anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Anulowanie zakupu

JTan
#9 Pomysłodawca#

Dzien dobry,

 

Jakis czas temu Allegro chwaliło sie, ze w przypadku, kiedy kupujemy od przedsiebiorców i towar jeszcze nie został wysłany, można anulować zamówienie. Miało to być obowiązkowe dla wszystkich sprzedawców-firm.

Przyznam, że aktualnie rzadko widuje takie możliwości na aukcjach.

Czy coś się zmieniło w strategii Allegro? Czemu nie są konsekwentni i nie wprowadzili tego na sztywno?

Wiecie coś w tym temacie?

 

Dzieki za podzielenie się wiedza

JT

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

ZibiK30
#18 Luminarz#

@JTan A dokładnie na jakim etapie procesu zakupu nie widzisz tego anulowania?

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

JTan
#9 Pomysłodawca#

Przy zakupie zapłacono.

Przed wysłaniem

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@JTan Anulować możesz do czasu zmiany statusu przesyłki.

oznacz moderatorów

JTan
#9 Pomysłodawca#

Nie w każdej aukcji jest taka możliwość przez "anuluj zakup"

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@JTan tak  jeżeli sprzedawca umożliwi taka opcje to możesz anulować ale nie ma powiedziane że u wszystkich to jest

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli zakup konsumencki powinna być taka możliwość. Jeżeli nie ma, zawsze można zwrócić część lub całość.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

Strategia jest prosta, przed zakupem używać odpowiednego narzędzia.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@JTan Anulowanie to odstąpienie od umowy. Możesz to zrobić na 3 sposoby - dwoma sposobami za pośrednictwem Allegro i trzecim sposobem poza Allegro - każdy jest tak samo ważny.

Odstąpienie od umowy zakupu przedmiotu.

 

Sprawdź, czy jest dostępna ta metoda;

 

  1. Wejdź w zakładkę Kupione, przy właściwym produkcie kliknij Szczegóły, potem w pozycji „anulowanie zakupu” kliknij Anuluj Zakup, wybierz powód anulowania i ponownie kliknij Anuluj zakup.

 

Jeśli nie ma takiej opcji;

 

  1. Wejdź w Kupione, przy właściwym przedmiocie kliknij „Szczegóły”, potem na dole „Zwróć całość lub część zakupu”, następnie zaznacz przedmiot i wskaż jeden z powodów, najlepiej zaznacz „Bez podania przyczyny”, wpisz numer konta i na koniec zatwierdź zwrot. 

 

  1. Możesz też wysłać sprzedającemu mailem oświadczenie o odstąpieniu od umowy, czyli krótkie pismo z datą zakupu, numerem oferty, nazwą przedmiotu, swoimi danymi osobowymi, informacją o rezygnacji z zakupu oraz numerem konta do zwrotu wpłaty.
oznacz moderatorów

JTan
#9 Pomysłodawca#

Znam wszystkie te 3 sposoby, ale pytam o to czemu sposób numer 1 nie jest zawsze dostępny.

Po co kombinować na te dwa kolejne sposoby.

Jak masz guziczek anuluj zakup, nie powinno Cię nic interesowac i do tego jeszcze pilnować zwrotu PLN.

 

Często kupuje na a-ma-zon.de i tam jak się rozmysle i anuluje zakup w krótkim czasie po zakupie, nie muszę później śledzić tematu zwrotu środków itp.

Nie kumam czemu Allegro tak reklamowało, że wprowadzi obowiązkowo taka możliwość dla wszystkich sprzedawców firm, a tego nie zrobili.

Nie widzę ich konsekwencji.

Ktoś śledził ich politykę w tym temacie?

 

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

JTan
#9 Pomysłodawca#

No właśnie w tym problem, bo znam ten artykuł, czytałem go, ale nie ma nic o tym, że Allegro wprowadziło to na stałe - a taki przeciez mieli zamiar.

Pisza, ze:

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@JTan  wystarczy że ktoś u sprzedawcy (nawet bot) zmieni status na "w realizacji" i mozliwość anulowania znika.

Sam kupowałem czasem o 23 w nocy kiedy po kilku sekundach otrzymywąłem maila - zamówienie w realzacji

Dla mnie to bez sensu i wole żeby klint anulował zakup zanim zrobie paczke niż robił potem odstąpienia od umowy a ja mam dodatkową prace. No ale niektóre firmy tak robią aby klienci nie anulowali zakupów

oznacz moderatorów

JTan
#9 Pomysłodawca#

No dobra, ale jak masz status "zakonczono platnosc" to w wielu przypadkach nie ma i tak mozliwosci anulowania - w tym cały szkopuł.

Juz nie wspomne o tym, ze nawet jak masz racje i opcja anulowania znika po zmianie statusu na kolejny (w realizacji , etc), to koncepcja anulowania zakupu jest bez sensu, bo tak jak piszesz uruchamia sie procedura wysyłki (dodatkowej pracy, etc)

Kompletnie nie widze sensu promowania przez Allegro funkcji "anuluj zakup" jak w obu przypadkach nie jest jasna.

Czy ktos z Allegro moze w tym temacie sie wypowiedziec? Jak do nich sie zglosic, aby wlaczyli sie do naszej dyskusji?

Jest bardzo ciekawy tych marketingowych zagran bez konsekwencji w realizacji.

Na niemieckim portalu mozesz anulowac na kazdym etapie przed wyjsciem przesyłki z magazynu.

 

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@JTanja jakoś nie widziałem kampanii promocyjnej "anuluj zakup" dostałem tylko 1 wiadomość o tym, albo reszta poszła do spamu 🤔.

oznacz moderatorów

JTan
#9 Pomysłodawca#

Nawet 1 wiadomosc, to juz jest kampania informacyjna.

No nic, czyli nie rozwiazalismy zagadki "anuluj zakup". Mozna uznac, ze ta mozliwosc jest baaardzo ograniczona, gdyz:

1. Jest dostepna tylko u niektorych sprzedawców (miała być obowiazkowa dla wszystkich sprzedawców zarejestrowanych jako firmy)

2. Jest dostepna tylko dla statusu "płatność zakończona" (?),

 

Jezeli źle to rozumiem, to skorygujcie mnie prosze.

 

Ostatnie pytanie. Jak uzyskać oficjalna odpowiedz w tym temacie od Allegro?

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@JTan Administrator tu pisał o tych nowych zmianach dzień po moim pomyśle aby wprowadzić taką opcje gdy towar jest zamówiony z nieudaną płatnością. Nie mogę tego odszukać ale to było 01,02.20121 lub 02.02.20121 bo ogłosił to parę godzin kub dzień po moim zgłoszeniu

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów