anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak możliwości wybrania kuriera podczas zakupów

RobertB1992
#9 Pomysłodawca#

Cześć, czy mógłby ktoś z Allegro wypowiedzieć się, dlaczego jestem pozbawiony sam wyboru kuriera, którym otrzymam zakupione produkty? Firma kurierska jest mi z góry narzucana, chociaż na liście dostaw dla tego zakupu jest ich kilka do wyboru.

 

Wygląda to tak na podglądzie dostawy:

allegro_1.png

A potem tak podczas finalizacji zakupów:

allegro.png

 

Tym razem w e-mailu wylosowało mi DPD, chociaż chciałem wybrać jako dostawcę UPS, ale nie miałem tej możliwości. Uważam, że to w gestii kupującego powinien być ten wybór. U mnie wygląda to tak, że z DPD bardzo często dostaję zmasakrowane paczki, dlatego unikam ich jak tylko mogę. Nie wiem co oni tam robią na oddziale, ale bardzo często na oddziale już docelowym (tym, pod który podlega mój rejon ze względu na miejsce zamieszkania), dostaję paczki zmasakrowane i oklejone taśmami z nazwą mojego oddziału DPD i przyklejoną karteczką, że przesyłka uszkodzona i kod QR do reklamacji. Nawet krytykowana Poczta Polska nie zniszczyła tylu moich paczek przez 3 lata, co DPD w kwartał...

 

Ta dziwna zmiana jest już od jakiegoś czasu, z tego co zauważyłem. Niedawno robiąc zakupy innego produktu, podzieliłem sobie zakup na dwie części, aby zmieścić się w dostawie SMART, bo tylko do 100zł na dostawę podczas jednej transakcji i wylosowało mi dwóch różnych dostawców żeby było zabawniej.

 

Jeżeli to ma jakieś znaczenie to proszę przywrócić kupującym możliwość samodzielnego decydowania o kurierze, którego chcą zobaczyć w progu drzwi. 🙂

 

Pozdrawiam! (-:

 

PS

Żeby ktoś nie pomyślał, że mam pretensje do naszych Moderatorek - nie mam. Nie rozumiem tej sytuacji/zmiany, więc może ktoś ma szerszą wiedzę na ten temat, czemu jest tak, a nie tak jak było.

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

LEW433
#21 Demiurg#

Ponieważ tak sobie wymyśliło Allegro, dotyczy to wysyłki ze Smartem.

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

Cześć @RobertB1992. Dziękuję za podzielenie się opinią na ten temat! Zmianę w tym obszarze wprowadziliśmy na początku roku. Algorytm doboru przesyłek bierze pod uwagę najbardziej optymalne rozwiązanie dla poszczególnego zamówienia. Szczegóły znajdziesz tym artykule 

   Marysia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

RobertB1992
#9 Pomysłodawca#

W artykule jest wzmianka o możliwości wybrania konkretnego przewoźnika, jeśli chcemy. Dlaczego nie było to możliwe?

 

I jeszcze inne pytanie. Czy sprzedawca może samodzielnie zmienić przewoźnika pomimo naszego konkretnego wyboru? W innym z zakupów paczka została nadana innym przewoźnikiem niż ten, którego wybrałem.

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#18 Luminarz#

Nie powinien samodzielnie zmieniać. Ale obecna sytuacja na allegro jest masakryczna z niektórymi dostawami. Wystarczy np o one poczytać. Mogło być tak, ze zmienił go dla Twojego dobra np wybrany przez Ciebie kurier zaciera paczki wcześniej. A allegro przekłamuje z czasami wysyłki, przykładowo DPD zabiera do 9 rano, pocztex do 15 - allegro wprowadza klientów w błąd i wszystkim wyświetla tę 15. Sprzedawcy co dzień muszą kombinować jak to wysłać, żeby jeszcze negiem za praktyki serwisu nie oberwać. Co dzień reklamują paczki z przesyłka allegro ginące w czarnej dziurze. Co dzień musza brać na klatę skargi klientów wybierających allegro one z dostawą na jutro i zawiedzionych, ze po kilka dniach jeszcze kurier nadal nie odebrał paczki. Także pewnie nie zrobił tego złośliwie chodź fakt powinien  spytać...

Skarż się i pisz jak najwięcej do supportu. To ich cyrk, ich małpy. A sprzedawcy i bez tego co dzień maja nerwice.... Statystyczny człowiek nie zrozumie, ze jak paczka miała być na jutro. A od 3 dni lezy nie wysłana, to to nie koniecznie wina sprzedawcy. Bo może kurier nie chce podjechać częściej niż raz w tygodniu (serio tak potrafią) , w boxach też tak robią. Także sprzedawcy mają sajgon i robią co mogą. A potem w razie allegro pisze "klient miał prawo do subiektywnej opinii". Obwarowali się formułkami "sprzedawca to, sprzedawca tamto", a realnie sprzedawca nic nie może oprócz przepraszania i tłumaczenia że to nie jego wina.

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

nazywając to testem allegro zmieniło ci warunki umowy na smarta podczas jej trwania co nadaje się do zgłoszenia do uokiku. Test trwa nie wiadomo ile ale niektórzy już 4 miesiąc nie mogą korzystać z tego kuriera który im pasuje, a allegro nie widzi problemu. Wygląda to tak oni twierdzą że z ich pomocą będziesz miał paczkę szybciej... rzeczywistość pokazuje że wolniej ale oni mają taniej realizować ci smarta

oznacz moderatorów