Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak to jest z tym zwrotem? Mogę zwrócić produkt, który kupiłem? Ile mam na to czasu? Kilka definicji.
Zakup konsumencki
Konsument może zrezygnować z zakupu przez internet bez podawania przyczyny.
Jesteś konsumentem, jeśli kupujesz coś od firmy i nie robisz tego na potrzeby swojej działalności.
Zakup niekonsumencki
Jeśli kupujesz przedmiot od osoby prywatnej (czyli kogoś, kto nie prowadzi działalności gospodarczej) albo robisz zakupy w związku z prowadzoną przez siebie firmą, możliwość zwrotu zależy od decyzji sprzedającego. Nie ma on obowiązku przyjęcia zwrotu.
Tak to działa np. na Allegro Lokalnie. Sprzedają tam osoby prywatne.
Czas na zwrot
Masz minimum 14 dni na poinformowanie sprzedającego o rezygnacji z zakupu — czas ten liczymy od następnego dnia po otrzymaniu przesyłki. Warto pamiętać, że niektórzy sprzedający mogą wydłużyć ten okres np. do 30 dni. Taką informację znajdziesz w zakładce Zwroty na stronie ich oferty, więc warto to sprawdzić przed zakupem 🙂
Jeśli zgłosisz zwrot w wymaganym terminie, skorzystasz z kolejnych 14 dni kalendarzowych na odesłanie towaru, z którego rezygnujesz.
Formularz zwrotu.
Najwygodniejszą formą poinformowania sprzedającego o odstąpieniu od zakupu, jest wypełnienie formularza zwrotu. Formularz ten znajdziesz w zakładce Moje zakupy. Wystarczy, że wybierzesz zamówienie, które chcesz zwrócić i klikniesz przycisk [szczegóły zakupu], a następnie [zwróć zakup].
Jeśli przycisk [zwróć zakup] jest wyszarzony, oznacza to, że minął czas na zwrot. Wtedy skontaktuj się ze sprzedającym w inny sposób, na przykład poprzez Centrum wiadomości, wyjaśnij sytuację i zapytaj o możliwość zwrotu.
Jak odesłać produkt do sprzedającego?
Na Allegro możesz skorzystać z darmowego zwrotu, gdy:
Jeśli w formularzu zwrotu wybierzesz sposób wysyłki z Allegro Smart!, wygenerujesz kod zwrotu lub etykietę nadawczą.
Jeśli chcesz nadać zwrot inną metodą – możesz skorzystać z płatnych opcji zwrotu lub nadać i opłacić przesyłkę samodzielnie. Adres do zwrotu znajdziesz w ofercie lub w szczegółach zamówienia w informacjach po zakupowych.
Zwrot pieniędzy.
Zwrot pieniędzy zawsze jest realizowany na rachunek, z którego była robiona płatność.
Pamiętaj, że sprzedający może się wstrzymać ze zwrotem pieniędzy do momentu otrzymania produktu i zweryfikowania go. Gdy sprzedający zleci zwrot pieniędzy, damy Ci o tym znać mejlowo. Informacje o zwrocie znajdziesz również w szczegółach swojego zakupu.
Jak przebiega zwrot pieniędzy poszczególnych metod płatności?
Informację o zwrocie zobaczysz w historii konta obok daty zakupu zwróconego produktu. Gdy zamówienie zostało opłacone:
- kartą Mastercard – pieniądze dostaniesz najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych
- kartą VISA – pieniądze dostaniesz najpóźniej w ciągu 7 dni roboczych.
Pieniądze otrzymasz w ciągu 3 dni roboczych. Informację o zwrocie zobaczysz w historii konta z datą jego zaksięgowania.
Pieniądze otrzymasz w ciągu 3 dni roboczych. Informację o zwrocie zobaczysz w historii konta obok daty zakupu zwróconego produktu.
Pieniądze dostaniesz na podany przez Ciebie numer konta w ciągu 3 dni roboczych. Jeśli przelew został przez Ciebie zlecony w banku lub na poczcie, PayU skontaktuje się z Tobą mejlowo i poprosi o dane do zwrotu. Pieniądze księgowane są do 14 dni.
Zwrot pieniędzy trafi na konto banku powiązane z Twoją pożyczką. Odstąp od umowy pożyczki, w tym celu skontaktuj się z bankiem.
Pieniądze na Allegro Pay uzupełnimy:
- w ciągu kilkunastu minut, jeśli sprzedający zwróci je przez Allegro Finanse
- w ciągu 3 dni roboczych, jeśli sprzedający zwróci je inną metodą.
Jeśli przy płatności za zwrócone zamówienie zostały wykorzystane Monety, to zwrócimy Ci ich równowartość w postaci kuponu monetowego. Znajdziesz go w zakładce Kupony i ważny będzie 14 dni.
Jeśli zwrócisz zamówienie opłacone kartą podarunkową, dostaniesz nową kartę podarunkową na kwotę równą kwocie zwrotu. Znajdziesz ją w zakładce Kupony.
Anulowanie zakupu. Kiedy możesz to zrobić, a kiedy jest już za późno?
Zamówienie anulujesz na allegro, jeśli:
Anulowanie zakupu jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy. Sprzedający zmienił status Twojego zamówienia i nie możesz go anulować? W takim przypadku odbierz zamówienie, odstąp od umowy i odeślij je do nadawcy. Zrobisz to za darmo z Allegro Smart!.
Po anulowaniu zamówienia sprzedający ma 2 dni robocze na zwrot pieniędzy.
Nie ma możliwości anulowania zakupu na Allegro Lokalnie. Jeśli chcesz zrezygnować z zakupu jeszcze przed jego wysłaniem, skontaktuj się bezpośrednio ze sprzedawcą i opisz sytuację.
Jak anulować zakup na Allegro?
Aby anulować zakup na Allegro, wejdź w zakładkę Moje zakupy. Następnie w wybranym zamówieniu kliknij opcję [anuluj zakup]. Po tej czynności poinformujemy sprzedającego o Twojej decyzji.
Czy mogę nie odebrać wysłanej przesyłki?
Nieodebranie paczki nie jest jednoznaczne z odstąpieniem od umowy. Jeżeli jej nie odebrałeś, sprzedający może przechować przesyłkę na Twój koszt. (artykuł 551 Kodeksu cywilnego). Sprzedający powinien wyznaczyć Ci dodatkowy termin na odebranie towaru, lub zapłatę za ponowne nadanie.
Brak reakcji z Twojej strony pozwala sprzedawcy odstąpić od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
Jeśli z jakiegoś powodu nie udało Ci się odebrać przesyłki i wróciła ona do sprzedającego, skontaktuj się z nim bezpośrednio i ustalcie, jak zostanie zrealizowana ponowna dostawa.
Czy jeśli wypełnię formularz zwrotu, ale rozmyślę się- mogę anulować zwrot?
Oświadczenia o odstąpieniu od umowy nie można prawnie anulować. Przepisy nie przewidują takiej możliwości. W praktyce, jeśli zgłosisz zwrot i się rozmyślisz- nie odeślesz towaru, to sprzedający nie zwróci Ci pieniędzy. Skontaktuj się z nim w tej sprawie i wyjaśnij, że jednak nie zwracasz produktu. Zostajesz z towarem a sprzedający z pieniędzmi. 🙂 Prosta sprawa.
Jako serwis nie wymuszamy zwrotu towaru, z powodu zgłoszenia zwrotu ani tym bardziej nie wymagamy od sprzedawcy zwrotu pieniędzy, jeśli kupujący nie odesłał towaru.