Odpowiedzialność sprzedawcy za przesyłkę
Jeżeli rzecz sprzedana ma być wysłana konsumentowi, to przedsiębiorca odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru do momentu, w którym kupujący go otrzyma.
Ważne!
Sprzedawca nie może się uchylać od tej odpowiedzialności nawet wtedy, gdy do uszkodzenia przesyłki doszło z winy profesjonalnego przewoźnika (np. firmy kurierskiej), któremu powierzył dostawę.
Jeśli jednak przedsiębiorca nie miał wpływu na wybór przewoźnika, wygląda to inaczej. Kiedy to konsument decyduje i wybiera przewoźnika innego niż wskazany przez sprzedającego jako jedna z opcji, zwalnia go tym samym z odpowiedzialności za przesyłkę.
Podstawa prawna – art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/
Ty się nie zgadzasz ze zdecydowaną większością moich stwierdzeń, które działają na korzyść kupujących. Kupującego nie obchodzi, kto mu da kod, co może sprzedawca itp. Kupujący ma mieć wydaną rzecz. Nie ma wydania, odpowiada przed nim sprzedawca.