anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka
1 5 10.2K

Czy mogę zwrócić zamówienie?

Możesz złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy bez podania przyczyny, jeśli: 

  • jesteś konsumentem, a sprzedawca przedsiębiorcą,
  • od daty otrzymania paczki nie minęło 14 dni,
  • przedmiotem umowy nie jest towar wyłączony z prawa od odstąpienia,
  • sprzedający jest osobą prywatną, ale uzupełnił zakładkę “Zwroty”. 

 

Kiedy sprzedający może odmówić przyjęcia zwrotu?

W niektórych przypadkach zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta (art. 38) sprzedający może odmówić przyjęcia zwrotu. Dotyczy to produktów z ograniczonym prawem do zwrotu. W takich przypadkach w ofercie znajduje się informacja “Zwrot ograniczony” lub “Brak zwrotu”. 

ko_alka_0-1695637549744.png

 

Sprzedający nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu następujących przedmiotów:

  • produktów ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do spożycia (np. twaróg, świeże warzywa),
  • usług lub przedmiotów, których cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy (np. produkty inwestycyjne, takie jak: sztabki złota, złote monety kolekcjonerskie, srebro, platyna),
  • nagrań dźwiękowych, wizualnych lub programów komputerowych dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. zdejmiesz folię ochronną z fabrycznie nowej gry lub płyty z muzyką czy filmem). Jeśli opakowanie nie zostało otwarte, to możesz odstąpić od umowy,
  • dzienników, periodyków lub czasopism (z wyjątkiem umów o prenumeratę),
  • rzeczy nieprefabrykowanych, wyprodukowanych na Twoje indywidualne zamówienie, według Twoich wytycznych — takich, które sprzedający po zwrocie nie będzie mógł już odsprzedać (np. kubek ze zdjęciem Twojego psa, koszulka z imieniem córki, zaproszenia na ślub wykonane według Twojego projektu),
  • rzeczy dostarczonych w zapieczętowanym opakowaniu, których nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. szczoteczka do zębów, słuchawki douszne, test ciążowy, maseczki). Jeśli opakowanie nie zostało otwarte, to możesz odstąpić od umowy,
  • rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami (np. materiały budowlane, olej samochodowy, który wlejesz do auta),
  • treści cyfrowych++, które nie są zapisane na nośniku materialnym — można odstąpić od umowy zakupu programu komputerowego przysłanego do konsumenta w opakowaniu (przed jego otwarciem), jednak nie jest to już możliwe w wypadku gdy program jest przesyłany mejlowo lub jest udostępniany do pobrania z określonej strony internetowej.

Warto dodać, że to na sprzedającym ciąży obowiązek informacyjny, co oznacza, że jeśli nie przyjmuje zwrotów danego towaru, to musi taką informację zawrzeć na stronie oferty, w zakładce Zwroty. 

 

Jak zwrócić zamówienie?

Zgodnie z prawem masz 14 dni na poinformowanie sprzedającego o zwrocie przedmiotu. Po wypełnieniu Formularza zwrotu masz kolejne 14 dni kalendarzowych, aby nadać przesyłkę.

Formularz zwrotu Allegro znajdziesz po przejściu do szczegółów zakupu w zakładce Moje zakupy. Wybierz "zwróć zakup", aby przejść do Formularza zwrotu. W tym miejscu zobaczysz również informację, ile zostało Ci czasu na zwrot produktu.

ko_alka_1-1695637549741.png

W formularzu zwrotu zaznacz przedmioty, które chcesz zwrócić i wybierz z listy powód zwrotu. Następnie sprawdź dane i wybierz sposób wysyłki towaru. 

Zgodnie z prawem jako kupujący w większości przypadków ponosisz koszty odesłania produktu do sprzedającego. Na Allegro możesz skorzystać z darmowego zwrotu, gdy:

  • korzystasz z Allegro Smart!
  • kupujesz z dostawą Allegro One (Box, Punkt lub Kurier)
  • kupujesz z dostawą Allegro InPost

Zgodnie z Polityką zwrotów na Allegro, w przypadku zwrotu towaru w ramach odstąpienia od umowy, sprzedający powinien zwrócić Ci wpłatę niezwłocznie po otrzymaniu i sprawdzeniu towaru, czyli w terminie do 7 dni kalendarzowych, liczonych od dnia zmiany statusu przesyłki zwrotnej na Dostarczona, ale nie później niż 14 dni od chwili, gdy otrzyma wypełniony przez Ciebie formularz zwrotu towaru. 

W mejlu zwrotowym po odstąpieniu od umowy przesyłamy dokument z danymi o zwrocie, które uzupełniono wcześniej w formularzu zwrotu. Jest on spójny z plikiem, który generują sprzedający w zakładce Zwroty. Dzięki temu otrzymasz wypełniony formularz odstąpienia w pliku .pdf zgodny ze wzorem oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

 

Jak anulować zamówienie?

Z niewysłanego jeszcze zakupu możesz zrezygnować na dwa sposoby: zakup możesz anulować lub wybrać jego zwrot (obie opcje są jednoznaczne z odstąpieniem od umowy). 

  • Anulowanie zakupu

Jeśli pomylisz się podczas składania zamówienia, to możesz je anulować. Żeby to zrobić, przejdź do zakładki Moje zakupy, odszukaj zamówienie i rozwiń Szczegóły zakupu. Następnie kliknij “anuluj zakup”. 

