Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Tydzień temu w poniedziałek zamówiłam towar - dostawa przez Allegro One Box. Tego samego dnia przed południem została wysłana przez sprzedawcę, następnie odebrana przez kuriera. Na drugi dzień (wtorek) paczka miała być u mnie.
Niestety na tym się ślad urywa. Paczka przepadła. Od czwartku piszę z różnymi osobami na czacie Allegro. osoby te sprawdzają sprawę, następnie próbują się skontaktować z magazynem - mailowo a także telefonicznie... a magazyn ponoć milczy. Nadają sprawie status krytyczna i dalej nic. Ktoś tam się tym zajmuje w ogóle? Mi zależało na czasie... Paczkomatem miałabym dzień później bo we środę pewnie ale bym miała. Nigdy nie miałam z InPostem problemu a dużo korzystam z ich usług. Dałam się skusić na Allegro One Post i porażka.
Teraz nie mam towaru który potrzebuję, nie wiem kiedy i czy w ogóle go dostanę... Oddajcie pieniądze zamówię jeszcze raz z inną dostawą!!
@baskocz bardzo nam przykro z powodu tych trudności! Wyjaśniamy problem z przewoźnikiem i gdy tylko otrzymamy odpowiedź, damy znać w sprawie o nr 31475759.
Niestety nie można liczyć, że sami coś załatwicie. Po ponad tygodniu i pięciu rozmowach na czacie doprosiłam się zwrotu pieniędzy. Żadnego maila ani od was ani z czatu... choć każdy obiecywał że sprawą się zajmie. Dopiero wczoraj doradca na czacie wysłał mi link do formularza zwrotu pieniędzy. Podobno formularz dwa dni wcześniej był do mnie wysłany mailem... niestety nie był (sprawdziłam Spam). Pierwszy mail jaki przyszedł od Allegro w tej sprawie to taki że wypełniłam formularz zwrotu... Jedyna pozytywna informacja to taka, że zaraz po wysłaniu wniosku o zwrot pieniędzy za zgubioną przesyłkę dostałam pieniądze na konto.
@baskocz ty sie ciesz ze oni jeszcze cie nie wrobili w skladanie reklamacji do sprzedawcy za swoja wlasna usluge
Jestem sprzedawcą na allegro, od dwóch miesięcy udostępniam usługę Onebox. Przesyłek jest bardzo mało w stosunku do Inpost i DPD, ale to w tej usłudze mam już zgubioną paczkę i automat zepsuty tak długo, że klient nie odebrał zamówienia. Najbardziej zdziwiło mnie to, że gdy klient zgłosił do allegro brak paczki w skrytce automatu, to allegro napisało do mnie, żebym wysłał towar ponownie lub oddał pieniądze. Nie interesuje ich szukanie paczki, sprawdzenie co się z nią stało. Jeśli paczka się w międzyczasie odnajdzie to nie wiem czy klient będzie miał dwie, czy pójdzie do utylizacji, czy ją odeślą.
w dyskusji nalezy napisac ze zlozyles reklamacje do przewoznika wtedy poczekaja na rozpatrzenie
mam podobną sytuacje tyle że ze zwrotem do sprzedającego, przesyłka allegro one, nadana w punkcie pakersi, status "w drodze" do dziś czyli 16 dni, pakersi nie mają jej w systemie bo kurier ją odebrał, ups który to obsługuje twierdzi że paczki nie odebrał i ma status "etykieta utworzona", allegro "bada sprawe". Pozostało czekać 30 dni aż paczka otrzyma status zaginionej i może dostane zwrot kasy od allegro
Ja mam teraz dokladnie taki sam problem. paczka dotarla przedwczoraj rano do docelowego magazynu w moim miescie i cisza. Ponad 2 dni nie moze dotrzec z magazynu do paczkomatu!?
