anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro Protect

Gabrysia1510
#7 Wielbiciel#

Czy może mi ktoś wyjaśnić czy faktycznie mam zgłosić sprawę tak jak piszą?  Zakupiłam materac, powstały pęknięcia, zapadnięcia i wybrzuszenia po około pół roku - odesłałam na reklamację - po czym naprawili i odesłali. Minęło cztery miesiące i sprawa wraca ponownie - znów pęknięcia, zapadnięcia i wybrzuszenia - odesłanie materaca sprawa kończy się jako odrzucenie reklamacji - mimo ze wcześniej cztery miesiące temu przy takim samym uszkodzeniu naprawili. Zgłaszam do AP jako wady wykryte podczas uzytkowania i dostaje taką wiadomość: 

 
 Allegro pisze 

Może Pani zgłosić przestępstwo na podstawie tego art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. Jak tylko otrzymamy właściwy dokument, rozpatrzymy wniosek ponownie.

 

Proszę o informację czy ja mam zgłaszać sprawę z podanego artykułu ? nie ma to się jak do przepisów prawa... rozmawiałam z znajomym policjantem i uzyskałam informację, że to do UOKiKu jak już a nie do nich....

oznacz moderatorów
33 ODPOWIEDZI 33

br.
#21 Demiurg#

@Syrena_zT   O czym my dyskutujemy?  Druga reklamacja tej samej wady przedmiotu powinna skutkować zwrotem wszystkich kosztów dla  kupujacego i  właściwie nie ma o czym dyskutować.

Czy możesz nam ujawnić co ten "wiarygodny"  sprzedawca napisał  w wyjaśnieniu swojej "niepodważalnej decyzji"  ?

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@br. tak, powinna skutkować zwrotem środków jeżeli takie było roszczenie kupującej i jeżeli reklamacja została rozpatrzona pozytywnie. Nie mogę udzielić takiej informacji. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Gabrysia1510
#7 Wielbiciel#

moje roszczenie takie było tym bardziej ze zaznaczałam, że druga reklamacja i z tego samego powodu ! 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Syrena_zT @Co jako serwis zrobicie w przypadku kiedy po waszej sugestii kupujący pójdzie złożyć zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa oszustwa (które nie miało miejsca) i zostanie oskarżony o składanie fałszywych zawiadomień?

Sytuacja i pytanie oczywiście teoretyczne ale te przepisy istnieją i mogą zostać zastosowane. 
Co powiecie wtedy?

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Syrena_zT  To chyba nie ja, lecz zespół  Protect powinien doprecyzować  kto "niekorzystnie rozporządzał mieniem"  kupującej a może mieniem sprzedającego?

Ja tylko chciałbym przypomnieć że jeżeli Odpowiedni Zespół Allegro ma wiedzę o przestępstwie  to ma obowiązek powiadomić o tym odpowiednie instytucje.  Kupujący czy inna osoba poszkodowana nie musi nigdzie przestępstwa zgłaszać.

oznacz moderatorów

Gabrysia1510
#7 Wielbiciel#

prosze o informację w jaki sposob mogę sie odwołać lub co inne mogę do Panstwa przesłać aby dalej kontynuować zgłoszenie z allegro protect ? 

dostalam informację od funkcjonariusza, że to nie jest ich kwestia...

 

druga reklamacja przy tych samych wadach powinna skutkować przyjęciem problemu na klatę przez sprzedawcę - złożylam więc wniosek do AP, gdzie Panstwo uczestniczyli od 250 dni w dyskusji i do dzisiaj nie jest ona załatwiona.... wiec prosze mnie pokierować jak mam się odwołać lub co przesłać aby dalej prowadzic z Panstwem konwersację?

