Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy może mi ktoś wyjaśnić czy faktycznie mam zgłosić sprawę tak jak piszą? Zakupiłam materac, powstały pęknięcia, zapadnięcia i wybrzuszenia po około pół roku - odesłałam na reklamację - po czym naprawili i odesłali. Minęło cztery miesiące i sprawa wraca ponownie - znów pęknięcia, zapadnięcia i wybrzuszenia - odesłanie materaca sprawa kończy się jako odrzucenie reklamacji - mimo ze wcześniej cztery miesiące temu przy takim samym uszkodzeniu naprawili. Zgłaszam do AP jako wady wykryte podczas uzytkowania i dostaje taką wiadomość:
Allegro pisze
Może Pani zgłosić przestępstwo na podstawie tego art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. Jak tylko otrzymamy właściwy dokument, rozpatrzymy wniosek ponownie.
Proszę o informację czy ja mam zgłaszać sprawę z podanego artykułu ? nie ma to się jak do przepisów prawa... rozmawiałam z znajomym policjantem i uzyskałam informację, że to do UOKiKu jak już a nie do nich....
@Gabrysia1510 standardowe postępowanie allegro przy wnioskach z AP
Tak jak przy ubezpieczeniach aby była wypłata musi być sprawca aby ubezpieczyciel mógł go ewentualnie pociągnąć do odpowiedzialności.
czy da się to jakoś ominąć? według mnie sprawa nie ma wskazań do zgloszenia na policję. Kurcze temat słaby
@Gabrysia1510 allegro nie jest sądem i nie ma podstaw do podważenia decyzji sprzedawcy o odrzuceniu reklamacji.
Chcesz sprawiedliwości idź do sądu.
@Gabrysia1510 idź do najbliższego RPK , zajmie się sprawą , a Ty wystaw allegro odpowiednią ,,laurkę ,, w necie za wprowadzanie w błąd .
@Gabrysia1510 każdy wniosek Allegro Protect jest weryfikowany indywidualnie. Jeżeli otrzymałaś taką informację, to oznacza to, że żeby wniosek był dalej rozpatrywany, powinnaś zgłosić sprawę na policji. Jeżeli chodzi o reklamację, sprzedający wydał decyzję, i nie mamy możliwości jej podważenia. Jeżeli nie zgadzasz się z decyzją sprzedawcy, możesz się od niej odwołać. Możesz też skorzystać z pomocy Rzecznika Praw Konsumenta.
@Syrena_zT @Po raz kolejny allegro „zmusza” kupującego do składania fikcyjnych zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na policji.
Za składanie fikcyjnych zawiadomień grozi odpowiedzialność karna - poinformowaliście o tym kupującego?
Ta odpowiedzialność grozi osobie składającej - nie konsultantowi który postawił taki warunek.
Skoro allegro kogoś o coś podejrzewa to niech samo się pofatyguje na policję a nie wysługuje kupującymi.
Poza tym - policja nie zajmuje się odrzuconymi reklamacjami.
@komis-bell nie jest to fikcyjne zawiadomienie. Allegro nie jest stroną w transakcji, nie ma więc możliwości interweniowania z naszej strony. Korzystanie z Allegro Protect nie jest też obowiązkowe. @Gabrysia1510 ma możliwość odwołania się zarówno od decyzji reklamacyjnej sprzedającego jak i decyzji Allegro Protect.
@Syrena_zT Właśnie sęk w tym, że jest.
Kupująca jak sama napisała - „według mnie sprawa nie ma wskazań do zgloszenia na policję”.
Wy pomimo tego chcecie żeby kupująca poszła na policję i zgłosiła podejrzenie popełnienia przestępstwa kiedy faktycznie ona nikogo o nic nie podejrzewa.
Oczywiście, że korzystanie z AP nie jest obowiązkowe. Jeśli nie chcecie przyznać rekompensaty to jej nie przyznawajcie ale nie pakujcie ludzi na minę.
Co będzie jeśli kupująca pójdzie złożyć takie zawiadomienie a potem sama zostanie oskarżona z art. 283 kk?
Co wtedy powiecie? Kto weźmie za to odpowiedzialność?
to jest fikcyjne zawiadomienie - towar otrzymałam, nikt mnie nie oszukał na brak towaru - a że podczas użytkowania wyszły wady to nie są brane pod oszustwo... !
