anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zaginęła paczka w oaczkomacie

alka3006
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry. Odebrałam paczkę z paczkomatu. Miały być to witaminy. Chciałam je od razu zwrócić nie sprawdzając że to nie była paczka do mnie tylko do innej osoby, która zwracała paczkę z okularami. Paczka z okularami doszła więc do sprzedawcy jako zwrot witamin a naprawdę były to okulary. Moja paczka z witaminami zaginęła gdzieś w paczkomacie. Zostaje mi chyba tylko poprosić pana żeby odesłał te okulary które miały być witaminami jako zwrot a moja paczka pewnie już nie do odzyskania a była dość droga 😔

oznacz moderatorów
37 ODPOWIEDZI 37

alka3006
#7 Wielbiciel#

Tak. Wysłał mi zdjęcia. Poprosiłam żeby odesłał mi paczkę ale nie wiem czy się zgodzi. Pani do której należały okulary też chciała zwrócić te okulary bo znalazłam ją na Facebooku i pisała mi że ją chciała oddać wpisała adres zwrotu itd 

oznacz moderatorów

alka3006
#7 Wielbiciel#

Nie wiem gdzie mam to zgłaszać czy w ogóle się uda to rozwiązać 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@alka3006 Przede wszystkim do przewoźnika - aczkolwiek bardzo ciężko będzie to odkręcić...

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@alka3006  Nie zawracaj sobie głowy przewoźnikiem, nie pomyliłaś paczki, odebrałać to co było do ciebie wysłane albo włożone do twojej skrytki.

Znajdź ten nieszczęsny zakup witamin na swoim koncie Allegro, tam w "Szczegółach"  znajdziesz opcję "Zgłoś problem"  Kliknij i opisz problem,  zgłosiłaś zwrot, nie rozpakowałaś, odesłąłać z kodem numer.

Sprzedający twierdzi że odesłąłaś mu inną paczkę, nie miałąś takiej możliwości, domagasz się wypłaty zapłąconych pieniędzy.

Niczego nie pomyliłaś.

Masz dużą szansę na odszkodowanie a sprzedający niech sobie wyjaśnia z Allegro kto zawalił.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@alka3006 Nie sprawdziłaś więc teraz sprzedający może Ci wcisnąć wszystko, 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@alka3006  A po co prosisz o paczke z  nie swoimi okularami?  Po co ci one?

Ty tylko domagaj się zwrotu wpłaconych pieniędzy, problemy co jest czyje powinien wyjaśnić sprzedający.  Ma paczkę, ma numery nadań, etykiety,  dla  niego sprawa jest łatwiejsza.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@alka3006  I jeszcze jedno, nie zawracaj sobie głowy żadnymi  zgłoszeniami z facebooka.  Może to te same okulary ale prawdopodobnie nie te same, na FB  wiele osób szuka kontaktów różnymi sposobami  i nie zawsze w uczciwych zamiarach.  Weźmiesz czyjeś okulary i dopiero narobisz sobie kłopotów.

Ja szczęśliwie pozbyłem się facebooka i już nikt nie zawraca mi głowy dziwnymi ofertami albo jakimiś  pretensjami że nie jestem jego czy jej znajomym.  Po co mi to?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@alka3006 paczka odebrana zgodnie z ustawą za zwrot odpowiada kupujący, trzeba było sobie sprawdzić co się dostało i w jakim stanie, wtedy zamiast zwrotu zgłosiłabyś reklamację, że nie dostałaś prawidłowego towaru. Zgodnie z umowa smart allegro za zwrot odpowiada przed kupującym 1 przewoźnik i 2 allegro. Zgodnie z ustawa sprzedawca może się wstrzymać ze zwrotem kasy do chwili odzyskania towaru bo kod zwrotu nie jest nr śledzenia przesyłki rejestrowanej. Zgłaszasz sobie reklamację do allegro albo do przewoźnika żeby odnaleźli twoje witaminy albo oddali ci kasę. Prawdopodobnie przewoźnik na sortowni poprawiał etykiety i nakleił inną etykietę na paczkę z witaminami albo jak pakował do paczkomatu to pomylił paczki z skrytkami i w twojej skrytce wylądowało co innego. Jeśli sobie wyjaśnisz z przewoźnikiem co się stało z paczką to wtedy odzyskasz pieniądze. Popełniłaś błąd kardynalny i teraz ponosisz konsekwencje.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@az1rael  Teoretycznie masz rację, ale skoro już odesłała paczkę to nie może teraz składać przewoźnikowi reklamacji bo nie ma nic. Nie ma paczki nie ma dokumentów nadania (etykiet) pewnie nie zna nawet numeru przesyłki i pewnie nawet nie wie czy wyjęła ze skrytki paczkę o właściwym numerze.  To wszystko ma teraz sprzedający i tylko on może wyjaśnić całe to zajście.

Ale sprzedającemu najwygodniej jest teraz  zwalić winę na kupującą, a przecież to on sam mógł na początku pomylić paczki przy wysyłce, mogli też pomylić w sortowni, mógł pomylić kurier.

Tylko on może teraz wyjaśnić czyja jest ta paczka z okularami i jak do tego doszło. Niestety póki co nie widać jego dobrej woli, więc jedynym środkiem jaki go do tego może namówić jest otwarcie  dyskusji i pomoc Allegro.

Przysłowiowe mleko się już rozlało  i nie powinno się za to winić tylko klientki lecz ustalić prawdę.