Allegro sprawdza z magazynem, magazyn obiecał że wysle wczoraj, dalej nie ma. Dzwonie dzien pozniej do Allegro, piszą że wyeskalują - to samo słyszałem wczoraj. Coś na magazynie z komunikacją jest nie tak bo skoro mowili ze wczoraj wysla tzn ze znalezli tak? Ale najwyrazniej nie bo wciaz nie mam przesylki.
@Client:29297002 zrobię poraz chyba tysięczny kopiuj/wklej ,, musiałeś wybrać ONE ? nie było innych form dostawy ? ,,
@Client:29297002 to norma, nie ogarniają, niektóre paczki leżą po kilka dni na sortowni 😞 jest szansa że dojdzie do jutra a jak nie to będzie po świętach D
@Client:29297002niestety, musisz poczekać 30 dni od ostatniego statusu paczki, następnie składasz reklamacje do allegro na zaginioną paczke, czekasz na ich odp ok 7 dni, i wypłacają ci kase w ciągu kolejnych 7 dn
u mnie tak to wyglądało, trzeba sie wyluzować
To jest chore że trzeba tyle czekać. U mnie sytuacja wygląda tak że dopuszczają do allegro sprzedawców nie weryfikując w ogóle ich rzetelności. Super sprzedawca oznaczony przez allegro Czekałem na nadanie przez sprzedawcę tydzień, później tydzień po złożeniu reklamacji na zwrot pieniędzy. Kupiłem towar od innego sprzedawcy i wysyłka była w następnym dniu, ciesz się że towar do mnie dotrze w dniu następnym (niestety wybrałem ONE) i okazało się że paczka nie dotarła. Po złożeniu reklamacji na czacie wysłali maila że sprawdzają i do tej pory cisza. Jak już paczka do mnie trafi lub zwrot pieniędzy zamykam konto bo ten serwis obecnie to porażka. Kupiłem naprawdę drogą rzecz i mam pieniądze zablokowane od prawie trzech tygodni a Ty piszesz że czeka mnie jeszcze 30 dni a następnie siedem kiedy zwrócą mi ewentualnie pieniądze
W przypadku zagubionej przesyłki na Allegro, reklamację należy przede
wszystkim zgłosić do sprzedającego, szczególnie jeśli przesyłka jest
rozliczana bezpośrednio z nim. Jeśli sprzedający nie jest w stanie pomóc lub
przesyłka jest rozliczana z Allegro, reklamację można złożyć samodzielnie
przez formularz reklamacyjny w zakładce "Zamówione przesyłki". Warto
również skontaktować się z przewoźnikiem, który odpowiada za dostawę, aby
zgłosić zaginięcie i rozpocząć poszukiwania.
Szczegółowa procedura:
1. Kontakt ze sprzedającym:
Najpierw skontaktuj się ze sprzedającym za pośrednictwem Allegro. Zapytaj o
status przesyłki, numer do śledzenia i poproś o wyjaśnienie opóźnienia.
Jeśli przesyłka jest rozliczana bezpośrednio z Allegro, a sprzedający nie może
pomóc, przejdź do kroku 2.
2. Reklamacja w przypadku przesyłek rozliczanych z Allegro:
Znajdź zamówienie w zakładce "Zamówione przesyłki".
Wejdź w szczegóły zamówienia i kliknij "reklamuj dostawę".
Postępuj zgodnie z instrukcjami w formularzu reklamacyjnym.
3. Kontakt z przewoźnikiem:
Jeśli reklamacja u sprzedającego lub na Allegro nie przyniesie rezultatu,
skontaktuj się z firmą kurierską lub operatorem, który odpowiada za
dostawę.
Zgłoś zaginięcie i poproś o rozpoczęcie poszukiwań.