@Syrena_zT Czy mamy rozumieć że powinna zgłosić na policji niekorzystne rozporządzanie mieniem i niewykonywanie obowiązków przez zespół Allegro Protect?
Przecież to Allegro Protect miało chronić użytkowników własnie w takich lub podobnych sytuacjach.
@br. doprecyzuj proszę, jakie "niekorzystne rozporządzanie mieniem i niewykonywanie obowiązków" masz na myśli w kontekście zespołu Allegro Protect? Zespół rozpatrujący wnioski weryfikuje sprawę i następnie informuje klienta o ewentualnych krokach, które trzeba podjąć, żeby wniosek mógł zostać dalej rozpatrywany. Pamiętaj też, że Allegro Protect to program, który został udostępniony na platformie Allegro, nie prawo, i działa na podstawie regulaminu. W części III, punkt drugi najdziesz informacje na temat złożenia zawiadomienia.
@Syrena_zT @Są sytuacje w których złożenie takiego zawiadomienia jest uzasadnione ale odrzucona reklamacja nie jest jedną z takich sytuacji.
@komis-bell klient jest kierowany do złożenia takiego zawiadomienia tylko w niektórych przypadkach. To zespół rozpatrujący wnioski decyduje o tym, czy jest to krok konieczny. @Gabrysia1510 ma zawsze możliwość odwołania się lub skorzystania z innych możliwości jak odwołanie się bezpośrednio od decyzji sprzedającego, lub zasięgnięcia porady i pomocy Rzecznika.
@Syrena_zT @Szkoda tylko że ten „zespół rozpatrujący wnioski” nie będzie brał żadnej odpowiedzialności w sytuacji kiedy @Gabrysia1510 @zostanie oskarżona o składanie fałszywych zawiadomień 🙂
@Syrena_zT tylko ten punkt regulaminu miał odnosi się do przestępstwa ( nie wysłanie towaru, wysłanie butelki wody czy cegły ) to jest przestępstwo 🙂
Jak sama napisałaś wcześniej sprzedawca ma prawo odrzucić reklamację i pozostaje sąd rzecznik itp. a nie Policja !
@kostas11 tak, sprzedawca ma prawo odrzucić reklamację i Allegro nie ma możliwości podważenia tej decyzji. Nie mówimy tu jednak o decyzji sprzedającego, a o warunkach skorzystania z programu Allegro Protect. Jeżeli zespół rozpatrujący wnioski uznał, że sytuacja kupującej wymaga zastosowania punktu 2 regulaminu, to kupująca może albo te zawiadomienie złożyć, albo się odwołać od negatywnej decyzji Allegro Protect, albo skorzystać z innych (prawnych) możliwości rozwiązania sprawy już bez udziału Allegro.
@Syrena_zT w sumie dobre posunięcie, jak dać ochronę i nic nie wydać 😄
"Przykro mi, jednak nie możemy zaakceptować Pana wniosku na podstawie odmowy wszczęcia postępowania."
"Pozdrawiamy Allegro"
@Syrena_zT Skoro nie macie możliwości podważenia decyzji sprzedającego to może wytłumacz nam po co te całe udawanie praworządności, te dyskusje, reklamacje, całe to Allegro Protect.
Przecież piszesz że decyzja sprzedającego jest święta i niepodważalna.
Jakoś dotychczas tego nie zauważyłem, chociaż może wybiórczo dotyczy to niektórych sprzedawców.
Napiszcie tą sentencję o niepodważalności decyzji na stronie tytułowej Allegro i informujcie o tym we wszystkich reklamach. Będzie wtedy bardzo wiarygodnie.
@br. dyskusje są po to np. żeby w przypadku problemów w porozumieniu strony mogły skorzystać z naszej pomocy. Zauważ, że nie każdy kupujący zna swoje prawa i obowiązki, tak samo sprzedawcy. Nie możemy podważyć decyzji reklamacyjnej sprzedającego, jednak w przypadku kiedy nie zostanie wydana terminowo, możemy interweniować i informować strony jak w takim przypadku wygląda dalsze postępowanie. W przypadku reklamacji obie strony obowiązuje przestrzeganie przepisów prawa. Jeżeli chodzi o Allegro Protect to jest to program udostępniony przez naszą platformę i tu obwiązuje regulamin.