 

 

ko_alka_2-1695637549762.png

W ostatnim kroku wybierz powód anulowania zamówienia i jeszcze raz kliknij “anuluj zakup”.

Jeśli przed anulowaniem opłacono zakup, to sprzedający powinien w ciągu 2 dni roboczych zwrócić Ci pieniądze. 

Opcja anulowania zamówienia jest dostępna u sprzedających z kontem firmowym, dopóki nie zmieni on statusu Twojego zamówienia (na “w realizacji”, “przygotowane do wysyłki” lub “wysłane”) i nie poda w zamówieniu numeru do śledzenia przesyłki. 

  • Zwrot zakupu

Jeśli chcesz zrezygnować z zakupu, a nie widzisz opcji jego anulowania, wybierz przycisk “Zwróć zakup” w szczegółach zakupu w zakładce Moje zakupy i wypełnij formularz zwrotu. Sprzedający otrzyma Twoją rezygnację z zakupu. 

 

Jak anulować zwrot na Allegro? 

Nie ma technicznej możliwości wycofania się z anulowania bądź zwrotu zamówienia. 

Jeśli chcesz zostawić towar, dla którego wybrano już opcję zwrotu, to najlepszym rozwiązaniem będzie skontaktowanie się ze sprzedającym i poinformowanie go, że chcesz zrezygnować z odstąpienia. 

Jeśli z kolei anulowano już zamówienie, to nie ma innego wyjścia, jak dokonanie zakupu tego samego produktu ponownie. 

 

Jak anulować lub zwrócić zakup na Allegro Lokalnie

Na Allegro Lokalnie nie ma możliwości samodzielnego anulowania zakupu. Jeśli zakup pozostanie nieopłacony, to w ciągu 5 dni zostanie anulowany automatycznie. 

W większości przypadków sprzedającymi na Allegro Lokalnie są osoby prywatne, zatem nie muszą przyjmować zwrotów. Pamiętaj jednak, że jeśli produkt jest niezgodny z opisem, to możesz złożyć reklamację. 

 

5 Komentarze
kostas11
#21 Demiurg#

@ko_alka trochu wprowadza to w błąd, bo zwrot to czynność odesłania, a u Was jest bałagan bo mieszacie Odstąpienie z Reklamacją, i ten poradnik się nie sprawdzi przy zaznaczeniu powodów z działu "Reklamacja" 😞

RED
#21 Demiurg#

jest ! niewiarygodne !

wreszcie pojawia się w informacjach allegro magiczna formuła - odstąpienie od umowy

tylko jak pisze @kostas11 

mieszasz @ko_alka pojecia stosując nowomowę allegro:

fragment cyt:

Jak zwrócić zamówienie?

Zgodnie z prawem masz 14 dni na poinformowanie sprzedającego o zwrocie przedmiotu. Po wypełnieniu Formularza zwrotu masz kolejne 14 dni kalendarzowych, aby nadać przesyłkę.

powinien brzmieć

Jak odstąpić od umowy i zwrócić zamówienie?

Zgodnie z prawem masz 14 dni na odstąpienie od umowy. Po wypełnieniu Formularza odstąpienia od umowy masz kolejne 14 dni kalendarzowych, aby zwrócić towar (nadać przesyłkę).

 

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@ko_alka na Allegro, w zakładce "Zwroty" i w tym "poradniku", na liście wyłączeń nie ma wszystkich pozycji wymienionych w ustawie o prawach konsumenta, co więcej kasując swojego czasu pole "uwagi" uniemożliwiliście w ramach zakładki "Zwroty" poinformowanie Kupującego o prawach przysługujących sprzedawcy. Blokujecie sprzedawcom spełnienie obowiązku informacyjnego

Art. 38 Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość
1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
8 ) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 obowiązek wydania dokumentu umowy i potwierdzenia uzyskania zgody ust. 1 i 2 albo art. 21 potwierdzenie zawarcia umowy na odległość ust. 1;
14) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.

Brak również w zakładce "Zwroty" wyraźnego zaznaczenia podstawy prawnej. Czyli, że są to zapisy (u Was wybrane) art. 38 ustawy o prawach konsumenta. Wiem, że uważacie, że podawanie podstawy prawnej nie jest wymogiem, ale poważnie się mylicie w tym zakresie.

Wprowadzacie w tym " poradniku" również Kupujących w błąd co do terminu w jakim sprzedawca ma zwrócić środki. Swoją "politykę zwrotów" możecie stosować do przyznawania punkcików sprzedawcom. Kupujący, szczególnie konsument ma otrzymać rzetelną informację o przysługującym mu terminie na zwrot środków, jaka jest zapisana w ustawie, nie marketingowym bełkocie pracownika Allegro.

Agent051
#16 Inspirator#

@ko_alka może jeszcze dodasz parę słów o tym kiedy sprzedawca może zmniejszyć kwotę zwrotu, wbrew pozorom to wiedza przydatna dla kupujących. 

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@medalik_2009 @RED @ko_alka 

A jak to się ma do JDG, zakupu moim zdaniem nie powiązanego z PKD i nie mającego charakteru zawodowego i w dodatku produktu z wada fabryczna?

W jaki sposób sprzedający decyduje o powiązaniu i charakterze zawodowym danego przedmiotu?

oznacz moderatorów