Za wszystkie RAKLAMACIE zgodnie z POLSKIM PRAWEM PRZEWOZOWYM odpowiada ALLEGRO>>>>>>> to Allegro ma umowy z przewoźnikami........i z mocy prawa ma obowiązek obok kupującego złożyć REKLAMACJA.... SPrzedający jest tylko pośrednikiem i aby złożyć reklamacje musi mieć Pełnomocnictwo Allegro,,,,,,ale Allegro za takie zgłoszenia NIE PŁACI .....a to kupa czasu, a to kosztuje.
Akurat prawo przewozowe nie ma tu zastosowania.
Usługi kurierskie zaliczamy do usług pocztowych, a nie przewozowych. Stosuje się więc do nich prawo pocztowe, a nie przewozowe.
Ale nawet w PRAWIE POCZTOWYM....reklamacje składam KUPUJĄCY i podmiot który®y ma UMOWE z firmami KURIERSKIMI i rozlicza przesyłki, czyli inaczej KASUJE KASE. Aby sprzedający mógł złożyć REKLAMACJE musi pobrać PEŁNOMOCNICTWO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! inaczej z MOCY PRAWAM NIC NIE MOŻE. PROSTE. Allegro kasuje pieniądze i to ono ma składać reklamacje.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.1262 t.j. Akt obowiązujący
Wersja od: 21 sierpnia 2024 r.
Art. 35. [Przesyłka towarowa; taryfa lub cennik przesyłek towarowych]
1. Przesyłkę towarową stanowią rzeczy przyjęte do przewozu na podstawie jednego listu przewozowego lub innego dokumentu przewozowego, zwanego dalej także "listem przewozowym".
1a. Przesyłki towarowej nie stanowi przesyłka pocztowa będąca przedmiotem usługi pocztowej w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 1640 oraz z 2024 r. poz. 467 i 1222).
2. Rodzaje przesyłek w zależności od masy lub objętości oraz ze względu na termin przewozu określa taryfa lub cennik.
Czytaj więcej w Systemie Informacji Prawnej LEX:
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawo-przewozowe-16791722/art-35
To takie PROSTE a Allegro robi wszystkich w konia........Wszystkie przesyłki w Allegro są nadawane na podstawie LISTÓW PRZEWOZOWYCH.......NIE są to przesyłki REJESTROWE!!!!!!!!!!!!!!!! Jak na Poczcie.
Jeżeli chodzi o przesyłkę towarową, to chodzi tu przesyłkę typu kontener czy przesyłkę całopojazdową (może to być też część ładowni auta). Do przesyłek o masie do 20 kg i długości nieprzekaczajacej 150 cm stosuje się prawo pocztowe (jest to przesyłka kurierska, a nie ładunek).
Jeżeli chodzi o reklamację, to prawo do niej przysługuje nadawcy, albo adresatowi po odbiorze przesyłki lub jeżeli nadawca zrzeknie się swoich praw.
I teraz w przypadku przesyłek z przedrostkiem Allegro w nazwie, formalnym nadawcą jest Allegro, a nie sprzedawca (sprzedawca dostaje gotową etykietę, Allegro działa jako broker, pośrednik). Natomiast w przypadku Allegro Delivery I Allegro One, to Allegro jest operatorem usługi i to oni mają obowiązek rozpatrzyć reklamację. Nie mogą odsyłać do swoich podwykonawców.
A przesyłki Allegro są przesyłkami rejestrowanymi. Tylko kurierzy nie przestrzegają swoich obowiązków w tym zakresie.
Bzdura......wszystkie przesyłki Allegro NIE są pRZESYŁKAMI REJESTOWYMI bo to list i drobne paczki..... Wszystko przesyłki Allegro posiadają. - LIST PRZEWOZOWY - ETYKIETE NADAWCZA.......czy to tak trudno zrozumieć....POSIADAJA LIST PRZEWOZOWY i to zgodny z PRAWEM PRZEWOZOWYM. Proszę nie wprowadzać czytających w błąd. Są do tego interpretacji UIOK.....
O to definicja PRAWNA PRZESYŁKI REJESTROWEJ....