Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Proszę o informację odnośnie wystawiania błędnych ilości sprzedażowych. Kupując towar często spotykamy się z sytuacją gdzie sprzedający nie posiada ilości ,którą oferuje a co za tym idzie dochodzi do zwrotów kosztów oraz dalszym problem w szukaniu towaru u innych dostawców. Pytanie moje brzmi czy można zgłosić gdzieś taką nieprawidłowość aby sprzedający sprzedawał to co ma realnie na magazynie a nie zachęcał przyszłych kupujących ilościami z kosmosu.
@Artim_bhp nigdzie tego nie zgłosisz, bo tak robią wszyscy. Zwróć uwagę, na aukcje, gdzie wpisane jest np. 10000sztuk, a realnie mają może z 20-30 i dopiero jak klient zakupi domawiają towar. Nie jest to zasadniczo zabronione, bo sporo sprzedawców bazuje na stanach z hurtowni, i zamawiają pod klienta. Problem pojawia się, jak nie zauważą, że w hurtowni dany towar się skończył i wtedy klient zostaje na lodzie.
Jedyne co zostaje zrobić to wystawić soczystego negatywa, jeśli dokonałeś zakupu, a potem okazało się ,że towar się skończył i nic nie dostałeś.
@Artim_bhp Tak, możesz to zgłaszać. Sprzedający, który wystawia towar, a Ty dokonujesz zakupu, zawiera z Tobą prawnie wiążącą umowę i nie może sobie tego dowolnie anulować, nie ma do tego podstawy prawnej. Allegro to nie zabawa. Zgłaszać możesz tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...
Po zakupie masz prawo domagać się wydania towaru, nawet sądownie.
I nie słuchaj głupiej porady powyżej - sprzedawca wystawiając towar, zgodnie z regulaminem, ma obowiązek wydać rzecz w terminie podanym na aukcji. To, że "wszyscy tak robią" nie oznacza, że nie łamią regulaminu Allegro i że nie możesz tego zgłaszać.
@xyz96 odpuść sobie prymitywne zagrywki w stylu "głupia porada". Masz jakiś problem jak ktoś się Ciebie nie czepia, że musisz samemu szukać zwady. Moja rada i ja za nią biorę odpowiedzialność i mam prawo pisać co mi się podoba, idąc Twoim przykładem.
Założyciel posta pisał o tym czy zgłaszać nieprawidłowość w stanach sprzedającego, a nie brak wywiązania się z transakcji. Mój post dotyczył własnie stanów i zwrot wszyscy tak robią dotyczył zawyżania realnej liczby przedmiotów do sprzedania, nic nie pisałem na temat tego czy transakcja została zawarta, czy nie. Naucz się czytać ze zrozumieniem, to naprawdę pomaga, a potem dopiero skacz komuś do gardła.
@mikeza Nie mam zamiaru sobie niczego odpuszczać. Pisz co Ci się podoba, a ja jeśli chcę mogę się do tego odnieść i to w tym przypadku robię. Autor wątku poruszył temat niewywiązywania się z zawartych umów ze względu na zawyżone ilości oferowanych towarów, czyli oferowanie towarów, których się nie posiada i których nie można dostarczyć w czasie określonym w umowie, a to nie jest zgodne z regulaminem. To, że "wszyscy tak robią" nie oznacza, że jest to zgodne z zasadami. Sprzedawca nie musi mieć fizycznie na stanie oferowanego towaru, ale musi go po zawarciu umowy z kupującym zdobyć i dostarczyć w czasie określonym w aukcji.
@xyz96 oczywiście, że się możesz odnosić, ale pewna kultura dyskusji obowiązuje, no chyba, że Ciebie żadne zasady się nie tyczą.
Autor postu wyraźnie napisał o zgłoszeniu nieprawidłowości w stanach podawanych na aukcji. Nawet sam tytuł postu o tym mówi: Błędne stany ilościowe towaru - nie ma w nim żadnej wzmianki o finalizowaniu zakupu. Moja odpowiedź dotyczyła zawyżania stanów podawanych przez sprzedajacych, co jest powszechnie stosowane i wątpię, żeby allegro w jakikolwiek sposób to weryfikowało, a nie nierealizowania transakcji, co oczywiście jest niezgodne z przepisami.