana to sprzedawca nic nie zrobi, roszczenia trzeba kierowac do allegro 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

orchidea000
#7 Wielbiciel

Ale paczka nie została odebrana i to ja jestem ta żoną z opisu co robić ? 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@orchidea000 ale co jest w statusie ? podaj numer paczki ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

cavilon
#8 Zapaleniec

Wkleiłem zdjęcie z historii „wędrówki” paczki mojej żony w pościem ale nie wiem czy jest widoczny widnieje: „brak przesyłki.”

IMG_0370.jpeg

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@cavilon zdjęć nie widać bo masz za niską rangę ale jak jest brak przesyłki to sprzedawca odpowiada, powinien Ci oddać kasę lub wysłać ponownie a reklamację sam załatwić, jak nie masz wsparcia w Allegro to udaj się do rzecznika konsumenta 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

cavilon
#8 Zapaleniec

To jest jakaś paranoja. Zakupy na allegro, sprzedawca krakvet ( karma dla kota za 70 PLN). Produkt zapłacony niedostarczony. Dział reklamacji twierdzi ze cytat z e-maila:

Dokładnie przeanalizowałem sprawę. Sprawdziłem, że poprawnie doręczyliśmy przesyłkę do Automatu Paczkowego w dniu 09.09.2025. Zweryfikowałem próbę odbioru paczki przez klienta — otworzył on przesyłkę z poziomu aplikacji nie będąc pod Allegro One Box.

oznacz moderatorów

cavilon
#8 Zapaleniec

Czyli żona cudownie otworzyła paczkomat nie będąc przy paczkomacie…. 

oznacz moderatorów

cavilon
#8 Zapaleniec

I to po 15 latach w tym allegro…

oznacz moderatorów

cavilon
#8 Zapaleniec

Mamy nauczkę żeby używać tylko InPost…😀

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

Cześć, @cavilon. Przepraszam za utrudnienia i proszę, podaj numer przesyłki lub numer zamówienia.  

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

cavilon
#8 Zapaleniec

Numer przesyłki : A002o0lgk9 z 6 września

 

oznacz moderatorów

cavilon
#8 Zapaleniec

IMG_0363.jpeg

przy próbie odbioru przesyłki pojawiały się takie komunikaty… reklamacje i kolejne próby odbioru…

oznacz moderatorów

cavilon
#8 Zapaleniec

Udało się coś ustalić ? 

oznacz moderatorów

matt_rose
Moderator
Moderator

Cześć @cavilon, weryfikuję sprawę z odpowiednim działem. Jak tylko otrzymamy więcej informacji, wrócimy do Ciebie jak najszybciej.

   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów

cavilon
#8 Zapaleniec

Nie rozumiem co tu jest do sprawdzania. Towar nie został odebrany, zona podpisała oświadczenie. Ile można to wyjasniać,  od 9 września???? .

Jesli czyto to jakiś manaager z allegro to mam pytanie.

1/Czy allegro opłaca sie angażowac takie zasoby ludzkie i czasowe w wyjaśnianie przesyłki wartosci 87 PLN?

2/Czy warto tracić stałych klientów w imię doraźnego  zaoszczedzenia 87 pln?

3/Podobno "zaoszczędziłem" na smarcie w allegro ponad 1600 PLN.... żona podobnie

Ciekawe ile w tym czasie zarobiło allego? Policzcie to sobie.

Ludzie, czy wy w allegro to umiecie liczyć ?????

No chyba że pogubliscie sie w swoich procedurach....i każdy tylko mieli swoją procedurę i się wykazuje przed przełożonym. 

 

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

Cześć, @cavilon. Przykro mi, jednak nie możemy zaproponować innego rozwiązania niż złożenie odwołania od decyzji reklamacyjnej.  

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

pecela
#19 Nestor ⭐

@cavilon

Za zaginioną uznaje się przesyłkę, która nie została doręczona w ciągu 30 dni od dnia nadania (reguluje to regulamin przewoźnika). Natomiast reklamację z tytułu zaginięcia przesyłki można zgłaszać nie wcześniej niż po upływie powyższego terminu (reguluje to rozporządzenie).

Dalej. Reklamację zgłasza nadawca, chyba że przesyłka została doręczona lub nadawca zrzekł się swoich praw (reguluje to ustawa).

Aktualnie powinieneś zgłosić reklamację sprzedawcy. Dla Allegro, niestety nie jesteś stroną uprawnioną do zgłaszania roszczeń dotyczych przesyłki (jest nią sprzedawca), chyba że masz oświadczenie sprzedawcy, że ten zrzeka się swoich praw do przesyłki (wynika to z ustawy). 

Ps. Chodzi o ustawę Prawo pocztowe i Rozporządzenie w sprawie reklamacji usługi pocztowej. Operator pocztowy musi się do tych aktów prawnych stosować i nie może zmienić ich zapisu w drodze regulaminu.

Ps2. Krakvet prowadził kiedyś też usługi kurierskie pod marką Sendfast. Polecam poczytać opinię o firmie. 

oznacz moderatorów

cavilon
#8 Zapaleniec

Dzięki za formalno- prawną ekspertyzę problemu która wyjaśnia wykorzystywanie podstaw prawnych do unikania odpowiedzialności.

Ale prawo nie zabrania chyba wcześniejszego wzięcia odpowiedzialności przez przewoźnika?Czyli allegro baaaardzo by chciało tylko niestety nie może rozwiązać problemu z przyczyn prawnych?
Jeśli allegro by pokryło koszty tego zakupu za 87 PLN to cały zarząd spółki poszedl

by siedzieć za niegospodarność i działanie na szkodę udziałowców?🙀

A do czego służy to badziewne allegro protect?

Dlaczego to nie działa?

oznacz moderatorów

pecela
#19 Nestor ⭐

@cavilon

W Rozporządzeniu w sprawie reklamacji usługi pocztowej mamy:

§6 ust 2. Reklamację z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi niebędącej usługą powszechną można wnieść:

2) z tytułu utraty przesyłki pocztowej - w dniu następnym po upływie terminu, w jakim uważa się niedoręczoną przesyłkę za utraconą, określonego przez operatora pocztowego w regulaminie świadczenia usług pocztowych;

 

Usługi pocztowe (a usługi kurierskie też się do nich zaliczają), to usługi regulowane. Operator może tylko to, na co zezwala mu prawo. Nie obowiązuje tu zasada co nie jest zabronione jest dozwolone.

Do tego kary w branży pocztowej są ogromne (liczy się je od rocznego obrotu).

Na chwilę obecną najlepiej męczyć sprzedawcę, bo to on odpowiada za dostawę. Jak twierdzi, że przesyłka została odebrana przez adresata, to niech przedstawi dowód (uwaga, nie jest nim screen z staremu śledzenia, poza to już wstawiłeś i po stronie sprzedawcy są takie same dane).

A co Allegro Protect to nie obejmuje ono zaginięcia przesyłki w transporcie. Tu odpowiada przewoźnik. 

 

Ps. Kto ci odpisał że otworzono OneBox z poziomu aplikacji Allegro (nie używaj tu określenia paczkomat, bo to urządzenie Inpostu i jest to nazwa własna).

oznacz moderatorów