Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Od razu po zamówieniu produktu , anulowałam go a mimo to sprzedawca to wysłał. Co mam w takim przypadku robić?
Jeśli zakup od firmy - zasadniczo nic, jako że masz prawo do zwrotu. Z tym, że narażasz sprzedającego na koszty. Jeżeli kupiłaś od osoby prywatnej - wypada dotrzymać zawartej umowy, bo w tym przypadku zwrotów nie ma.
PS - Nie ma też czegoś takiego, jak "anulowanie zakupu". Kliknięte = kupione.
@Client:48720553 Tak jak @Vryko spytał - co to jest anulowanie po zakupie? Jeżeli rezygnacja z zakupu od firmy - wyślij taki email/pismo. Masz prawo zrezygnować w ciagu 14 dni ( sprzedawca poniesie koszty). Nie ma takiej rezygnacji przy zakupie od osoby prywatnej.
@Vryko @pinsplash mamy nowość na allegro, anulowanie zakupu, to działa raptem parę dni, już miałem kilka takich sytuacji:
kupujący czesci_xxxx anulował zakup 1 przedmiotu.
Każdy e-mail transakcyjny od Allegro zawiera Twoje imię, nazwisko lub nazwę firmy *
kupujący kaxxx anulował zakup 1 przedmiotu.
Każdy e-mail transakcyjny od Allegro zawiera Twoje imię, nazwisko lub nazwę firmy *
to jest opcja możliwa przed wysyłką paczki, a także w przypadku pobrania, jak również po opłaceniu zakupu.
W tej sytuacji allegro nie wymaga od kupującego wypełnienia formularzu odstąpienia od zakupu.
@Vryko Zgadzam się z @mikeza, ponieważ od 5 maja kupujący mogą anulować zamówienie w nowy sposób, o czym pisałam w tym wątku. Warunkiem jest tutaj zakup od firmy.
@Client:48720553 Wrócę do Ciebie z wiadomością, co w takiej sytuacji powinnaś zrobić, ale potrzebuję chwilę na potwierdzenie tej informacji.
@_HolaOla_ To ja pojadę nieśmiertelnym kodeksem cywilnym i zapytam grzecznie - od kiedy regulamin portalu jest nadrzędny..? Z tego, co mi wiadomo, zakup jest formą zawarcia umowy, ze wszelkimi tego konsekwencjami. Mam rozumieć, że stworzyliście magiczny przycisk, który, wbrew obowiązującemy prawu, unieważnia umowę..? No ja Was proszę...serio, mało macie problemów? Zakup od firmy, mówisz? A jak zakupi firma? Też unieważniacie tym przyciskiem umowę..? To po co Wam ten doopochron w postaci możliwości wyłączenia opcji anulowania zakupu?
I dopiszę jeszcze to - motacie się w tych wprowadzanych różnościach, jak nie przymierzając taki jeden rząd... Co gorsza, sami przyznajecie, że kliknięcie (czy wygrana w licytacji) = zawarcie umowy. Proszę - dla odświeżenia pamięci:
REGULAMIN
"(...)
7.2.
Umowa zostaje zawarta ze zwycięzcą Licytacji. Zwycięzcą Licytacji jest Użytkownik, który w chwili jej zakończenia zaoferował najwyższą cenę za Towar i jego oferta była co najmniej równa cenie minimalnej, jeśli cena ta została określona przez Sprzedającego (przybicie). Jeżeli kilku Licytantów złożyło oferty z taką samą najwyższą ceną – zwycięzcą jest Licytant, który pierwszy przystąpił do Licytacji poprzez wskazanie najwyższej ceny.
7.3.
Kupujący zawiera umowę ze Sprzedającym, potwierdzając zakup za pomocą przycisku „kupuję i płacę”, z zastrzeżeniem treści art. 3.3.
(...)
