Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, chciałabym anulować swój zakup ponieważ sprzedawca od pięciu dni nie wysyła mi towaru choć dzwonię do niego codziennie i obiecuję że to zrobi. W moich zakupach nie mam opcji anuluj zakup czy mogę zrezygnować z zakupu poprzez zwrócić towar i czy wtedy sprzedawca nie będzie żądał ode mnie zwrotu towaru którego jeszcze nie wysłał??
@micnic3157 Tak, możesz anulować zakup przez "zwróć towar", to ma taki sam skutek prawny. Jeżeli nie masz jeszcze towaru, sprzedawca nie ma prawa żądać od Ciebie jego odesłania, po prostu nie wyśle Ci paczki.
@xyz96 „zwróć towar” to jest tylko allegrowa wydmuszka i nie ma żadnych skutków prawnych. @micnic3157 Musisz wysłać do sprzedawcy odstąpienie od umowy. Możesz to zrobić przez telefon, mailem albo w dyskusji. Forma jest nieistotna, ale lepiej żeby było na piśmie.Jedynie odstąpienie od umowy ma skutek prawny.
@Agent051 Owszem, wysłanie formularza zwrotu jest jak najbardziej skutecznym odstąpieniem od umowy. Znacznie bardziej skutecznym, niż odstąpienie przez telefon, które proponujesz, a które nie ma żadnej wartości dowodowej.
@xyz96 Zacznij czytać uważnie, to pomaga zrozumieć treść. Nie polecam odstąpienia przez telefon, wprost przeciwnie, doradzam odstąpienie na piśmie. Trudno jest zwrócić coś, czego się nie ma więc formularz zwrotu nie spełnia wymogów prawnych. W tym przypadku jedynie odstąpienie od umowy gwarantuje zwrot wpłaty.
@Agent051 Bzdura. Mnóstwo sprzedawców uznaje odstąpienia w formie formularza zwrotu, podpina je do dokumentacji i oddaje pieniądze. Nikt z tego hecy nie robi, poza nielicznymi. Zdaniem Allegro formularz zwrotu też jest odstąpieniem, oświadczeniem woli rezygnacji. Tu się nie zwraca czegoś ,czego się nie ma, tylko wysyła się formularz będący rezygnacją z zakupu. Odsyła się towar tylko wtedy, gdy się go ma. Szukać dziury w całym można, tylko po co? Aby utrudnić? Temat wałkowany dziesiątki razy, więc nie mam zamiaru wałkować go ponownie.
@xyz96 Jeżeli towar nie został wysłany, to sprawa jest bardzo prosta. Wystarczy wysłać odstąpienie od umowy. Po co bawić się w jakieś zwroty, których nie ma. Proste rozwiązania ułatwiają życie i nie powodują konfliktów.
Możliwość anulowania błędnego zamówienia dostępna jest w zakupach od kont firmowych, ale tylko dopóki sprzedający:
Ponieważ anulowanie zakupu jest jednoznaczne z odstąpieniem od umowy, dlatego – zgodnie z prawem – skorzystasz z niego, jeśli kupisz jako konsument.
Dziś dokonałem zakupu zbiorowego od trzech sprzedawców. Dwa z nich udało mi się anulowac od razu, a trzeciego nie. Nie ma w ogóle opcji anuluj zakup jak u poprzednich. czas zakończenia operacji opłacenia to ok. 1 minuta. Status zakupu jak i poprzednich dwóch -Opłacony.
Nie wiem jak mam odróżnić konto formowe od niefirmowego. Ja na pewno kupuje jako konsument. Anulowałem dwie po kolei z tej paczki a trzeciej juz nie. Sprzedawca to :
[edycja]
więc chyba to jest konto formowe. Status zakupu : opłacony, zresztą w ciągu minuty nie mógł się zmienic, chyba, że jest zrobione to w automacie
@bajcia Nie wiem jak mam odróżnić konto formowe od niefirmowego
Przecież przy nicku sprzedawcy stoi jak byk, że firma :
https://allegro.pl/uzytkownik/elektrohurt24_pl
@bajcia być może sprzedający zdążył już zmienić status zamówienia i dlatego ta opcja nie jest dostępna. Jeśli nie widzisz możliwości anulowania zamówienia w zakładce Moje zakupy, możesz skorzystać z przycisku "zwróć zakup".