Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Chcąc anulować córka dokonała zwrotu paczki która nie została jeszcze dostarczona co w takim wypadku
@Client:102577828 Nic więcej nie rób, zwrot to to samo co anulowanie. Sprzedawca już nie wyśle paczki, tylko odda pieniądze. Nie musisz już w tej sytuacji przesyłki odbierać i odsyłać.
@Client:102577828
Zwrot to absolutnie nie to samo co anulowanie.
Skontaktuj się ze Sprzedawcą i uzgodnij sposób rozwiązania problemu.
@Client:102577828 Zwrot to dokładnie to samo co anulowanie. Jedno i drugie to odstąpienie od umowy przez kupującego. Wyjątkiem jest zwrot w ramach reklamacji z powodu wad, ale ty niczego nie reklamujesz.
@Client:102577828
Chcąc anulować córka dokonała zwrotu paczki która nie została jeszcze dostarczona
Nie można dokonać zwrotu paczki w posiadanie, której się jeszcze nie weszło. Córka najprawdopodobniej tylko wypełniła formularz zwrotu Allegro, w którym zadeklarowała zwrot czyli chęć odesłania przesyłki do sprzedawcy (zwróć uwagę, że musiała zadeklarować również sposób odesłania).
Formularz zwrotu zawiera różne opcje wyboru (ankietę) powodu zgłoszenia zamiaru odesłania paczki. Którą opcję wybrała córka ?
@Client:102577828 Córka mogła dokonać takiego zwrotu przed dostarczeniem, ponieważ taki zwrot jest w tym przypadku odstąpieniem od umowy i każdy normalny to rozumie. Zrozumie to także Twój sprzedawca. Każdy normalny rozumie też, że zwrot jest od zawsze kojarzony z rezygnacją z zakupu, odstąpieniem od umowy, a nie z reklamacją i nie samą czynnością odesłania. Te proste sprawy próbują tu niestety niektórzy komplikować.
https://www.federacja-konsumentow.org.pl/n,195,1301,112,1,zwrot-towaru.html
Jest wiele innych stron, na których przeczytasz, że zwrot to odstąpienie od umowy.
@Client:102577828
Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności ( https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/ ).
Prawo do odstąpienia od Umowy (rezygnacji z zakupu) reguluje Art.27 Ustawy o Prawach Konsumenta, natomiast obowiązek zwrotu jest uregulowany w Art.34 ww. Ustawy.
Tych faktów (wykazanych w obowiązującym porządku prawnym) wolą unikać jednak propagatorzy populistycznych porad np. mogących skomplikować sytuację Kupujących.
Formularz zwrotu (odesłania towaru do Sprzedawcy) na Allegro przewiduje deklarację zwrotu jako konsekwencję odstąpienia od Umowy albo jako konsekwencję składanej reklamacji.
Sam zwrot (dokonywany przez Kupującego) jest czynnością techniczną polegającą na odesłaniu towaru do Sprzedawcy (ale żeby go wykonać należy najpierw wejść w jego posiadanie), a zwrot dokonywany przez Sprzedawcę to zwrot zapłaconych środków pieniężnych (tu również: nie da się zwrócić środków dopóki się ich nie otrzyma).
Tzw. "darmowe zwroty w ramach SMART" nie dotyczą darmowej możliwości odstąpienia od Umowy (bo to prawo wynika z przywoływanej Ustawy), ale z możliwości odesłania (bezpłatnie bo na koszt Allegro) przesyłki do Sprzedawcy: niezależnie od tego czy z powodu konsumenckiego odstąpienia od Umowy czy z powodu reklamacji.
@Client:102577828
Przypomnę to co napisałem 12h temu:
Skontaktuj się ze Sprzedawcą i uzgodnij sposób rozwiązania problemu.
@A3dam, utworzony zwrot przed otrzymaniem przesyłki traktujemy jako rezygnację. W ten sposób kupujący informuje sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Dla nas jest to z kolei informacja systemowa o odstąpieniu od umowy.
@mr_oma
utworzony zwrot przed otrzymaniem przesyłki traktujemy jako rezygnację. W ten sposób kupujący informuje sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Dla nas jest to z kolei informacja systemowa o odstąpieniu od umowy.
Każde skuteczne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy - niezależnie od tego czy zostało złożone przed- czy po- odbiorze przesyłki - jest traktowane (i Wy też macie prawny obowiązek je tak traktować) jako: rezygnacja z zakupu przez Kupującego.
"Zapominacie" jednak zrozumiale poinformować Kupującego, że złożenie takiego oświadczenia rodzi po Jego stronie również określone prawem obowiązki.
O tym, że Wasze "informacje systemowe" pozostawiają w tym zakresie (najdelikatniej rzecz ujmując) wiele do życzenia, świadczą coraz liczniejsze zgłoszenia świadomych, logicznie myślących Kupujących - którym trudno pojąć sprzeczności informacyjne przekazywane przez system Allegro i konsultantów z obowiązującym porządkiem prawnym i logiką.
Np.: Jak np. zwrócić (odesłać) rzecz w której posiadanie się nie weszło ? Jak wycofać oświadczenie woli nie będąc osobą chorą umysłowo ? , etc.
Na najgłębsze ubolewanie zasługuje jednak: tolerowanie (bez natychmiastowego sprostowania lub usunięcia) przez moderację poświadczających nieprawdę sformułowań typu: "Zwrot to dokładnie to samo co anulowanie" - ponieważ takie zachowanie nie tylko wprowadza w błąd Kupujących narażając Ich na potencjalne kłopoty ale może być uznawane za świadome i celowe działanie (o niejasnych intencjach) polegające na zamiarze utrwalania nieprawdziwych informacji. Pogłębiająca się dezinformacja Kupującego polegająca na przekazywaniu informacji, np.: iż wypełniając formularz zwrotu "wpisał cokolwiek", a po jego wypełnieniu "nic więcej nie robił" jest groźnym zjawiskiem zmierzającym do przysporzenia Kupującemu możliwych kłopotów ze szkodą nie tylko dla Niego ale również dla Serwisu.
Warto też zauważyć, że nie każde wypełnienie formularza zwrotu na Allegro powoduje równoczesne złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Kupującego. Nie każde wypełnienie formularza zwrotu przez Kupującego wyraża więc w sposób dostateczny chęć rezygnacji z zakupu - niektóre opcje ankiety przedstawianej przez Allegro Kupującemu skutkują bowiem zgłoszeniem reklamacyjnym, a nie złożeniem oświadczenia o odstąpieniu.