Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Kupiłem u sprzedawcy kilka przedmiotów. Po kilku dniach zadzwoniłem aby dowiedzieć się o statusie zamówienia. Sprzedawca poinformował mnie że na daną chwilę nie mają jednego przedmiotu. Za 2-3 dni otrzymałem paczkę z brakującą rzeczą. Sprzedawca bez mojej zgody i wiedzy zerwał umowę i zwrócił pieniądze za dany przedmiot. Ponoć w regulaminie allegro jest zapis że w przypadku braku towaru na stanie sprzedawca może zwrócić pieniądze. Tylko na jakiej podstawie?
Rozmawiałem dziś z prawnikiem z UOKiK i jeżeli taki zapis jest jest on nie zgodny z prawem. Zgodzie z zapisem KC to na sprzedawcy ciązy obowiązek dołożenia wszelkich starań aby dostarczyć zakupiony towar KC (Art. 543) sam natomiast nie może umowy zerwać. Tym bardziej że stprzedawca ma ciągle daną ofertę aktualną więc nie może powiedzieć że nie ma towaru (chyba że obraca pieniędzmi a faktycznie towaru na stanie nie ma).
Czy ktoś może przytoczyć ten punkt w Regulaminie Allegro albo miał podobną sytuację? Nie chodzi o koszt tego towaru bo to śmieszna kwota, tylko o notoryczne w Polsce i na Allegro anulowanie umowy przez sprzedawcy bo nie ma towaru na stanie. A zapisy ustawy konsumenciej i kc są jasne - sprzedawca ma towar, sprzedaje i ma obowiązek go przekazać kupującemu.
@staszek300 Otrzymałem paczkę z brakującą rzeczą - tzn bez tej jednej brakującej rzeczy? Jakie szkody poniosłeś? Nie ma takiego zapisu w regulaminie. Czy otworzyłeś dyskusję? zaprosiłeś pracownika Allegro do niej? Zażądałeś wyjaśnień ( skoro oferta jest cały czas aktualna)?
Tak bez jednej rzeczy. Otworzyłem dyskusję a alegro odpisało coś takiego: "Kupujący zgłosił nam że nie otrzymał zamówienia.... Jeżeli zamówienie nie może zostać wysłane, proszę o zwrot pieniędzy przez Allegro Finanse lub przesłanie potwierdzenia przelewu". Tak pisze alegro
@staszek300 Ok - w tym sensie że chce abyś nie był stratny. I Sprzedajacy te pieniądze ma oddać. Tak nie powinien oferować czegoś czego nie będzie mógł dostarczyć, pamiętaj jednak że zdarzają się sytuacje losowe. Moze to taka sytuacja? Jeżeli oddał pieniądze to w czym problem?
Rozumiem zdarzenia losowe ale ta oferta z 70 przedmiotami jest ciągle aktualna.
@staszek300 Niektórzy sprzedawcy traktują pieniądze klientów jak darmowy kredyt. Wystawiają oferty sprzedaży przedmiotów, których nie posiadają, a wpłacone kwoty przeznaczają na bieżące potrzeby, np. składki ZUS. Zwykle po kilku dniach albo tygodniach oddają kupującym ich pieniądze - oczywiście bez ustawowych odsetek. Jeśli masz podejrzenie, że padłeś ofiarą właśnie takich praktyk, to załóż sprzedawcy dyskusję i zakończ ją jako nierozwiązaną. Nie zapomnij o odpowiednim komentarzu, żeby ostrzec innych kupujących.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
Ten tekst o "złych" sprzedawcach nie pomoże im, oni ciągle mówią o złych kupujących. Prawda jest taka że są źli sprzedający i źli kupujący.
No właśnie, tak pisze Allegro. Zapytaj Allegro, na jakiej podstawie sprzedawca może odstąpić od umowy 🙂
Właśnie rozmiwaiałem z konsultantem z Allegro. Oczywiście takiego zapisu w regulaminie nie ma. Ten tekst "Kupujący zgłosił nam że nie otrzymał zamówienia.... Jeżeli zamówienie nie może zostać wysłane, proszę o zwrot pieniędzy przez Allegro Finanse lub przesłanie potwierdzenia przelewu" wysyłają anutomatycznie. Powiedziałem, że na podstawie takiego tekstu można wnioskować, że sprzedawca ma prawo do anulowania od tak sobie umowy i zwrotu pieniędzy. Mają aktywnie dołączyć do dyskusji. Tylko ten ich automatyczny tekst robi więcej zamieszania niż pomaga...
@staszek300 Allegro odpowiada za wszystko co pisze, także za ustawione przez siebie automaty 🙂 Widzę, że próbowali Cię zbyć niskich lotów wymówką 🙂
Masz rację. Sprzedawca nie może odstąpić od umowy. Allegro jednak stoi na stanowisku, że jeśli sprzedawca nie dostarczy zakupionej rzeczy, powinien oddać pieniądze, ale nie potrafi wskazać podstawy prawnej na odstąpienie od umowy sprzedającego. W zaistniałej sytuacji możesz sądownie domagać się wydania rzeczy.
Jest coś jeszcze. Niektórzy sprzedawcy w takiej sytuacji próbują bezprawnie wymuszać na kupujących odstąpienie od umowy na podstawie ustawy konsumenckiej i od tego odstąpienia warunkują zwrot wpłaty.
Może czas najwyższy taki zapis Allegro wysłać do UOKiK aby w końcu do zmienili albo doprecyzowali. Tu chodzi o nierobienie ludzi w chu.. Napisałem reklamację do przedawcy i w razie coś to omówię się z Miejskim Rzecznikiem Konsumenckim. Dziwi mnie podejście Allegro - bardziej na rękę sprzedawcy niż kupującego...
@staszek300 na takiej samej podstawie jak kupujący nie wywiązują się z umowy i nie odbierają zamówienia 😄 też reguluje to KC
Nie szkoda Ci czasu, ustawa też mówi że sprzedawca ma 30 dni na dostarczenie towaru jak po wezwaniu kupującego nie wywiąże się z umowy musi oddać kasę więc lepiej czekać czy od razu dostać kasę i poszukać u innego sprzedawcy ?
Art. 5431
§ 1. Jeżeli kupującym jest konsument, sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.
§ 2. W razie opóźnienia sprzedawcy kupujący może wyznaczyć dodatkowy termin do wydania rzeczy, a po jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić.
Zawsze możesz iść z tym do sądu ale dopiero po 30 dniach 😉