anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Anulowanie zwrotu.

MAMY ROZWIĄZANIE!
TomaszNeumann
#7 Wielbiciel

Zakupiłem sprzęt ale zrobilem zwrot zakupu, 

Ale jednak okazało się że się pospieszyłem i jednak nie chce robić zwrotu. Towaru jeszcze nie odesłałem. Czy jest możliwość żeby to anulować ?

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4
MiMary
Moderatorka
Moderatorka

Cześć, @TomaszNeumann. W naszym serwisie nie ma opcji, która pozwala na wycofanie zwrotu. W teorii odstąpienia od umowy nie można prawnie anulować.
W praktyce, jeśli chcesz zrezygnować z odesłania towaru, to nie musisz nic z tym robić - wystarczy, że dasz znać sprzedającemu, że jednak chcesz zatrzymać towar 🙂  

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
sznkn
#1 Nowicjusz

Nie będę otwierał nowego tematu bo problem mam podobny. Właśnie odebrałem towar i chce go ostatecznie zostawić ale wzrost już dałem. Czyli w praktyce jak ja nie odeśle do x dnia tego towaru to moje prawo zwrotu nie będzie już akceptowane czyli ja mam towar a sprzedawca ma pieniądze tak?

oznacz moderatorów
sklep_solpio
#15 Entuzjasta

@sznkn napisz do sprzedającego to po prostu odmówi ci zwrotu wpłaty z adnotacją, że chcesz zatrzymać 

oznacz moderatorów
MOJEGRATY5
#12 Orędownik

Witam.

@sznkn @MiMary 

Z chwilą odstąpienia od umowy PRZESTAŁEŚ BYĆ WŁAŚCICIELEM PRZEDMIOTU Z WSZYSTKIMI TEGO KONSEKWENCJAMI i prawo nakazuje zwrot towaru sprzedawcy w ciągu 14-tu dni od zgłoszenia. Jeśli tego nie zrobisz w terminie, to nie zostanie na Ciebie nałożona żadna przewidziana odgórnie kara, co sprawia, że może się wydawać, że "nie ma sprawy". I zwykle tak jest, choć nie zawsze.

Może być tak, że przedmiot nagle zyska na wartości i sprzedawca może domagać się wydania "jego" przedmiotu.

Może być tak, że zechcesz jednak z jakiegoś powodu zwrócić towar "po terminie" a wtedy sprzedawca nie mogąc Ci odmówić będzie miał jednocześnie możliwość obciążyć Cię kosztami z jednej strony za BEZUMOWNE KORZYSTANIE Z PRZEDMIOTU, a z drugiej opcjonalnie za UTRATĘ WARTOŚCI PRZEDMIOTU WYNIKŁĄ Z UŻYTKOWANIA.

Ale najbardziej realnym przypadkiem "kary" będzie brak możliwości zgłoszenia sprzedawcy REKLAMACJI w przypadku gdyby przedmiot uległ usterce, lub pod jakimiś względami okazał się jednak inny niż miał być, bo NIE MOŻNA ZGŁASZAĆ JAKICHKOLWIEK ROSZCZEŃ DO NIE SWOJEGO PRZEDMIOTU.

Powyższe nie wyklucza możliwości skorzystania z GWARANCJI, o ile jest ona realizowana w serwisie producenta na podstawie karty gwarancyjnej a nie dowodu zakupu, oraz z pominięciem w tym procesie sprzedawcy.

GWARANCJA i RĘKOJMIA to dwa różne świadczenia, choć w opinii większości nabywców tożsame.

Jeśli wartość przedmiotu jest niewielka, to można dać sobie spokój i tylko "dla przyzwoitości" poinformować sprzedawcę o rezygnacji z odstąpienia od umowy.

Jeśli przedmiot ma dużą wartość i może potencjalnie ulec uszkodzeniu i wymagać naprawy, to moim zdaniem należy kupić przedmiot raz jeszcze, uzgadniając ze sprzedawcą by (jeśli się zgodzi) pominąć "odsyłanie i ponowną wysyłkę" przedmiotu.

Generalnie nie zaszkodzi zapytać sprzedawcy co on o tym sądzi.

Pozdrawiam. Marek.

oznacz moderatorów