anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro protect - doświadczenia

esulek
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, chciałem zapytać o doświadczenia forumowiczów związane z ochroną kupującego i Allegro protect. Czy mieliście problem w kontakcie z serwisem i wypłatą odszkodowania? 

Chcialbym też zapytać jak to wygląda w przypadku ogłoszeń od prywatnych sprzedawców, które są zamieszczone na "zwykłym" allegro, a nie w dziale "lokalnie". Ci sprzedawcy nie podlegają prawu o możliwości zwrotu do 14 dni bez podania przyczyny. Rozważam zakup od właśnie takiego sprzedawcy i chciałbym wiedzieć czy w przypadku oszustwa (nie otrzymam nic, przedmiot będzie niezgodny z opisem albo uszkodzony) mogę liczyć na pomoc ze strony serwisu oraz bezstresowe i bezproblemowe załatwienie sprawy? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

maxr01
#17 Koryfeusz#

A co uważasz za zwrot "bez podania przyczyny" ?

Czyli robisz sobie zakup tak dla zabawy? Przecież zawsze istnieje jakiś powód zwrotu.

Po pierwsze - sam zwrot nie ma żadnego znaczenia. Trzeba dokonać odstąpienia od umowy i podać powód. Zawsze jest jakiś powód zwrotu z tytułu odstąpienia od umowy.

Jeśli nie otrzymasz nic, otrzymasz przedmiot niezgodny z opisem, uszkodzony - do tego służy tzw. reklamacja - składasz sprzedawcy reklamację i z tego tytułu odsyłasz towar. Masz z tym problem - otwierasz dyskusję ze sprzedawcą, dokładnie opisujesz problem, jak nie masz żadnych efektów - zgłaszasz wniosek do POK, teraz to się chyba nazywa Allegro Protect, gdyż POK zaliczył już sporo wpadek i niejasności, więc zmienili nazwę programu.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

esulek
#7 Wielbiciel#

Z tym zerwaniem umowy chodziło mi właśnie o możliwość odesłania przez allegro w razie gdyby okazało się że zakup rozmija się z tym co sprzedawca obiecywał w opisie albo otrzymania bez problemu zwrotu pieniędzy, kiedy nic by nie przyszło. Nie ma mowy o żadnych zakupach dla zabawy. Chyba się nie do końca zrozumieliśmy 😉

Tak jak podkreśliłem, chodzi mi o sprzedawcę prywatnego na "zwykłym" allegro, nie na "lokalnie", w którego ofercie, kiedy wejdziemy w zakładkę o zwrotach, można przeczytać "sprzedawca nie dodał zwrotu", czy coś podobnego. Zastanawiam się właśnie, co to oznacza w przypadku, kiedy jednak zwrotu musiałbym dokonać z jakiejś przyczyny np. zamówienie niekometne, uszkodzone, niezgodne z opisem itd. dlatego też pytałem o doświadczenia z Allegro protect, czy rzeczywiście cały proces przebiega tak jak opisuje serwis.

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@esulek od prywatnego sprzedawcy, który nie musi przyjmować zwrotów konsumenckich kupujesz na własne ryzyko. Jeżeli to co kupisz nie będzie ci pasowało, to twój problem. Nie ma powodu żeby allegro zwracało ci pieniądze.

Jeżeli kupisz i produkt okaże wadliwy bądź niezgodny z opisem, to składasz  reklamację do sprzedającego. Nawet prywatni sprzedający mają obowiązek przyjmowania reklamacji z tytułu rękojmi. Wynika to z kodeksu cywilnego.

oznacz moderatorów