anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak możliwości wybrania kuriera podczas zakupów

RobertB1992
#9 Pomysłodawca#

Cześć, czy mógłby ktoś z Allegro wypowiedzieć się, dlaczego jestem pozbawiony sam wyboru kuriera, którym otrzymam zakupione produkty? Firma kurierska jest mi z góry narzucana, chociaż na liście dostaw dla tego zakupu jest ich kilka do wyboru.

 

Wygląda to tak na podglądzie dostawy:

allegro_1.png

A potem tak podczas finalizacji zakupów:

allegro.png

 

Tym razem w e-mailu wylosowało mi DPD, chociaż chciałem wybrać jako dostawcę UPS, ale nie miałem tej możliwości. Uważam, że to w gestii kupującego powinien być ten wybór. U mnie wygląda to tak, że z DPD bardzo często dostaję zmasakrowane paczki, dlatego unikam ich jak tylko mogę. Nie wiem co oni tam robią na oddziale, ale bardzo często na oddziale już docelowym (tym, pod który podlega mój rejon ze względu na miejsce zamieszkania), dostaję paczki zmasakrowane i oklejone taśmami z nazwą mojego oddziału DPD i przyklejoną karteczką, że przesyłka uszkodzona i kod QR do reklamacji. Nawet krytykowana Poczta Polska nie zniszczyła tylu moich paczek przez 3 lata, co DPD w kwartał...

 

Ta dziwna zmiana jest już od jakiegoś czasu, z tego co zauważyłem. Niedawno robiąc zakupy innego produktu, podzieliłem sobie zakup na dwie części, aby zmieścić się w dostawie SMART, bo tylko do 100zł na dostawę podczas jednej transakcji i wylosowało mi dwóch różnych dostawców żeby było zabawniej.

 

Jeżeli to ma jakieś znaczenie to proszę przywrócić kupującym możliwość samodzielnego decydowania o kurierze, którego chcą zobaczyć w progu drzwi. 🙂

 

Pozdrawiam! (-:

 

PS

Żeby ktoś nie pomyślał, że mam pretensje do naszych Moderatorek - nie mam. Nie rozumiem tej sytuacji/zmiany, więc może ktoś ma szerszą wiedzę na ten temat, czemu jest tak, a nie tak jak było.

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

LEW433
#21 Demiurg#

Ponieważ tak sobie wymyśliło Allegro, dotyczy to wysyłki ze Smartem.

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

Cześć @RobertB1992. Dziękuję za podzielenie się opinią na ten temat! Zmianę w tym obszarze wprowadziliśmy na początku roku. Algorytm doboru przesyłek bierze pod uwagę najbardziej optymalne rozwiązanie dla poszczególnego zamówienia. Szczegóły znajdziesz tym artykule 

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

RobertB1992
#9 Pomysłodawca#

W artykule jest wzmianka o możliwości wybrania konkretnego przewoźnika, jeśli chcemy. Dlaczego nie było to możliwe?

 

I jeszcze inne pytanie. Czy sprzedawca może samodzielnie zmienić przewoźnika pomimo naszego konkretnego wyboru? W innym z zakupów paczka została nadana innym przewoźnikiem niż ten, którego wybrałem.

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Nie powinien samodzielnie zmieniać. Ale obecna sytuacja na allegro jest masakryczna z niektórymi dostawami. Wystarczy np o one poczytać. Mogło być tak, ze zmienił go dla Twojego dobra np wybrany przez Ciebie kurier zaciera paczki wcześniej. A allegro przekłamuje z czasami wysyłki, przykładowo DPD zabiera do 9 rano, pocztex do 15 - allegro wprowadza klientów w błąd i wszystkim wyświetla tę 15. Sprzedawcy co dzień muszą kombinować jak to wysłać, żeby jeszcze negiem za praktyki serwisu nie oberwać. Co dzień reklamują paczki z przesyłka allegro ginące w czarnej dziurze. Co dzień musza brać na klatę skargi klientów wybierających allegro one z dostawą na jutro i zawiedzionych, ze po kilka dniach jeszcze kurier nadal nie odebrał paczki. Także pewnie nie zrobił tego złośliwie chodź fakt powinien  spytać...

Skarż się i pisz jak najwięcej do supportu. To ich cyrk, ich małpy. A sprzedawcy i bez tego co dzień maja nerwice.... Statystyczny człowiek nie zrozumie, ze jak paczka miała być na jutro. A od 3 dni lezy nie wysłana, to to nie koniecznie wina sprzedawcy. Bo może kurier nie chce podjechać częściej niż raz w tygodniu (serio tak potrafią) , w boxach też tak robią. Także sprzedawcy mają sajgon i robią co mogą. A potem w razie allegro pisze "klient miał prawo do subiektywnej opinii". Obwarowali się formułkami "sprzedawca to, sprzedawca tamto", a realnie sprzedawca nic nie może oprócz przepraszania i tłumaczenia że to nie jego wina.

