Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W dniu 14.10.2020 roku nabyłem w ramach umowy sprzedaży poprzez serwis Allegro telefon marki Samsung S10+ w cenie 2069 + 20 zł koszt wysyłki = 2089 zł.
W dniu 02.09.2021 stwierdziłem ISTOTONĄ WADĘ PRAWNĄ zakupionego telefonu, polegającą na tym, że właścicielem urządzenia jest firma Polkomtel Sp. z o.o.
Urządzenie zostało całkowicie zablokowane z powodu braku płatności rat i zostanie odblokowane dopiero po uregulowaniu zaległych rat.
W dniu 07.09.2021 wysłałem telefon do sprzedawcy z reklamacją z tytułu rękojmi z żądaniem zwrotu całości kwoty 2089 zł oraz zamiarem odstąpienia od umowy.
W dniu 30.09.2021 otrzymałem reklamowany telefon – moje żądanie zostało odrzucone.
Sprzedawca naprawił telefon dokonując w nim wymiany płyty głównej.
Podczas uruchamiania telefonu wyświetlało się logo oraz aplikacje sieci Play.
Opakowanie kartonowe, obudowa telefonu posiada taki sam numer seryjny jaki był przed wysłaniem telefonu na reklamację.
Po otrzymaniu telefonu z reklamacji i sprawdzeniu numeru IMEI w telefonie kodem *#06# ukazywał się zupełnie inny numer seryjny niż widoczny na obudowie i kartonie od urządzenia.
Wszystkie podzespoły telefonu np. wyświetlacz, aparat itp. oprócz płyty głównej są własnością firmy Polkomtel.
W dniu 12.11.2021 gdy chciałem zacząć korzystać z odebranego z reklamacji telefonu okazało sie, iż jest uszkodzone gniazdko karty SIM i nie ma możliwości włożyć tam karty przez co telefon po raz kolejny nie spełnia swojej funkcji jaką jest dzwonienie i pisanie sms’ów.
Gniazdo karty SIM zostało uszkodzone podczas wymiany płyty głównej w czasie pierwszej reklamacji lub sklejone klejem podczas ,,zamykania” telefonu. Do tej pory nie uzyskałem od sprzedającego czy telefon nadal posiada swoją unikalna cechę jaką jest wodoodporność.
W dniu 17.11.2021 wysłałem do sprzedającego reklamowany ponownie telefon z tytułu rękojmi z wyraźnym zadaniem, że nie wyrażam zgodny na naprawę lub wymianę i żądam zwrotu części środków w wysokości 1870 zł (kwota zakupu: 2089 zł w dniu 14.10.2020 roku) oraz poniesionych dodatkowych kosztów w związku z wysłaniem dwa razy telefonu na reklamację w wysokości 30 zł co daje łącznie 1900 zł.
Wyznaczony czas na zwrot środków wynosił 7 dni. W dniu 22.11.2021 sprzedający odebrał przesyłkę z telefonem.
W dniu 02.12.2021 napisałem do sprzedającego z powodu braku jego odpowiedzi oraz zwrotu środków na moje konto bankowe. Otrzymałem taką odpowiedź:
Proszę Pana nasza propozycja jest ostateczna i nie podlega już żadnym negocjacjom.
Telefon jest wyeksploatowany, nosi liczne znamiona użytkowania w postaci rys, więc kwota 1500zł i tak jest już znacznie wyższa aniżeli wartość tego telefonu.
Usterka została usunieta.
Oczekujemy do poniedziałku na odpowiedz czy przystaje Pan na takie rozwiązanie, po tym terminie telefon zostanie zwrócony.
Proszę o jasną i konkretna odpowiedz, bez personalnych wycieczek w nasza strone i wyzwisk, gdyż są wysoce nie na miejscu.
Posiadam zdjęcia i filmy przed nadaniem paczki jak wyglądał telefon i jest to kompletna bzdurą, że jest zniszczony.
Nie zgodziłem się na zwrot kwoty 1500 zł. Zaproponowałem kwotę 1800. Przedsiębiorca milczał. Zaproponowałem 1750 jako ostateczną kwotę pozasądowego rozstrzygnięcia sporu.
Nie uzyskałem odpowiedzi.
W dniu 03.12.2021 wysłałem sprzedającemu ostateczne przesądowe wezwanie do zapłaty całej kwoty plus koszty reklamacyjne 2.119 zł (dwa tysiące sto dziewiętnaście złotych) z terminem 7 dni listem poleconym. Pismo odebrał 06.12.2021.
Na zakończenie historii dodam jeszcze, że w dniu 27.10.2021 Powiatowy Rzecznik Konsumentów wystosował pismo i do dnia 02.12.2021 przedsiębiorca nie odpowiedział. W dniu 09.12 otrzymałem pismo od Rzecznika Konsumentów, że wysłał ponaglenie dnia 03.12.2021 i wyznaczył w nim 3 dni na odpowiedź inaczej zgłasza podejrzenie popełnia wykroczenia na policję oraz kara minimum 2000 zl.
