anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak kodu odbioru w Koloporterze

kasiulek69
#7 Wielbiciel#

@la_nikamam problem z odbiorem paczki w Kolporterze. Nie dostałam kodu smsem, mailem i nie ma go w zakładce moje zakupy. Paczka jest dostarczona ale Pani bez kodu nie wyda. W powiadomieniach jest informacja ze paczkę dowieziono do punktu ale nie ma nic o kodzie. Pomożesz? 😉

nr paczki ALE000006DFC49D

Nr zamówienia 223ff702-44a6-11ec-9be4-75a93a5de8ba

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

xyz96
#21 Demiurg#

@kasiulek69 W tej sprawie kontaktuj się tylko ze sprzedawcą, który odpowiada za przesyłkę. Jeśli nie będzie możliwości jej odebrania, paczka wróci do niego. Wówczas powinien Ci ją niezwłocznie nadać ponownie tak, aby do Ciebie dotarła lub zwrócić Ci wszystkie koszty. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

kasiulek69 a co ? darmowa przesyłka i jescze kod do odbioru Ci potrzebny ??😁

Cały Kolporter . 

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

Nie słuchaj bzdurnych podpowiedzi obywatela xyz, który rzekomo, jak sam się chwalił tylko raz coś kupił na Allegro i nadal ma do wykorzystania 4 gratisowe dostawy Smart na początek z 5 otrzymanych.

Niczego nie przyspieszysz pisząc do sprzedawcy, te dostawy są Allegro, sprzedawca nie wyczarowuje kodów i nie ma możliwości dostarczenia ich Tobie.

Dobrze robisz, że tutaj szukasz pomocy, zapewne któryś z moderatorów niebawem ci pomoże.

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kasiulek69 Nie słuchaj bzdur wypisywanych tu przez obywatela @Halfrunt , który nie wie, że za przesyłkę do czasu jej wydania kupującemu, zgodnie z prawem, odpowiada sprzedawca. Obywatel niech się też nie martwi o moje zakupy na Allegro i moje 4 gratisowe dostawy, ja nie muszę tu kupować, aby wiedzieć znacznie więcej od obywatela i znacznie skuteczniej pomagać.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@kasiulek69 Cześć. Skonsultuję tę sprawę i wrócę tutaj z odpowiedzią. 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@kasiulek69 Dostałam odpowiedź, że powiadomienia zostały wysłane - sprawa chyba już nieaktualna, bo przesyłka ma status "doręczona".

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Dzwoń do Kolportera. Podobne przypadki są w Poczcie Polskiej. Mało jaki "Punkt obioru" wie, że wystarczy dowód osobisty i spisanie protokołu odbioru. Może i tak jest w Kolporterze. Skontaktuj się ze sprzedawcą i opisz problem - on skontaktuje się z Kolporterem i będzie usiłował wyjaśnić problem. To była też chyba przesyłka Allegro - warto też do nich napisać. Czekaj na odpowiedź moderatora.

@xyz96 - chyba kupujący oczekuje tutaj praktycznej porady, zgodnie z "filozofią" tego forum. Twoja wypowiedź kompletnie nic nie wnosi do rozwiązania problemu. Treści, które przytaczasz są "ogólnie dostępne" -  w internecie i w regulaminie Allegro. Nie trzeba jakiegoś "wygórowanego" IQ, żeby sobie to znaleźć. Rozumiem, że najprościej jest wkleić linki do odpowiednich artykułów prawnych, skopiować zapisy regulaminu Allegro . Z odpowiedzią "w praktyce" - to już jest trudniej. W takich sprawach o raczej powinni się wypowiadać sprzedawcy z pewnym doświadczeniem.

"W tej sprawie kontaktuj się tylko ze sprzedawcą, który odpowiada za przesyłkę. Jeśli nie będzie możliwości jej odebrania, paczka wróci do niego. Wówczas powinien Ci ją niezwłocznie nadać ponownie tak, aby do Ciebie dotarła lub zwrócić Ci wszystkie koszty."  - nie zgodzę się z tym stwierdzeniem. Weźmy np. pod uwagę aplikację mobilną InPost. I to zamyka ten temat - sprzedawca nie odpowiada za brak kodu odbioru - no, ale do tego jest potrzebna "praktyczna" wiedza, chociaż można też przytaczać "gotowce" z regulaminu zawierania tej dodatkowej i całkowicie niepotrzebnej do realizacji transakcji umowy pomiędzy odbiorcą a InPost.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@maxr01 Tak, tak, ja wiem. Z REKLAMACJĄ WSZĘDZIE, TYLKO NIE DO SPRZEDAWCY. 

Odpowiedzialność sprzedawcy za przesyłkę

 

 

Jeżeli rzecz sprzedana ma być wysłana konsumentowi, to przedsiębiorca odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru do momentu, w którym kupujący go otrzyma.




Ważne!

Sprzedawca nie może się uchylać od tej odpowiedzialności nawet wtedy, gdy do uszkodzenia przesyłki doszło z winy profesjonalnego przewoźnika (np. firmy kurierskiej), któremu powierzył dostawę.

Jeśli jednak przedsiębiorca nie miał wpływu na wybór przewoźnika, wygląda to inaczej. Kiedy to konsument decyduje i wybiera przewoźnika innego niż wskazany przez sprzedającego jako jedna z opcji, zwalnia go tym samym z odpowiedzialności za przesyłkę.

Podstawa prawna – art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/

Ty się nie zgadzasz ze zdecydowaną większością moich stwierdzeń, które działają na korzyść kupujących. Kupującego nie obchodzi, kto mu da kod, co może sprzedawca itp. Kupujący ma mieć wydaną rzecz. Nie ma wydania, odpowiada przed nim sprzedawca. 

oznacz moderatorów