anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro protect - działa, czy to oszustwo systemu allegro ?

ziziok
#8 Zapaleniec#

Od długiego czasu kupuje naprawdę dużo przez allegro, w ostatnim roku wydałem przez allegro około 117.000 złotych w około 230 transakcjach. I wszystko szło dobrze dopóki nie otrzymałem uszkodzonego telewizora. I tutaj zaczęły się schody - sprzedający nawet nie odebrał przesyłki, system allegro wysyła różne przypadkowe informacje nie związane z transakcją , jedynie żywy człowiek odpisuje, że allegro protect nie działa i żadnych pieniędzy nie dostanę.

Czy ktoś dostał pieniądze w ramach tego programu, czy tylko ja nie mam szczęścia ? Proszę o informacje.

Tak przy okazji po tym, jak zostałem oszukany przez allegro, zacząłem kupować produkty bezpośrednio od sprzedających, i okazało się, że 8 transakcjach na różnicy cen przy tych samych produktach, ale kupionych bezpośrednio od sprzedających zaoszczędziłem już więcej, aniżeli dostałbym w ramach tego programu, czy iini też zauważyli, że te same towary sprzedający są w stanie sprzedać dużo taniej ??? 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

Monika__L
#15 Entuzjasta#

oczywiście, że protect smiga, ostatnio w bardziej okrojonym kształcie, ale jest. poczytaj wątki jak się to robi.

i oczywiście, że poza allegro jest taniej - prowizje jakie tu płaca sprzedający to już ok. 20 procent wartości sprzedaży. nie myślisz chyba, że koszt ten poniosą oni sami?

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Allegro Protect podobno działa ale jak wszędzie są wyjątki ,zwłaszcza jak chodzi o coś drogiego . To normalne że kupując bezpośrednio od sprzedawcy można zaoszczędzić znacznie więcej niż oferuje portal ,tylko trzeba kupować z głową od uznanych sprzedawców . Na allegro ceny są coraz wyższe przez coraz częściej podnoszone prowizje i inne niepotrzebne opłaty . 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Przecież to nie jest automatyczny zwrot tylko za każdy razem ktoś decyduje czy dac czy nie, więc jak nie pasuje, albo za dużo to ....

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#17 Koryfeusz#

To żadna rewelacja. Allegro ma tyle dodatkowych opłat, ze przy prowizji około 10% opłat wychodzi ponad 20% od obrotu. Przy promowaniu, adsach itp to już przynajmniej 30%, a są kategorie co dobijają do 50%. Nikt zadowolony nie jest. Ale cóż... My tylko zaciskamy zęby i przyjmujemy negatywy za wysokie ceny, gdy tak naprawdę kasę zgarnia allegro i wydaje na kary dla UOKU.

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Zgadza się. Na tym portalu zarabia najlepiej allegro i kurierzy. W drugim szeregu prawnicy rozwikłujacy tematy sprzedających i kupujących 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Monika__L to nam powinni płacić za rozwiązywanie problemów na forum 😄

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ziziok żeby ci odpowiedzieć czemu nie dostałeś wypłaty z protect to musisz dokładnie opisać pokolei całą sytuację
1 od kogo kupiłeś firma/ osoba prywatna?
2 kiedy doręczono paczkę i jakim przewoźnikiem?
3 kiedy odpakowałeś paczkę z tv? czy uszkodzenie stwierdziłeś po przysłaniu ci tv czy pojawiało się po odesłaniu do sprzedawcy?
4 kiedy i komu zgłosiłeś problem / reklamację? do przewoźnika czy do sprzedawcy?
5 czy założyłeś dyskusję?
6 czy po 14 dniach od założenia dyskusji oznaczyłeś ją jako nierozwiązaną?
7 czy miałeś udostępniony wniosek o protect i wypełniłeś ten wniosek?
8 czy jeśli była reklamacja u przewoźnika / sprzedawcy to czy minął termin rozpatrzenia i jak minął jaka była odpowiedź reklamacyjna

oznacz moderatorów

ziziok
#8 Zapaleniec#

1 Kupowałem od dużej sieci handlowej

2 paczka DPD przyszła w terminie (po kilku dniach), nie było widać istotnych uszkodzeń na przesyłce

3 odpakowałem paczkę dopiero po 3 miesiącach, w środku poważnie uszkodzony telewizor, z wierzchu nie było widoczne, ale po uszkodzeniach styropianu było widać, że telewizor mocno dostał.