Dziś przeglądałem aukcje sprzedającego. Znalazłem tam różne płyty główne zablokowane przez operatorów. Co oznacza, że przedsiębiorca działa w sposób powtarzalny i świadomy sposób.
Dodatkowo wystawiona jest prawdopodobnie płyta główna pochodząca z mojego telefonu , którego właścicielem jest Polkomtel a więc sprzedający wiedząc o wadzie prawnej sprzedaje towar dalej.
Poinformowałem sieć Plus również o powyższej sytuacji.
@wlodigno, przykro mi, że spotkała Cię taka sytuacja. Ofertę naruszającą zasady zgłosisz przez ten formularz. Widzę, że dodatkowo kontaktowałeś się z nami w tej sprawie mejlowo. Proszę Cię o to, byś nie otwierał kolejnych spraw poprzez formularz kontaktowy - wkrótce otrzymasz odpowiedź.
@wlodigno
Tu masz podobny wątek:
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/kupi%C5%82em-telefon-na-raty-z-wad%C4%85-...
Oczywiście składając reklamację masz prawo do żądania otrzymania rzeczy bez wad, a ponieważ pierwsze zgłoszenie nie doprowadziło do otrzymania rzeczy bez wady prawnej to po kolejnym zgłoszeniu sprzedawca ma obowiązek zwrotu całej zapłaconej przez Ciebie ceny (powiększonej o ew. poniesione przez Ciebie koszty przesyłek).
Dzięki za linka ale za dużo to on mi nie wniósł do tematu. Posty jednego użytkownika tam chyba mijają się z obowiązującym prawem.
@wlodigno
Niestety autor tamtego wątku (@Client:90616753) nie raczył poinformować jak się sprawa zakończyła.
Jednak jak widać nie są to przypadki odosobnione.
W Twojej sprawie wypada poczekać na odpowiedź z Allegro (może dadzą Ci możliwość skorzystania z POK).
@wlodigno Po prostu złóż wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=6464910c-6c94-4a98-8205-c92e3ce82158&subjectId=460985e0-b... Po tym czasie standardowego wniosku już nie wypełnisz, ale w wyjątkowych sytuacjach, zgodnie z regulaminem POK, Allegro rekompensatę może Ci przyznać, ponieważ gwarantuje bezpieczne zakupy.
Konsultant wczoraj złożył o to wniosek właśnie do POK. Bardzo byłem tym zdziwiony. Na szczęście tylko raz zdarzyło mi się korzystać z POK w ciągu 20 lat na Allegro 🙂 Może teraz też pomogą.
przerabianie telefonu z wadą prawną
przecież to wygląda na jawną paserkę
masz pełne prawo powiadomić o możliwości popełnienia przestępstwa policję
i właściciela sprzętu
ale to też wina allegro bo pozwala na taką działalność w swoim serwisie
Niby tak ale Allegro nie ma możliwości kontroli. W opisie aukcji zawarte było stwierdzenie ,,telefon bez blokad".
Sprzedawał zablokowane płyty główne. Zrobiłem zrzuty ekranu i zgłosiłem. Aukcje usunięte. Powiadomienie o popełnieniu przestępstwa? Jasne, tym bardziej, że mam doświadczenie na mojek komedzie w tych sprawach 🙂
myślę, ze dla Allegro to będzie na tyle interesująca sprawa, ze ,,ogarnie" sprzedającego. Z reszta juz poczynili kroki i coś czuję, ze zrobią to lepiej, niż Rzecznik Praw Konsumentów, którego sprzedający kompletnie olewał. I tutaj również dopilnuje aby sprzedający otrzymał karę w wysokości min. 2 000 zl.
Po co mu to? Co nim kieruje?
Witam. Wlasnie kurier przyniósł mi paczkę. Po raz kolejny sprzedający nie zastosował sie do mojego żądania. Byla to druga reklamacja z tytuły rekojmi.
Przysłany telefon ma plyte główna operatora Play a podzespoły Plusa. Wada prawna nadal istnieje
Ja mam identyczna sytuacje: [edycja]
Opublikowalam Post na Allegro Gadanie.
JS
Zgłoś się do Allegro. Pokierują Ciebie do Programu Ochrony Kupujących. Wypłacą kasę a należność doliczą sprzedającemu do rachunku 😉 za to cenie Allegro. Zero problemów a 2 razy korzystałem z POK.
Tutaj link do aukcji z zablokowaną płytą główną. Wniosek prosty: Uzytkownik sprzedaje towar, którego nie jest właścicielem i zdaje sobie z tego sprawę pisząc w aukcji, że płyta główna została zablokowana przez operatora.
https://allegro.pl/oferta/plyta-glowna-samsung-galaxy-s10-blokada-sprawna-11814077903
P.s. zrób zrzuty aukcji, zgłoś ją (ja również zgłosiłem), napisz do sprzedającego ze zgłaszasz podejrzenie popełnienia przestępstwa w Twoim wypadku oraz na aukcji do której masz link wyżej.