@Vryko Grzecznie odpowiadam, że anulowanie to co do zasady do odstąpienie na podst art 27 UPK, ale niekoniecznie, ponieważ regulamin sprzedającego może bowiem dawać prawo do odstąpienia od umowy również kupującym niebędącym konsumentami. To są tylko narzędzia wspomagające realizowanie określonych praw przysługujących klientom. Oczywiście ich wykorzystanie powinno być zgodne z obowiązującym prawem.
Chciałabym również przypomnieć, że każdy sprzedający może sam wyłączyć tę opcję w każdej chwili w zakładce Ustawieniach zamówień.
@_HolaOla_ anulowanie to guziczek nic nie wnoszący dla kupujących, w ustawie konsumenckiej jest wyraźnie co to odstąpienie i jak je złożyć 🙂
Art. 30. 1. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy
oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy.
2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
upływem.
3. Jeżeli przedsiębiorca zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o
odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, konsument może także odstąpić od
umowy:
1) przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego
załącznik nr 2 do ustawy;
2) przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej przedsiębiorcy.
Więc kliknięcie guziczka który wprowadza w błąd nie ma mocy prawnej, wyłączyć można ale go czasu potem będzie obowiązkowy 😞
Powołując się na ten artykuł sami sobie zaprzeczacie, bo kupiec może odstąpić od otrzymania towaru a nie kliknięcie 😞
Art. 27. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem
przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny
i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i
art. 35.
Art. 28. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc
zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie
przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik
Na art. 27 patrz! W 30, w drugim zdaniu masz napisane "można", nie znaczy musi. Oświadczenie to nie tylko pismo wysłane mailem lub pocztą. "Wysłanie oświadczenia" dotyczy wersji pisemnej, ale ustawa nie nakłada obowiązku odstąpienia pisemnego. "Złożenie oświadczenia" to nie tylko złożenie pisemne. Po kliknięciu anulowania zamówienie pozostaje u kupującego jakiś ślad w zakładce Kupione, a więc nawet jest to odstąpienie udokumentowane.
@Vryko kupiec nie anuluje, jak rozpoczniesz procedurę realizacji zamówienie trzeba zaraz po zakupie zmienić status na w realizacji i po sprawie 🙂 wtedy zgodnie z prawem będzie mógł odstąpić dopiero po odebraniu paczki 🙂
Art. 28. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc
zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie
przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik
@mikeza Skomentowałem niżej. Dla mnie to jakieś cuda... Allegro ma możliwość cofania czasu a i zapewne zakrzywiania czasoprzestrzeni.
@Vryko nie od dzisiaj, to każdy wie 🙂
@Client:48720553 Odebrałaś paczkę? Jeśli nie, możesz jej nie obierać, a sprzedawca musi Ci zwrócić całą wpłatę. Jeśli odstąpiłaś od umowy przed wysyłką, czyli anulowałaś zakup, sprzedawca wysłał to na własne ryzyko i własny koszt. Warunek, zakup od firmy.
@xyz96 Jesteś pewien że to : anulowałaś zakup = odstąpiłaś od umowy przed wysyłką?
Tak. "Od razu po zamówieniu produktu , anulowałam go". Jeśli jest inaczej, niech autorka wątku doprecyzuje.
@xyz96 Odstąpienie od umowy wymaga pewnych procedur...i nie bardzo wiem gdzie tam się mieści anulacja?
@pinsplash Odstąpić od umowy (anulować zakup) można nawet telefonicznie, zgodnie z ustawą nie ma obowiązku robić tego na piśmie, a w tym przypadku było to na piśmie. Po odstąpieniu, zgodnie z prawem, umowa jest niezawarta. Masz jeszcze jakieś wątpliwości? Wystarczy w jakikolwiek sposób poinformować o rezygnacji, anulowaniu, cofnięciu, odstąpieniu, niechęci do finalizacji - nazwij to sobie jak chcesz.
@xyz96 Robi to kupujący czy "wujek zenek" ? Bo w tym wypadku to był wujek zenek...
nie, to była ciocia ania