Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Nie mogę złożyć reklamacje na zakupiony produkt 2 lata temu, a gwarancja jest 3 letnia. Po opisaniu całej sprawy i dołączeniu zdjec i klikneciu o zlozenie reklamacji wyskakuje tzw nieznany błąd, spróbuj później. I tak od wielu godzin
@kaelmichael
Sprzedawca odpowiada z tytułu niezgodności z umową (czyli potocznie rękojmi) przez dwa lata od daty sprzedaży. Gwarancja jest od tego świadczeniem całkowicie niezależnym, więc nie możesz już głosić reklamacji do sprzedawcy (chyba że to on jest gwarantem lub takie są warunki zawarte w karcie gwarancyjnej).
To do kogo i w jaki sposób masz zgłosić reklamację gwarancyjną określaną warunki gwarancji. Rzadko jest to sprzedawca.
Dziękuję za informacje. Teorie znam jednak z praktyki było tak, ze sprzedawca po prostu pomagał w tej kwestii. Ponadto sprzedawcą na allegro może byc producent. Mi chodzi bardziej o kwestie techniczne. Jeżeli dobrze pamiętam to przycisk zgłoszenia reklamacji powinien byc wygaszony po upływie czasu. Natomiast sam X-kom w innych sprawach pytam w jakiej formie zgłaszamy reklamacje (rękojmia czy gwarancja)
@kaelmichael napisał(a):
przycisk zgłoszenia reklamacji powinien byc wygaszony po upływie czasu.
Jeśli 2 lata minęły, to przycisk nie działa.
Tak nie wyglada niedziałający przycisk. czekam na stanowisko Allegro
@kaelmichael napisał(a):
Tak nie wyglada niedziałający przycisk.
Kiedyś ten przycisk po 2 latach robił się nieaktywny. Coś pozmieniali.
Aczkolwiek w przepisach żadnych zmian nie było.
Jeżeli sprzedawca nie jest jednocześnie gwarantem, to nie ma on obowiązku pośredniczyć w procesie reklamacji gwarancyjnej, jeżeli jest ona realizowana bezpośrednio przez gwaranta (to tylko jego dobra wola).
Dalej. W przypadku gdy sprzedawca zdecyduje się pomóc w zgłoszoniu reklamacji, to nie ma on obowiązku zwracać kosztów przesyłki od klienta do sprzedawcy i od sprzedawcy do klienta. Gwarant lub autoryzowany serwis pokrywa koszty wysyłki od klienta do serwisu i od serwisu do klienta.
@kaelmichael 2 lata temu tzn. Dokładnie kiedy?
Rekojmia 21 sierpień 2025
Gwarancja 21 sierpień 2026
Poprosilem x-kom z prośbą o wsparcie i wytyczne jak złożyć reklamacje do firmy Gigabyte. Niestety z tego co widze w Polsce może być problem 😞
@kaelmichael napisał(a):jak złożyć reklamacje do firmy Gigabyte
Dziękuję!!!!
Mała uwaga. Nie wysyłaj czasem tej płyty głównej na ślepo. Najpierw uzyskaj nr RMA, bo bez niego na przesyłce serwis nie przyjmie paczki.
🫣🫣🫣