anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak informacji o zwrotach w Allegro Pay (otrzymałem jedynie maila o zwrocie i pytanie o konto)

elemel8
#8 Zapaleniec#

Od jakiegoś czasu napotykam problemy z informacjami o zwrotach środków za oddane towary. Kilka dni temu zwróciłem towar, sprzedawca zarzekał się że oddał środki - nie było ich ani na koncie ani gdziekolwiek w Allegro. Dziś dostałem maila, że są na Allegro Pay - system poprosił mnie o numer konta do zwrotu (okazało sie że jednak zwrócił). Ale nie ma śladu tych środków ani na Allegro Pay ani nigdzie indziej. To raczej nie phising bo za dużo niedostepnych dla postronnych informacji. Wcześniej też spotykałem się z takimi sytuacjami - środki były zwrócone ale śladów na koncie Allego ŻADNYCH. Jakaś Enigma czy co????? PS- i dlaczego są dwa miejsca dot. finansów - AllegroPay i finanse Allegro - nie można tego połączyć w jeden przejrzysty system???????????

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

AlePiesio
#13 Ambasador#

Allegro lubi komplikować dużo rzeczy. Jak coś wprowadzają to jest więcej problemów niż pożytku a do tego duża strata czasu

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@elemel8 Po zwrocie pieniędzy przez sprzedawcę, trafiają one do Allegro Pay. Jeżeli przed zwrotem pieniędzy przez sprzedającego spłacisz już cały zakup lub jego część, występujesz o zwrot nadpłaty i podajesz numer konta  lub Allegro pyta Cię o numer konta do jej zwrotu. 

Gdy sprzedawca odda pieniądze do Allegro Pay, otrzymujesz powiadomienie mailowe od Allegro z taką informacją. Są dwa różne miejsca, bo Allegro Finanse jest związane z przyjmowaniem wpłat za sprzedane towary i z wypłatą środków na własne konto, a Allegro Pay dotyczy rat. 

oznacz moderatorów

elemel8
#8 Zapaleniec#

NIby tak, ale w Allegro Pay ani w historii zwrotu NIE MA ŚLADU o zwrocie środków przez sprzedającego. wIĘC PO CO TE POZYCJE?

A numer mojego konta jest w co najmniej w kilku miejscach (w Allegro Pay/Opcje, w mojej sprzedaży w ustawieniach.....) więc po co mam podawać numer konta KOLEJNY RAZ? 

I gdzie ewentualnie miałbym niby wystąpić o zwrot nadpłaty? ("występujesz o zwrot nadpłaty i podajesz numer konta ")? To chyba Allegro ma mi obligatoryjnie oddać środki skoro sprzedający je oddał (o czym, co od początku magluję, nie ma żadnych śladów nigdzie w Allegro) a nie ja mam występować o zwrot. Albo środki te powinny figurować w Allegro Pay jako nadpłata do wykorzystania w przyszłych kredytowaniach zakupu - a tu ani widu ani słychu....

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

elemel8
#8 Zapaleniec#

A tu przy zwrocie (co już przerabiałem kilka razy a będzie więcej - bo zwroty w przypadku zakupu na odległość to rzecz powszechna) zachodzę w głowę - oddał czy nie oddał? Napisał mi maila że tak więc chyba oddał ale dalej śladów zwrotu na koncie nie ma a papier (skrzynka mailowa) wszystko przyjmie, dalej czekam - dostaję maila o z Allego o fakcie zwrotu środków io pytaniem o numer konta - podaję (choć w A...o ten numer jest w kilku miejscach) , w moich zakupach stoi jak byk : "Zwrot zakońcony", kasy dalej brak - co jest????

I tak dalej.

 

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

7. Zasady zwrotów Towarów zakupionych z Allegro Pay i zwrot nadpłat

  1. Do Zakupów z Allegro Pay stosuje się standardowe zasady zwrotów i reklamacji, zgodnie z Regulaminem Serwisu Allegro. Jeśli zdecydujesz się na zwrot lub anulowanie Zakupu objętego Umową Allegro Pay środki, które Allegro Pay sp. z o.o. otrzyma od Sprzedającego za pośrednictwem Allegro, zostaną zaliczone na poczet wcześniejszej Spłaty Twojej umowy, chyba że złożysz odrębną dyspozycję.
  2. Na zwrot środków od Sprzedającego Allegro Pay sp. z o.o. czeka 30 dni w przypadku, gdy wybrałeś opcję Spłaty w ciągu 30 dni lub 1 miesiąc, w przypadku pozostałych opcji Spłat. Jeżeli środki nie wpłyną do Allegro Pay sp. z o.o. w tym czasie, będziesz zobowiązany do Spłaty Twojej Umowy Allegro Pay samodzielnie.
  3. W przypadku, gdy kwota pochodząca ze zwrotu lub kwota, którą wpłacisz samodzielnie w celu Spłaty Twojej Umowy Allegro Pay, będzie wyższa niż kwota Spłaty, nadpłaconą kwotę Allegro Pay sp. z o.o. w pierwszej kolejności przekaże na zaległe spłaty z innych Umów Allegro Pay, według daty ich wymagalności, zaczynając od najstarszej spłaty.
  4. Jeżeli nie masz zaległych spłat, o których mowa w ust. 3 powyżej, to nadpłata zostanie Tobie zwrócona w kolejności przelewem na rachunek bankowy: a) z którego dokonałeś Spłaty lub b) którego użyłeś przy wnioskowaniu o Usługę Allegro Pay lub c) który podałeś nam do zwrotu nadpłat.
  5. Jeżeli żaden z powyższych rachunków, wskazanych w ust. 4 powyżej, nie zostanie ustalony, nadpłata zostanie wykorzystana do rozliczenia Twoich nadchodzących płatności z Umów Allegro Pay, według daty ich wymagalności, zaczynając od najstarszej spłat               Możemy zapytać moderatora czy były środki zwrócone przez sprzedającego: @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  
oznacz moderatorów

elemel8
#8 Zapaleniec#

W koło macieju...

Znam regulamin, czytałem. Proszę zatem zapytać moderatora. Zwłaszcza (skoro procedura zwrotu została ukończona) zwrot środków prawdopodobnie nastąpił ale ja dalej nic o tym nie wiem.

Ale czy powinno tak być że trzeba pytać moderatorów/zgłaszać problem itp? Nie można gdzieś przedstawić jasno i prosto historii zwrotów? Albo wrzucić na Allego Pay jako nadpłatę?

 

oznacz moderatorów

elemel8
#8 Zapaleniec#

Coś w rodzaju historii jest w Allegro Pay w szczegółach zakupu (konkretnego towaru)/historia - i  jest tam pozycja "zleciliśmy zwrot nadpłaty" która w końcu coś wyjaśnia i po tych wpisach co nieco o historii zwrotu można wywnioskować - ale do transparentności procesu zwrotu środków to dalej daleeeko jak do księżyca......

oznacz moderatorów