anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Tymczasowa negatywna decyzja reklamacyjna

matrixw16
#1 Nowicjusz#

Dzień dobry,

Wystawiłem reklamację na wadę grzałki wykrytej podczas jej użytkowania. Zgodnie z prośbą Sprzedającego przesłałem do niego uszkodzony przedmiot.

Otrzymałem od Sprzedającego wiadomość jak niżej:

"W odpowiedzi na Państwa reklamacje informujemy, że na chwilę obecną nie otrzymaliśmy jeszcze ostatecznej decyzji z serwisu producenta w sprawie zgłoszonej reklamacji. Z uwagi na obowiązujące terminy oraz brak odpowiedzi ze strony serwisu producenta, byliśmy zobowiązani do wydania decyzji reklamacyjnej w terminie 14 dni od daty zgłoszenia. W związku z tym wydana decyzja negatywna ma charakter tymczasowy i może ulec zmianie po otrzymaniu ekspertyzy technicznej. Ostateczne stanowisko w sprawie reklamacji zostanie przedstawione niezwłocznie po uzyskaniu opinii z serwisu producenta. Dokładamy wszelkiej możliwej staranności aby jak najszybciej uzyskać informację od serwisu."

Czy istnieje coś takiego jak tymczasowa negatywna decyzja reklamacyjna? Jeśli decyzja jest negatywna to chciałbym się od niej odwołać.

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Jak sprzedawca wystawia tymczasową negatywną ocenę reklamacyjną to może i Ty powinieneś wystawić tymczasowe odwołanie od niej? 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@matrixw16 Sprzedający ma Prawo wydać decyzję negatywną na złożoną reklamację.
Ma też prawo do późniejszej zmiany tej decyzji.
Ja bym po prostu poczekał. 



oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg#

Reklamacje prawdopodobnie założyłeś w dyskusji. On musi wydać decyzję, bo inaczej skończy z blokadą konta. A nie wie co w niej ma być, bo jest w trakcie weryfikacji u producenta. Takie błędne koło, bo on ma 14-dni na podjęcie decyzji ale producent również... Zaczekałabym jeszcze kilka dni. Jak wysłałeś a reklamację od razu po złożeniu reklamacji i on też szybko wysłał to powinno mu to wystarczyć. Chyba żeby zaczął coś przeciągać czy unikać odpowiedzi to wtedy wołaj konsultantów Allegro...

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@matrixw16  sprzedawce obligują terminy ustawowe -14 dni od zgłoszenia.

 

Niektórych rzeczy nie da sie zrobić w ciągu 14 dni - czasem kupujący później odeśle produkt, czasem trzeba czekać na jakąś opinie 

Wówczas wydeje sie decyzje na podstawie posiadanych infromacji w 14 dniu.

My w takich sytaucjach piszemy ze na ten moment decyzje jest negatywna lecz jeśłi pojawią sie nowe okoliczności może ona zostać zmieniona. Nie używamy sformułowanie "tymczasowa decyzja" niemniej takie sytuacje z różnych powodów czasem sie zdarzają 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@matrixw16 istnieje negatywna decyzja reklamacyjna nie tymczasowa niemniej mechanizm jest identyczny i chodzi o to że serwis producenta nie zdąży nic z towarem zrobić. Całość powinna brzmieć wydajemy negatywną decyzję reklamacyjną informujemy że przysluguje państwu odwołanie od niej w terminie 7dni. Ty ponawiasz reklamację odwolując się od decyzji i czas ustawowy leci od nowa 14dni w nim sytuacja się wyjaśni.

oznacz moderatorów

pecela
#19 Nestor#

@az1rael @_Likos_ @AnnaG-Antyki

Ustawa o prawach konsumenta nakłada na sprzedawcę obowiązek rozpatrzenia reklamacji i doprowadzenia produktu do zgodności z umową. To czy zrobi to samodzielnie, czy zleci innemu podmiotowi, nie ma dla kupującego najmniejszego znaczenia. Obowiązek naprawy spoczywa na sprzedawcy, bo zgodnie z prawem to on jest fachowcem. 

Czyli klient zgłasza reklamację i od tego dnia sprzedawca ma 14 dni na podjęcie decyzja czy uznaje reklamację i jak uzna, to czy produkt wymieni, czy naprawi (formalnie powinien to zrobić samodzielnie, ale może też skorzystać z usług serwisu zewnętrznego, np. serwisu producenta). 

A jeżeli chodzi o serwis producenta, to nie jest on uprawniony do wydawania decyzji w przypadku reklamacji z tytułu niezgodności z umową. Tylko i wyłącznie sprzedawca może wydać taką decyzję, a opinia serwisu producenta ma charakter wyłącznie pomocniczy. Formalnie przedmiot powinien tam trafić dopiero po uznaniu reklamacji przez sprzedawcę i wybraniu przez niego takiej drogi doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

A co do gwarancji. W przypadku gdy kupujący zgłasza reklamację z tytułu niezgodności z umową, sprzedawcy nie powinna ona obchodzić. Jeżeli naprawa przez sprzedawcę spowoduje jej utratę, to trudno, ustawa nie przewiduje obowiązku naprawy w autoryzowanym serwisie, lecz wskazuje konkretnie na sprzedawcę. To kupujący decyduje o tym czy korzysta z ustawowej niezgodności z umową (i potencjalnie traci gwarancję) czy z gwarancji udzielonej przez gwaranta (np. producenta).

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@pecela podyskutujmy bo myślałem że ma odpowiedzieć a ustawa brzmi o naprawie w rozsądnym czasie 🙂 więc może odrzucić do 14 dni a potem po odwołaniu uznać lub podtrzymać stanowisko 😉

Art. 7a. 1. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest
obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia
jej otrzymania.
2. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o
którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
3. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na
papierze lub innym trwałym nośniku.

Art. 43d. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego
naprawy lub wymiany.
4. Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili,
w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności
z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę
towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym
w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi
przedsiębiorca.

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@pecela  masz racje. Lecz czasem zachodzą takie okoliczności w których sprzedawca nie jest w stanie samodzielnie zdiagnozować czy usterka powstała w wyniku wady sprzętu czy też w wyniku np nieprawidłowego montażu lub użytkowania. W takich sytuacjach korzysta sie z usług firm zewnętrznych a producent wydaje się być tutaj najwłaściwszym adresem. Ich opinie nie musi być wiążąca przy wydawaniu decyzji reklamacyjnej lecz może być brana pod uwagę.

Nawet sądy powołują biegłych jeśli jest taka potrzeba .

Co do reszty w pełni się zgadzam. Decyzje reklamacyjną i odpowiedzialność za nią w przypadku rękojmi lub niezgodności z umową podejmuje sprzedawca. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pecela @_Likos_ @kostas11 to że nasze prawo jest dziurawe to nic nowego, wystarczy dodać tam do UK zapis, że sprzedawca ma 14 dni na wydanie decyzji reklamacyjnej od dnia dostarczenia mu reklamowanego towaru i by się skończył ten cyrk na kółkach że kupujący się ociąga z odesłaniem, wszystko się w czasie wydłuża tylko masz bite 14 dni ustawowo od chwili dostarczenia ci przedmiotu reklamacji i sprawa załatwiona raz a dobrze nie ma dziwnych prawnie sytuacji że towar dociera do sprzedawcy z 10 dniu albo ostatniego dnia i wydajesz decyzję reklamacyjną wzięta z tyłka.

oznacz moderatorów

misiaczekmr
#10 Popularyzator#

na przyszłość zgłaszaj niezgodność towaru z umową to unikniesz takich zawiłości

 

oznacz moderatorów