Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam produkt przez allegro Pay. Dziś na mailu allegro polecił mi produkty w których znalazła się ciekawsza oferta z lepszym produktem od tego który zamówiłam. Chciałabym zrezygnować z mojego zamówienia na poczet lepszego ale obawiam się czy nie ma przy tym za dużo "zachodu" 😕 status przesyłki "oczekuje na nadanie"
Tak samo robisz to jak ze zwykłym zakupem, ale sprzedajacy zwraca środki do Allegro Pay i one zwiększają twoj limit, ale jakby z jakiegoś powodu nie zwrócił to masz obowiązek spłaty rat.
Zwroty i reklamacje zakupów z Allegro Pay są zgodne z zasadami obowiązującymi na Allegro. Jeśli zdecydujesz się na zwrot lub anulowanie zakupu opłaconego z Allegro Pay, pieniądze, które dostaniemy od sprzedającego zaliczymy na poczet Twoich spłat. Sprzedający powinien zwrócić pieniądze wpłacone przez Ciebie w czasie 14 dni od chwili, gdy dostanie Twój wypełniony formularz zwrotu. Może jednak poczekać do czasu, aż dostanie zwracany zakup.
Niezależnie od tego – w przypadku zakupów z Allegro Pay – na zwrot środków poczekamy do:
Od razu, gdy dostaniemy pieniądze:
Masz obowiązek spłacić swój zakup samodzielnie. Aby Ci to umożliwić, wydłużymy Twój czas na spłatę w harmonogramie spłat. Nie poniesiesz z tego powodu dodatkowych kosztów. Zaktualizowany harmonogram znajdziesz w Twoim panelu Allegro Pay.
Czy dostanę jakieś powiadomienie, że anulowanie przebiegło pomyślnie, i nie będę musiała zwracać towaru, który nie został jeszcze wysłany?
Robisz to w zakładce "Moje zakupy", masz jeszcze opcję anulowania czy tylko zwrot?https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/kupione
@Juliazb13 Nie rób tak jak pisze adam, skomplikujesz sobie wszystko, napisz tak jak powiedziałem, zrób zwrot w zakładce "Moje zakupy" i napisz sprzedającemu żeby nie wysyłaj bo odstępujesz od umowy zakupu, jeżeli wyśle możesz nie odbierać, wróci do sprzedającego.
@LEW433
"Zrobienie zwrotu" w zakładce "Moje zakupy" - jest tylko wyrażeniem przez Kupującego zamiaru odesłania rzeczy z powodu REKLAMACJI albo ODSTĄPIENIA (w zależności od dokonanego wyboru).
W przypadku wybrania opcji ODSTĄPIENIE - oświadczenie o odstąpieniu z Art. 27 UoPK zostanie przekazane Sprzedającemu (nie trzeba nic dodatkowo pisać sprzedającemu - może on cierpliwie czekać na odesłanie rzeczy).
Art. 32 p.3 UoPK:
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem [...]
A zgodnie z Art. 34 p.1 UoPK:
Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
@Juliazb13, jeśli status przesyłki to "oczekuje na nadanie", nie anulujesz zakupu. Aby zrezygnować z zakupu, najlepiej skontaktować się ze sprzedającym w tej sprawie. 🙂
@Juliazb13 Możesz także zrobić zwrot, napisz żeby nie wysyłał towaru.
@LEW433
Możesz także zrobić zwrot, napisz żeby nie wysyłał towaru
Nie komplikuj sytuacji Kupującej.
Wypełnić formularz zwrotu (złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy) - da się.
Aby zrobić zwrot (odesłać rzecz) trzeba ją otrzymać, a do tego potrzeba aby sprzedawca ją wysłał.
W tej sytuacji pisanie do sprzedawcy aby nie wysyłał - jest proszeniem się o kłopoty (po wypełnieniu formularza zwrotu przez kupującego, sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem środków do czasu otrzymania rzeczy z powrotem).
Rozsądny sprzedawca - wiedząc, że ma obowiązek wysłać (a za niewysłanie - pogorszą mu statystyki) i tak wyśle.
@Juliazb13
Możesz skorzystać z innej (korzystniejszej) oferty i dokonać nowego zakupu.
Jeżeli chcesz zrezygnować z obecnego zakupu, który "oczekuje na nadanie" - to nie możesz go już anulować. Przedmiot kupiony w tej ofercie należy odebrać, po odebraniu odstąpić od Umowy (wypełnić formularz zwrotu) i ... odesłać do sprzedawcy.