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@br. nie ma w ustawie nic na temat że sprzedawca ma za błędy kupującej reklamację składać owszem może udostępnić te dokumenty / zdjęcia etc na prośbę kupującej ale wyciąganie kogoś nie ze swojego szamba obligatoryjne dla sprzedającego nie jest, druga sprawa to zawsze może do allegro składać reklamację niech allegro ogarnia swoją wspaniałą usługę. Możliwe że nie można wyjaśnić czyja paczka z okularami bo na sortowni pewnie etykiety poprawiali i nakleili nowe tylko nie na tą paczkę co trzeba

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@az1rael  Tak,  tylko  że  Allegro  nigdy nie odmawia pomocy  kupującym,  więc wszyscy  jesteśmy ciekawi  jakie  będzie  stanowisko Allegro zwłaszcza w takiej niecodziennej  sprawie.  Ja  oczywiście kibicuję kupującej bo nie wykluczam  błędu sprzedającego lub przewoźnika. No i z tymi okularami trzeba chyba coś zrobić, pewnie już jest kolejna reklamacja.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@br. Czy to błąd sprzedawcy? Wątpię wystarczy zobaczyć czy ma takie coś w asortymencie... raczej spierniczyli u przewoźnika na sortowni oznaczenie paczek

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@br. Co do allegro to przecież ich nowe hasło o delivery powinno okreslić co zrobią

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@br. Procedura jest prosta - klientka opłaca etykietę i podsyła ją sprzedawcy i w ten sposób odzyskuje swoją pomyloną paczkę i może sobie dalej wyjaśniać jak tam jej pasuje. Sprzedawca zwraca pieniądze wyłącznie za towar, który wcześniej sprzedał, a nie za cudzy.

Niestety największy błąd to odebranie paczki w ciemno i odesłanie bez sprawdzenia w ciemno. Bo niestety teraz podchodzi to pod niezbyt przyjemne paragrafy.

Nie wiem po co w ogóle klientka odbierała tą paczkę, wystarczyło odstąpić od umowy i wtedy nie trzeba odbierać, sprawa byłaby prosta. I wtedy sprzedawca wyjaśniałby sobie pomyłki z przewoźnikiem.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@drekenzes  "Procedura jest prosta - klientka opłaca etykietę..."

Dobrymi radami jest piekło wybrukowane, możliwe że już upłynął termin reklamowania przesyłki a nawet jeśli jeszcze nie upłynął to wkrótce upłynie.

A że był błąd to wiemy, zastanawiamy się jak błąd naprawić a nie szukamy niezbyt przyjemnych paragrafów o których wspominasz.

@az1rael  @drekenzes   Ale jedno mnie cieszy, obydwaj zgodnie piszecie że klientka powinna, albo mogła nie odbierać paczki

To znaczy że wiatr zawiał nawet u was w dobrą stronę, jeszcze nie tak dawno wszyscy zgodnie pisaliście że  nawet  zgłoszony zwrot trzeba koniecznie odebrać i dopiero odesłać.  Dlatego ze za zwrot nieodebranej paczki płaci sprzedający a w przypadku zwrotu koszt zwrotu opłaca kupujący lub smart.  Nie jest wykluczone że kupująca wiedziała o takiej interpretacji i dlatego odebrała paczkę. Teraz ma kłopot.

Chciałbym jeszcze przypomnieć że to forum powstało nie dla dołowania użytkowników i wytykania im popełnionych błędów lecz w celu pomocy. Pomocy wszystkim, czasem sprzedającym ale również kupującym.

I to by było na tyle.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

zawsze twierdziłem że odebranie paczki jest dla kupującego najlepszym wyjściem
1 nie ponosi kosztów nieodebrania
2 sprawdza stan produktu po odebraniu i ewentualnie zgłasza problemy z paczką / produktem wykluczając swoja odpowiedzialność za towar
3 może się zapoznać z produktem i potem opinia o produkcie jest konstruktywna a nie jak na allegro nie miałem w ręce ale ocenić mi wolno
4 skoro musi odebrać by odesłać to uczy się kupować świadomie a nie najpierw kupię a potem pomyślę, chyba że rozmyśli się przed wysyłką

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@br. Napisałem wyraźnie o zgłoszeniu odstąpienia od umowy, a ty magicznie zamieniasz to na zgłoszenie zwrotu. Nie manipuluj proszę.

Unikanie kwestii odpowiedzialności to też widzę drażliwy temat. No niestety pech i nie dochowanie staranności zebrało swoje żniwa. Moim zdaniem jedyna racjonalna opcja to zgłoszenie zaistniałej sytuacji do przewoźnika, skoro zwrot był od razu przy urządzeniu i mają nagrania, to może udałoby się jakoś ustalić pomyłkę, a przynajmniej niewinność kupującej. Trudna sprawa.

Sprzedawca powinien tylko zażądać podesłania zwrotnej etykiety i tyle. Też mu grożą konsekwencje, bo ma w rękach cudzy towar. Nie powinien dokonywać działań na rzecz osób trzecich, bo sam może wpakować się w kłopoty. Tu nie chodzi o dobre chęci, ale odpowiedzialność.

1. Tworzenie niebezpiecznych precedensów. Ja rozumiem że Kupująca miała niezwykłego pecha, bo zaistniała sytuacja to naprawdę trzeba mieć pecha. Natomiast innym Kupującym może to służyć do łamania prawa - wyślę pierwszemu lepszemu sprzedawcy jakiś towar, niech to za mnie reklamuje, a mi oddaje kasę. Biorąc poziom pomysłowości na wyłudzenia w serwisie, to może nie? 

2. Zgłosić odstąpienie przed odebraniem paczki klientka mogła i nie musiała wtedy odbierać paczki. Lecz odebrała paczkę i zgłosiła od razu zwrot.

3. Kompletnie nie rozumiem, że jeszcze pojawia się tu osoba trzecia z Facebooka, co nagle jest właścicielką tych okularów....Bo to wygląda już na przekręt kogoś w łańcuszku tej transakcji. Co najmniej dziwne.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

OK.

oznacz moderatorów