Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak w tytule - dostałam wprawdzie zamówiony przedmiot (aparat), ale bez załączonego paragonu czy faktury. Jedyne, co dostałam, to jakaś firmowa "gwarancja gwarancji". Pisałam do sprzedającego, żeby paragon dosłali, jednak odmówili. Jak mogę inaczej się o to upomnieć, na drodze oficjalnej allegro?
Pozdrawiam, Magda
Jak to odmówił, chyba że to sprzedawca prywatny, oczywiście do zwrotu ale reklamacji paragon nie jest niezbędny ale jak Ci zależy to pisz tu : https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Sprzedawca nie był prywatny. Odmówił, odpisał, że "Naprawy są płatne, natomiast w ramach udzielonej gwarancji przez 12 miesięcy koszty napraw będą zwracane". Czy takie potwierdzenie od nich będzie cokolwiek w ogóle warte w razie naprawy? Niestety zobaczyłam też dzisiaj, że ten sprzedający niczego na chwilę obecną nie sprzedaje, mimo że miał sporo aukcji, zupełnie jakby się zawijał z rynku. NIepokoi mnie to 😞
gosiunia2005 to nie ma znaczenia , sprzedawca odpowiada względem nabywcy za wady przedmiotu z tytułu rękojmii dla produktów nowych 2lata i używanych 1 rok. Nie kombinuj z gwarancjami tylko w przypadku usterki wal bezpośrednio do sprzedawcy . Jeśli będą problemy zajrzyj tu ponownie .
niektórzy sprzedawcy korzystają ze zwolnienia od kasy fiskalnej , wystarczy Ci potwierdzenie zakupu jaki otrzymałaś na maila wraz z potwierdzeniem przelewu z banku .
Ok, czyli gdyby np. za pół roku coś w aparacie się popsuło, to sprzedający będzie zobowiązany do pokrycia kosztów naprawy na podstawie tej swojej karty gwarancyjnej, tak? Pierwszy raz się z czymś takim spotykam.
gosiunia2005 powiem Ci w tajemnicy 😁 więcej , odsyłasz mu produkt z wadą , a on musi naprawić lub zwrócić Ci środki , pod warunkiem oczywiście ,że usterka nie wystąpiła ewidentnie z Twojej winy . Tak dziala rękojmia .
@gosiunia2005 Jak pisałem do reklamacji nie musisz mieć paragonu, wystarczy jakikolwiek dowód zakupu, potwierdzenie zakupu.
@gosiunia2005 Sprzedawca firmowy ma obowiązek wystawić Ci dowód zakupu, czyli paragon lub fakturę. Możesz się tego domagać w Dyskusji; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w której poprosisz o pomoc Allegro.
Nie zwracaj większej uwagi na żadne gwarancje, sprzedawca odpowiada za towar z rękojmi przez 2 lata. Do rękojmi nie potrzebujesz żadnych kart gwarancyjnych, wystarczy złożenie pisemnej reklamacji mailem. Sprzedawca przy reklamacji z rękojmi nie może żądać żadnych paragonów i faktur, może żądać dowodu zakupu, a dowodem jest choćby potwierdzenie wpłaty z banku lub mail od Allegro, że sprzedawca otrzymał Twoją wpłatę.
Pamiętaj - sprzedawca odpowiada za wady przez 2 lata z obowiązkowej rękojmi, jest to niezależne od gwarancji, która nie jest obowiązkowa. Poczytaj w necie o rękojmi.