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@Gabrysia1510 odwołanie możesz przesłać w korespondencji, w której otrzymałaś decyzję względem Twojego wniosku lub w odpowiedzi na wiadomość, w której przesłaliśmy ci informację o konieczności złożenia zawiadomienia. Rozumiem Twoją frustrację spowodowaną odrzuceniem reklamacji, jednak sprzedający ma prawo wydać taką decyzję, a my nie mamy uprawnień, aby ją podważyć. Jeżeli nie zgadzasz się z tą decyzją, dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z porady Rzecznika. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Gabrysia1510
#7 Wielbiciel#

proszę o wzór takiego odwołania 

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@Gabrysia1510 nie posiadamy gotowych wzorów odwołania. Nie musisz tu zachowywać konkretnej formy. Możesz jednak posiłkować się wzorami dostępnymi w internecie. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Gabrysia1510
#7 Wielbiciel#

tutaj nie ma żadnej frustracji, jedynie tak jak wspominałam w wiadomościach z sprzedającym nie zgadzam się z podaną decyzją, iż zarzucają coś co nie miało miejsca - stąd złożyłam wniosek z AP, gdzie Państwo wymuszają złożenie fałszywego zawiadomienia. 

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@Gabrysia1510 zgodnie z prawem sprzedający jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji i wydania decyzji w określonym czasie, co też zrobił. Nie mamy wpływu na tę decyzję. Natomiast program Allegro Protect jest udostępniony przez platformę i obowiązuje w nim regulamin. Zgodnie z tym regulaminem: W szczególnych przypadkach, gdy decyzja o przyznaniu rekompensaty Kupującemu budzi wątpliwości, na prośbę Spółki Kupujący jest zobowiązany do przedstawienia potwierdzenia złożenia zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa na jego szkodę przez Sprzedającego organom ścigania (dalej: Potwierdzenie Złożenia Zawiadomienia). 

Zespół, który rozpatrywał Twój wniosek uznał, że w tym przypadku konieczne jest zastosowanie tego punktu. Wynika to z weryfikacji sprawy, nie jest to wymóg stosowany dla każdego wniosku do Allegro Protect. 

Jeżeli nie chcesz składać zawiadomienia i uważasz, że byłoby ono nieprawdziwe, możesz odwołać się od decyzji sprzedającego lub naszej.

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Gabrysia1510  Taka odpowiedź to ostatnio podobno typowe zachowanie zespołu Protect,  prawdopodobnie przekroczyli przyznany im fundusz na rozdawnictwo i starają się ograniczyć w każdy możliwy sposób.

A sprawa jest ewidentna,  drugie zgłoszenie tej samej wady powinno skutkować zwrotem wpłaconych pieniędzy przez sprzedającego,  ja tu już nie widzę pola do dyskusji. Policja też nic do tego nie ma, przecież nikt nikogo nie oszukał, nie okradł.

Masz prawo a nawet obowiązek odwoływać się od decyzji Protect, oczywiście oni starają się o tym nie wspominać, a powinni  informować.  Zgłaszasz problem poprzez Formularz kontaktowy i domagasz się zmiany decyzji.  Jeśli ponownie odmówią nagłaśniasz sprawę w UOKIK, u rzeczników,  w mediach, wszędzie gdzie masz dostęp.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Gabrysia1510 nie zapomnij zabrać ze sobą narzędzia przestępstwa ( materac ) 😄 pamiętaj że :

Art.  238. Fałszywe zawiadomienie o przestępstwie
 Kto zawiadamia o przestępstwie, lub o przestępstwie skarbowym organ powołany do ścigania wiedząc, że przestępstwa nie popełniono, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

Po drugie Policja się nie zajmuje reklamacjami do tego jest rzecznik konsumenta, rzeczoznawca i droga sądowa 🙂

Sprzedawca ma prawo odrzucić reklamację Ty nie musisz się z tym godzić, masz do tego drogę cywilną, to nie jest przestępstwo 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Gabrysia1510
#7 Wielbiciel#

ja to rozumiem, stąd jest ten wątek.. po rozmowach z funkcjonariuszem również mam informację że to nie do nich..  Sama będąc urzędnikiem państwowym nie mogę sobie pozwolić na późniejsze oskarżenia w stosunku mojej osoby.. 

oznacz moderatorów