Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Ostatnio przydarzyła mi się taka sytuacja, że sprzedający wysłał mi inny towar niż zamawiałem, w związku z czym musiałem mu go odesłać żeby otrzymać poprawny, ale allegro nie posiada opcji wymiany przez paczkomat, a wyłącznie zwrot. Czy jest jakaś inna opcja wymiany o której nie wiem? Czy jedyne opcja to wysłanie paczki ze swoich pieniędzy albo właśnie zwrot paczkomatem i ugadanie się ze sprzedawcą? Moim zdaniem allegro powinno dodać do opcji zwróć opcje wymień, bo przecież też zamawia się np buty i nie wiadomo czy na pewno będą pasować, więc zdarzają się sytuacje kiedy ta opcja będzie pomocna. Teraz niepotrzebnie trzeba podawać numer konta przy wymianie i dodatkowo trzeba ugadywac się wiadomością ze sprzedającym.
@luk11c4 Jeśli otrzymałeś inny towar niż zamówiłeś, to przedmiot był niezgodny z opisem, co jest podstawą do reklamacji. W takim przypadku sprzedający powinien Ci zwrócić koszty odesłania towaru.
Nie chce wyjść na gbura, ale kłania się umiejętność czytania ze zrozumieniem. Esencją mojej wiadomości była myśl, czy nie byłoby dobrze, żeby allegro wprowadziło, obok opcji zamień, opcję wymień, bo tak jak napisałem wyżej - czasami kupi się coś w złym rozmiarze i wtedy niepotrzebnie podajemy dane jak przy zwrocie, a wystarczyłoby kliknąć pole z wyborem "wymień" i miejsce w którym może opisać problem sprzedawcy. To jest moja propozycja ulepszenia allegro. Teraz kiedy paczkomaty smart są darmowe ma to sens.
@luk11c4 Taka opcja byłaby u nas problematyczna, ponieważ kupując, zawierasz umowę, której przedmiotem jest konkretny towar, posiadający określone w ofercie cechy. Wymiana go na towar o innych cechach będzie zakupem poza Allegro.
W sytuacjach takich, jak opisana przez Ciebie, konieczny jest zwrot i zakup rzeczy w odpowiednim rozmiarze.
Nie, nie będzie to zakup poza Allegro. Będzie to zakup za pośrednictwem Allegro towaru odbiegającego od opisu za wiedzą i zgodą kupującego. Reklamacja nie jest obowiązkowa. Poza tym od takiego zakupu Allegro pobiera prowizję, więc jaki to zakup poza Allegro?
A jak w przypadku uszkodzonych rzeczy ? To też się czasem zdarza. Więc wówczas wymiana jest na ten sam towar o tych samych cechach, tylko nieuszkodzony. Więc opcja wymiany, czy reklamacji byłaby bardzo przydatna. Ułatwiło by to cały proces i mogłoby generować mniejsze koszty dla kupującego, ponieważ to nie jego wina, że towar przyszedł uszkodzony. A teraz nie dość że kupujący zapłacił za przesyłkę i otrzymał uszkodzony towar, to jeszcze musi czekać na wymianę i płacić za odesłanie przedmiotu do sprzedawcy. A nie oszukujmy się, sprzedający niechętnie pokrywają koszty zwrotu.
Grassina_1a koszty wymiany uszkodzonych przedmiotów przy ich reklamacji zawsze ponosi sprzedawca- zarówno koszt zwrotu do naprawy czy wymiany oraz koszt wysyłki naprawionego/wymienionego produktu.
Grassina_1a koszty wymiany uszkodzonych przedmiotów przy ich reklamacji zawsze ponosi sprzedawca- zarówno koszt zwrotu do naprawy czy wymiany oraz koszt wysyłki naprawionego/wymienionego produktu.
No właśnie mam taki problem, że kupiłem 2 uchwyty na telefon po 25zł i miałem darmową dostawę smart lecz jeden uchwyt przyszedł uszkodzony i problem jest taki, że nie ma możliwości wymiany tego uchwytu tylko jest możliwy zwrot. No i właśnie mi chodzi o to, że ja chce taki sam uchwyt tylko jak go teraz kupię od nowa to będę musiał zapłacić 25 + koszt wysyłki (bo nie przekroczy 40zł) a tak nie powinno być.. No chyba, że się dogadam ze sprzedającym i wyśle nowy uchwyt na własny koszt zamiast zwracać pieniądze a ja mu odeślę ten uszkodzony 🙂
@Matthew90 to nie jest zwrot. To jest reklamacja z tytułu rękojmi. Odsyłasz dla sprzedawcy towar z odpowiednimi kwitami a on powinien Ci wymienić na nowy beż żadnych kosztów dla Ciebie (czyli powinien oddać Ci za przesyłkę reklamacyjną, chyba że zgodzi się na odbiór na własną rękę). Otwórz dyskusję z powodu otrzymania wadliwego przedmiotu. Pracownik allegro zmotywuje sprzedawcę jeżeli ten będzie miał jakieś opory 😁
a w wolnej chwili poczytaj
O widzisz! Dzięki za info 🙂 Załatwione
A co w przypadku gdy sprzedawca się pomyli i przyśle taki sam towar w dobrym rozmiarze, tylko w innym kolorze i wystarczyło by tylko wymienić po uzgodnieniu ze sprzedawcą i towar następnego lub za dwa dni by był w paczkomacie do odbioru.A robiąc zwrot,albo trzeba czekać na zwrot pieniędzy, na który sprzedający ma 14 dni(kupiłaś komuś prezent i co powiesz,że dostanie za dwa tygodnie?) albo zamrozić na ten czas drugą taką kwotę.