W przypadku braku odpowiedzi uderzaj do Allegro.
Rownież warto wystawić opinie użytkownikowi ponieważ nie jesteś pierwszą osobą, która została oszukana.
Nie daj sie zastraszyć, że masz je usunąć.
Najbardziej boli opinia na oficjalnym profilu Googla 😁
Tak zrobie.
Sprzedawca wysyla mi wiadomosci <<Proszę opanować emocje i zauważyć, że sami w takiej sprawie przecież jesteśmy poszkodowani - przecież ten sprzęt kupiliśmy od innego sprzedawcy.>> <<Odpowiadamy za wady przedmiotu, ale nie możemy zrobić wszystkiego, np spłacenie czyiś zobowiązań raczej nie wchodzi w grę, nie mamy na ogół nawet takiej możliwości.>>
To jest szczyt nierzetelnosci.
Na pewno wystawie im opinie na Google.
J.
W takim wypadku.
Jezeli Państwo kupili telefon od innego konsumenta, to również posiadają Państwo jego dane osobowe.
Żądam rozwiązania umowy z rękojmi - wada prawna. Nastepnie niech Pan sklada reklamację u osoby, która sprzedała mu telefon.
Tak zrobilam, pokierowali mnie do POK.
<<Odpowiadamy za wady przedmiotu, ale nie możemy zrobić wszystkiego..
To chyba jakiś żart. Muszą zrobic to z wynika z prawa. WADA PRAWNA.
Ewidentnie kolejny sprzedający na Allegro chce zostać paserem.
https://allegro.pl/oferta/plyta-glowna-samsung-galaxy-s10-blokada-sprawna-11814077903
Zgłaszamy !!!
Ciag dalszy:
Spawdzilam na stronie: https://www.plus.pl/formularze/formularz-imei -> Telefon nalezy do Pomkomtela.
Moja informacja do Blue-Phone "Wyslalam screenshot z zakupionego u Panstwa telrefonu - widoczne jest IMEI. Czyli Panstwo, jako profesjonalisci nie sprawdzacie co sprzedajecie na stronie https://www.plus.pl/formularze/formularz-imei (dostepna publicznie) ??? Z powazaniem, XXX"
Odpowiedz sprzedawcy "Informacje na tej stronie nie są zawsze aktualne, ponadto to nic nie zmienia - nie zrealizujemy przecież zwrotu ani nie rozpatrzymy reklamacji bez odesłania sprzętu. Rozumiem, żę ma Pani obawy, ale gdybyśmy mieli złe intencje, to byśmy nic nie proponowali - nie byłoby po prostu z nami kontaktu, zależy nam na rozwiązaniu sprawy."
Dzis kupilam nowy telefon - nie mam zamiaru uzywac czegos co jest kradzione/nieoplacone. Sprzedawca poprosil mnie o przeslanie zdjecia paragonu. Wyslalam z prosba o odpowiedz czy to zdjecie spelnia 'wymagania'.
Odpowiedz sprzedawcy " W ramach naszej odpowiedzialności za rzecz, próbujemy z tej rzeczy wadę usunąć, wymienić (raczej nie obniżamy ceny), albo zwrócić środki. Przy czym sposób rozwiązania zależy od konkretnej sytuacji i tego jakie są możliwości. Nie musi Pani do złożenia reklamacji 'gromadzić dokumentów', to po naszej stronie jest dowiedzenie braku wady lub uznanie reklamacji - rozwiązanie problemu."
Caly czas powtarzam, ze interesuje mnie tylko zwrot gotowki.
Po zastanowieniu sie, nie odesle telefonu do sprzedawcy, oto co im odpisalam:
<<Czyli podsumowujac: 1) Pomkomtel / Polsat sprawdzi czy sprzedaliscie mi Panstwo telefon 'kradziony/nieoplacony'. 2) Orange potwierdzi kiedy pierwszy raz uzylam karty SIM z tego aparatu 3) Potem przekaze informacje do Allegro i szerzej, jesli odp. na pytanie 1) bedzie pozytywna.>>
Czyli - niech Pomkomtel sprawdzi co mi sprzedano.
J.
1. Odeślij sprzedającemu telefon. Dołącz odstąpienie od umowy z powodu wady prawnej. Napisz, że ządasz zwrotu całości kwoty w terminie 7 dni na swoj rachunek bankowy. Nie wyrażasz zgody na naprawę telefonu.
2. Zgłoś to do POK. Jeżeli sprzedający zwróci środki to sprawa zamknięta. W przypadku braku zwrotu środków potwierdzisz to w POK.
Otrzymasz zwrot od Allegro i oświadczysz, że przenosisz prawa do sprawy do Allegro.