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

nazywając to testem allegro zmieniło ci warunki umowy na smarta podczas jej trwania co nadaje się do zgłoszenia do uokiku. Test trwa nie wiadomo ile ale niektórzy już 4 miesiąc nie mogą korzystać z tego kuriera który im pasuje, a allegro nie widzi problemu. Wygląda to tak oni twierdzą że z ich pomocą będziesz miał paczkę szybciej... rzeczywistość pokazuje że wolniej ale oni mają taniej realizować ci smarta

oznacz moderatorów

Marry_Bellows
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry, ja również mam kłopot z dostawami kurierskimi, kontaktowałam się z Allegro w tej sprawie. Zwykle wybierałam Kuriera DPD, teraz oni wybrali dla mnie metodę Kurier Pocztex, nie chcę korzystać z metod Poczty Polskiej, uważam, że jakościowo są znacznie gorsze niż te oferowane przez inne firmy kurierskie. Oczywiście paczka przyszła w terminie późniejszym niż prognozowany. Wymieniłam kilka wiadomości z Allegro na ten temat i oto jaką otrzymałam odpowiedź, gdy poprosiłam o wskazanie w regulaminie usługi SMART, gdzie widnieje informacja, że Allegro będzie samodzielnie przydzielać kuriera do opłaconej przeze mnie usługi:
"1) 8.12.

Spółka może prowadzić testy nowych usług, procesów lub funkcjonalności na Allegro lub testy dotyczące zmian obecnych usług, procesów lub funkcjonalności na Allegro. Testy mogą mieć wpływ na korzystanie z Allegro przez Użytkowników, w tym na sposób wyświetlania Ofert w wynikach wyszukiwania. Testy mogą być prowadzone wyłącznie przez czas i w zakresie niezbędnym i proporcjonalnym do osiągnięcia celu testu. Spółka prowadzi testy wyłącznie w celu rozwoju Allegro, dostosowywania się do zmian rynkowych, dostosowania się do zmian w przepisach prawa lub ulepszania świadczonych usług.


Kiedy zwróciłam im uwagę, że testy skończyły się podobno w czerwcu (o ile nie wcześniej) nikt nie odpowiedział na moją wiadomość. Bardzo mi przykro, że Allegro kiedyś było takim świetnym serwisem, a teraz wydaje się, że ktoś umyślnie działa na jego szkodę wprowadzając te udziwnienia. Co możemy z tym zrobić? Czy ktokolwiek z Allegro czyta nasze wiadomości?

oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka
Moderatorka

@Marry_Bellows wysłaliśmy Ci wiadomość mailową w tej sprawie. Zgłoszenie nr: 44929348

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Marry_Bellows zawsze możesz zgłosić to do UOKiK jako konsument nie zostałeś przed zakupem poinformowany o metodzie dostawy 🙂

Art. 12. Obowiązki informacyjne przedsiębiorcy
1.
Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o:

8 ) sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę oraz stosowanej przez przedsiębiorcę procedurze rozpatrywania reklamacji;

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

drian1976
#7 Wielbiciel#

Ten sam problem i zero zrozumienia od serwisu...ich odpowiedz to:

Dzień dobry,
dziękuję Panu za wiadomość, chętnie wyjaśnię. 
Klientom Allegro Smart!, którzy wybrali dostawę kurierem, podpowiadamy przewoźnika, który dostarczy przesyłkę.
O wyborze operatora, który ją doręczy, poinformujemy Pana, jak tylko zapłaci Pan za zamówienie.
Wybierając operatora logistycznego, bierzemy pod uwagę szereg danych na temat klienta i sprzedającego, a także efektywność kosztowo - operacyjną platformy, tak aby Pana doświadczenie z Allegro było jak najlepsze i dalej rozwijać program Allegro Smart!, z korzyścią dla naszych klientów. 
Sprzedający w swoich ofertach udostępniają również dostawę do automatów paczkowych lub punktów odbioru. Być może będzie Pan zainteresowany alternatywną metodą dostawy.
Życzę dobrego dnia!
...arogancja pierwszorzedna - i podoba mi się pomysł z UOKiK...zostaje jeszcze wystawianie złych opinii za ocenę dostawy - tylko że cierpią na tym sprzedawcy i klienci z zablokowanymi pieniedzmi....

oznacz moderatorów