4 zgłosiłem dyskusję, sprzedający od razu napisał, że nie przyjmie reklamacji, bo za długi czas minął, a pracownik allegro kazał zgłosić reklamację do DPD. W DPD otrzymałem informacje, że nie jestem stroną i nie mogę zgłosić reklamacji, pracownik allegro zamknął spór jako rozwiązany. Ponownie go otworzyłem, po czym pracownik ponownie od razy zamknął spór jako rozwiazany, po czym już nie mona było go otworzyć. Potem pisałem jeszcze 6 razy do allegro, że spór nie został rozwiązany, ale za każdym razem otrzymywałem różne infroamcje, chyba od bootów, bo nie były one na temat.

Wiem, że moją winą było to, że od razu nie wyciągnąłem telewizora z paczki.

 

 

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@ziziok 

Naprawdę uważasz, że należy Ci się jakakolwiek rekompensata za zgłoszenie uszkodzenia mechanicznego po 3 miesiącach od odebrania paczki?

Według prawa paczkę odebrałeś bez zastrzeżeń. Nie jesteś po takim czasie w stanie udowodnić, że produkt w takim stanie przyszedł do Ciebie.

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Zgodnie z prawem pocztowym, na zgłoszenie szkody na przesyłce, która nie jest widoczna z zewnątrz, jest do siedmiu dni. Jest to termin nieprzekraczalny, po jego upływie wszelkie reklamacje dotyczące uszkodzenia, pozostawia się bez rozpatrzenia. Nie przysługuje Ci też Allegro Protect.

No cóż: "Ignorantia iuris nocet". 

oznacz moderatorów

ziziok
#8 Zapaleniec#

Człowiek uczy się na błędach -  i tutaj pewnie Twoja racja w pełni. Nie zdawałem sobie sprawy, że jeśli paczka nie wygląda na uszkodzoną to i tak trzeba towar wypakować i przetestować. Tak czy siak brak informacji od allegro - jakichkolwiek - trochę mnie zraził do kolejnych zakupów tutaj. Poza tym zauważyłem, że sporo taniej można kupić wszystkie towary bezpośrednio od sprzedawców.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ziziok nie dopełniłeś obowiązku sprawdzenia paczki masz na to 7dni i na wniesienie zastrzeżeń zgodnie z nowymi regulacjami protect nie jest wypłacany za uszkodzenia w transporcie z winy przewoźnika cyt widać było po uszkodzeniach styropianu że mocno dostał. Reklamację przewoźnik i tak odrzuci bo terminowo nie złożyłeś z protokołem. Jeśli to była dostawa smartem zloż reklamację u allegro. I niech oni u przewoźnika składają reklamację w twoim imieniu.

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

A co ma dać reklamacja u allegro skoro nadal warunek 7 dni nie jest spełniony i już nie będzie ?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Monika__L w przesyłkach smart stroną jest allegro i ich podwykonawca więc allegro niech się bawi w odrzucanie reklamacji u swoich klientów przekładając z allegrowego na polski będą mieli ból tyłka bo są prokonumenccy i jeśli przewoźnik nie odrzuci tej reklamacji z winy innej niż swojego uszkodzenia w transporcie zgodnie z nowym regulaminem protect muszą wypłacić a jak się przyzna do uszkodzenia w transporcie to sam musi wypłacić

oznacz moderatorów